کد خبر: ۱۹۹۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۳ - ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - 29 November 2021
حسن لطفی درباره اجرای طرح کارت‌های اعتباری، اظهار کرد: بحث حمایت از تولید داخلی یکی از بحث‌های جدی در کشور است که باید این اتفاق صورت گیرد از این رو برای این که تولید در کشور رونق بگیرد نیازمند حمایت از سمت دولت و مخصوصا بانک‌ها است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: کارت‌های اعتباری می‌تواند با هدایت هدفمند منابع به بخش تولید چرخ‌های تولید و اقتصاد را بچرخاند.

به گزارش بانکداری ایرانی،  حسن لطفی درباره اجرای طرح کارت‌های اعتباری، اظهار کرد: بحث حمایت از تولید داخلی یکی از بحث‌های جدی در کشور است که باید این اتفاق صورت گیرد از این رو برای این که تولید در کشور رونق بگیرد نیازمند حمایت از سمت دولت و مخصوصا بانک‌ها است.

وی ادامه داد: بانک‌ها در اتفاق افتادن این حرکت نقش بسزایی دارند یعنی می‌توانند با تخصیص تسهیلات به تولید کننده‌ها چرخ تولید کشور را به حرکت دربیاورند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: تخصیص کارت اعتباری براساس اعتبار به مردم یکی از همین اقدامات است که بانک‌ها با ارائه آن با یک تیر دو هدف را می‌زنند. یعنی هم به قشر کم درآمد جامعه کمک می‌کنند تا نیاز‌های خودشان را برطرف کنند و هم به تولید داخلی کمک می‌کنند.

لطفی افزود: اگر کارت‌های اعتباری بر اساس اعتبارات باشد دیگر شاهد افزایش نقدینگی در کشور نخواهیم بود و هم، این کارت به دست نیازمندش می‌رسد و هم تسهیلات به درستی به تولید کننده داخلی می‌رسد.

وی افزود: نکته بعدی که در ارائه این کارت‌ها وجود دارد این است که ابتدا باید زیرساخت‌های آن به درستی تعبیه شود یعنی متاسفانه در کشور ما راه دور زدن قانون باز است و حتی از یک اقدام خوبی همانند این مورد هم سوءاستفاده می‌شود از این رو اولین قدم باید درست کردن زیرساخت و افزایش نظارت‌ها باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رهبر انقلاب چندین بار بر مسئله تولید داخل تاکید داشتند و همچنین به مسئولین گوشزد کرده اند که حمایت‌هایی انجام دهند از این رو با سیاست کارت اعتباری دولت می تواند کمکی به تولید کشور داشته باشد تا بتواند در این شرایط بد اقتصادی جان بگیرد و یک جهشی در تولید داخل شکل بگیرد.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: