کد خبر: ۱۹۹۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - 29 November 2021
یک نماینده مجلس معتقد است که اجرای طرح کارت اعتباری باید استمرار پیدا کند و تا علاوه بر مزایای حمایت معیشتی، تولیدات داخلی نیز بتوانند با رقبای خارجی خود رقابت کنند.

یک نماینده مجلس معتقد است که اجرای طرح کارت اعتباری باید استمرار پیدا کند و تا علاوه بر مزایای حمایت معیشتی، تولیدات داخلی نیز بتوانند با رقبای خارجی خود رقابت کنند.

به گزارش بانکداری ایرانی،  محمد سبزی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، درباره اقدام برخی از بانک‌ها در تخصیص کارت اعتباری بر اساس اعتبار، اظهار کرد: تخصیص کارت اعتباری به مردم بر اساس اعتبار یک حرکت مثبت است، زیرا امروزه مردم برای تامین نیاز‌های خود دچار مشکل هستند و با این اتفاق می‌توانند نیاز‌های خودشان را برطرف کنند.

وی ادامه داد: همچنین با این اقدام یک جریان مالی با چرخه درست اتفاق می‌افتد و به نوعی دیگر منابع ذخیره نمی‌شوند بلکه وارد عرصه تامین کالا خواهند شد و حتی به پویایی بازار کمک شایانی می‌کند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: روزانه نقدینگی و تورم کشور افزایش پیدا می‌کند از این رو دولت نمی‌تواند خود بر افزایش نقدینگی موجود دامن بزند و همچنین باید به افراد کم درآمد جامعه هم کمک کند چه بهتر که از این کارت‌های اعتباری مبتنی بر اعتبارات استفاده کند.

سبزی بیان کرد: اکنون بازار داخلی ایران دچار رکود شده که با این ابتکار قفل رکود شکسته می‌شود و بازار رونق می‌گیرد و همچنین کمک می‌کند تولید کشور بیش از بیش رونق بگیرد و حتی باعث می‌شود اشتغال در کشور ایجاد شود یعنی با یک حرکت درست چندین حرکت خود به خود اتفاق می‌افتد.

وی خاطرنشان کرد: دولت یک یارانه‌ای را به بخش تولید اختصاص می‌دهد که این یارانه‌ها گاهی دچار انحراف می‌شود، اما اگر این یارانه‌ها از طریق کارت‌های اعتباری به بخش تولید برود دیگر شاهد انحراف منابع و اعتبارات در بخش تولید نخواهیم بود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به زیرساخت مناسب برای تخصیص کارت های اعتباری تصریح کرد: اقدام تخصیص کارت‌های اعتباری به مردم مثبت است و باید این اقدام استمرار پیدا کند و همچنین کمکی به تولید کشور شود تا تولیدات داخلی با رقبای خارجی خود رقابت کنند.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: