کد خبر: ۱۹۹۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۷ - ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - 29 November 2021
یک نماینده مجلس:
کریم حسینی درباره تخصیص کارت‌های اعتباری به مردم اظهار کرد: سیاست دادن کارت اعتباری بر اساس اعتبار به مردم به نظر من یک سیاست مثبت است، اما یک نکته‌ای دارد که باید ارائه کنندگان این کارت‌ها آن را لحاظ کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اگر در بحث نظارت کارت اعتباری به صورت هدفمند اقداماتی شود شاهد یک اتفاق مثبت در حوزه اقتصاد و کمک به مردم خواهیم بود. زیرا این سیاست کارت‌های اعتباری بر اساس اعتبار یک سیاست درست برای شرایط فعلی است.

به گزارش بانکداری ایرانی، کریم حسینی درباره تخصیص کارت‌های اعتباری به مردم اظهار کرد: سیاست دادن کارت اعتباری بر اساس اعتبار به مردم به نظر من یک سیاست مثبت است، اما یک نکته‌ای دارد که باید ارائه کنندگان این کارت‌ها آن را لحاظ کنند.

وی ادامه داد: باید نظارت‌های بیشتری بر روی تخصیص این کارت‌های اعتباری در نظر گرفته شود یعنی طوری نشود که بعد از دادن کارت‌ها تازه بحث نظارت بر روی آن فکر شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در گذشته نیزکارت‌های اعتباری به مردم تخصیص پیدا می‌کرد، گفت: از مشکلاتی که کارت‌های اعتباری در گذشته با آن روبه‌رو بودند بحث نظارت بود. مثلاً طرف دریافت کننده به جای آنکه در هدف مورد نظر بانک یا دولت این کارت را استفاده کند در جای دیگر نیز استفاده می‌کرد که این مورد نیز برای اقتصاد کشور مضر بود، زیرا باعث افزایش نقدینگی در کشور می‌شد.

حسینی تصریح کرد: اگر در بحث نظارت کارت اعتباری به صورت هدفمند اقداماتی شود شاهد یک اتفاق مثبتی در حوزه اقتصاد و کمک به مردم خواهیم بود. زیرا این سیاست کارت‌های اعتباری بر اساس اعتبار یک سیاست درست برای شرایط فعلی است.
وی افزود: امروزه بیشتر مردم برای تامین نیاز‌های خودشان با مشکلاتی مواجه هستند که این نیازمند کمک دولت به مردم است از این رو تخصیص کارت اعتباری بر اساس اعتبار می‌تواند در این شرایط کمک کننده به مردم باشد و در مقابل بار مالی برای اقتصاد کشور از جمله تورم و نقدینگی نخواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر اعتبارات به هدف مورد نظر برسد شاهد خواهیم بود تولید در کشور رونق می‌گیرد که به تبع آن اشتغال نیز افزایش پیدا می‌کند از این رو دولت برای ایجاد اشتغال می‌تواند از این سیاست‌های کوتاه مدت استفاده کند که هم تولید رونق می‌گیرد و هم اشتغال ایجاد شود.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: