کد خبر: ۱۹۹۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۲ - ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - 29 November 2021
نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح کارت‌ اعتباری می‌تواند منجر به توقف پول‌پاشی در اقتصاد و کنترل نقدینگی شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح کارت‌ اعتباری می‌تواند منجر به توقف پول‌پاشی در اقتصاد و کنترل نقدینگی شود.


به گزارش بانکداری ایرانی،  صدیف بدری درباره تخصیص کارت‌های اعتباری به مردم بر اساس اعتبار، اظهار کرد: اکنون نقدینگی کشور به سمتی می‌رود که باید هر چه زودتر مانع از افزایش آن شد؛ زیرا اگر از افزایش نقدینگی کشور جلوگیری نشود تبعات بدی برای اقتصاد کشور خواهد داشت.

وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که باعث می‌شود نقدینگی در کشور نزولی یا توقف پیدا کند تخصیص کارت اعتباری است. یعنی اگر کارت اعتباری با منابع اعتبارات در اختیار مردم گذاشته شود هم نیاز‌های افراد تامین می‌شود و هم نقدینگی کنترل.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: حتی کارت‌های اعتباری می‌توانند منابع بانکی کشور را کنترل کند، زیرا شاهد پول‌پاشی‌های فراوانی در کشور هستیم که باید هر چه زودتر این اتفاق هم از سوی دولت و هم از سوی بانک‌ها متوقف شود.

بدری تاکید کرد: اقدام مثبتی که تخصیص کارت‌های اعتباری با خود به همراه دارد رشد تولید داخلی است. یعنی این مورد می‌تواند به تولید کننده کمک کند که منابع اولیه خود را بدست آورد تا با آن منابع چرخ کارخانه خود را بچرخاند و تولیدات خود را افزایش دهد.

وی افزود: اقدام مثبت دیگری که این کارت با خود دارد قرار گرفتن اعتبار به جای پول است که این خود به تنهایی بزرگترین مزایای این کارت به حساب می‌آید، زیرا هم می‌تواند نقدینگی جامعه را مدیریت کند و هم می‌تواند اتفاقات خوبی را در اقتصاد کشور رقم زند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نکته‌ای که وجود دارد این است که هر چقدر بتوانیم به سمت اعتبار در کشور برویم بهتر است زیرا هم حجم نقدینگی افزایش پیدا نمی‌کند و هم تولید رونق و افزایش خواهد شد از این رو سیاست تخصیص کارت اعتباری به مردم بر اساس اعتبار یک اتفاق مثبت است.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: