کد خبر: ۱۹۹۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - 29 November 2021
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد؛
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس معتقد است که اجرای طرح کارت اعتباری موجب کاهش تزریق پول نقد به جامعه و سالم‌سازی اقتصاد کشور می‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس معتقد است که اجرای طرح کارت اعتباری موجب کاهش تزریق پول نقد به جامعه و سالم‌سازی اقتصاد کشور می‌شود.

غلامرضا نوری قزلجه درباره تخصیص کارت‌های اعتباری به مردم مبتنی بر اعتبار توسط برخی از بانک‌ها، اظهار کرد: تخصیص کارت‌های اعتباری با مبالغ متعدد برای خرید کالا از سوی بانک‌ها اتفاق مثبتی است، به شرطی که صرف خرید کالای ایرانی شود.

وی ادامه داد: همچنین کارت‌های اعتباری براساس اعتبار باعث می‌شود که دیگر نقدینگی کشور افزایشی نشود. یعنی هم مردم می‌توانند کالای مورد نیاز خودشان را تامین کنند و هم نقدینگی موجود در جامعه افزایش نمی‌یابد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: باید در کشور به سمت اعتبار برویم و براساس اعتبارات خرید و فروش‌هایی صورت بگیرد، زیرا اقتصاد دنیا درحال رفتن به این سمت است و اقتصاد ایران هم باید به این سمت برود هر چقدر پول نقد در جامعه کمتر شود اقتصاد سالم‌تر خواهد شد.

نوری تصریح کرد: اما نباید به کارت اعتباری جهت کمک به مردم بسنده کرد یعنی باید در کنار این سیاست، سیاست‌های کلان‌تری را در نظر گرفت و اگر کارت اعتباری در جهت مناسبی برود این سیاست برای کوتاه مدت خوب است.

وی بیان کرد: نکته ای که وجود دارد این است که در تخصیص کارت‌های اعتباری نظارت باید به درستی انجام شود تا شاهد سوء استفاده از این کارت‌ها همچون گذشته نباشیم. زیرا برخی‌ها هم از همین اعتبارات سوءاستفاده می‌کنند و قانون را به نوعی دور می‌زنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: همچنین کارت اعتباری می‌تواند کمک کننده تولید داخلی باشد، زیرا امروزه تولید کننده داخلی از کمبود منابع و اعتبارات رنج می‌برد و نمی‌تواند تولید خود را استمرار دهد از این رو سیاست کارت اعتباری می‌تواند اعتبارات لازم را به دست تولید کننده برساند زمانی که تولید رونق بگیرد در ادامه آن شاهد ایجاد اشتغال در کشور هستیم.

باران ایرمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: