کد خبر: ۱۹۹۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - 29 November 2021
عضو سابق کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره مزایای کارت‌های اعتباری برای فرهنگیان کشور توضیحاتی ارائه داد.

عضو سابق کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره مزایای کارت‌های اعتباری برای فرهنگیان کشور توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش بانکداری ایرانی،  ضیا‌ءالله اعزازی درباره مزیت کارت‌های اعتباری برای فرهنگیان و معلمان اظهار داشت: جامعه فرهنگی و معلمین کشور، جامعه وسیع و بزرگی است که اغلب آنها با مشکلات مالی و معیشتی مواجه هستند و حتماً باید نسبت به وضعیت معیشتی آنها رسیدگی شود و تسهیلات ویژه‌ای را در اختیار آنها قرار داد.

وی گفت: آموزش و پرورش باید در راستای حمایت از معیشت معلمان تسهیلات و اعتبارات ویژه‌ای را اختصاص دهد که یکی از این تسهیلات اعطای کارت‌های اعتباری است. در این راستا آموزش و پرورش طی یک همکاری و قرارداد دوجانبه با بانک‌ها می‌تواند کارت‌های اعتباری را صادر و در اختیار معلمان قرار دهد تا بتوانند با این کارت‌ها خرید اعتباری داشته باشند.

نماینده سابق مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: گرانی‌ها کمر معلمان را شکسته است. نه اضافه‌کار معلمان کامل پرداخت می‌شود و حقوقشان کفاف یک ماه کامل را می‌دهد؛ لذا اگر کارت‌ها اعتباری با مزیت‌های ویژه در اختیار معلمان قرار بگیرد، امیدواریم که حداقل نیازهای معیشتی خود را تأمین کنند.

اعزازی با بیان اینکه نحوه توزیع کارت‌های اعتباری و نوع تسهیلاتی که در قالب این کارت‌ها در اختیار مردم قرار می‌گیرد باید جذاب و متناسب با شغل‌ و درآمد افراد باشد، عنوان داشت: به عنوان مثال کارت‌های اعتباری باید بر اساس درآمد و جایگاه شغلی افراد صادر شود. فردی که حقوقش ۴ میلیون تومان در ماه است و کارگر است باید متناسب با درآمد خود کارت اعتباری دریافت کند تا بتواند اقساط آن را پرداخت کند و یا اینکه خدمات کارت‌های اعتباری باید وسیع‌تر از خرید کالا باشد؛ به عبارت دیگر کارت‌های اعتباری باید علاوه بر خرید کالا، در هتل‌ها، رستوران‌ها و سایر حوزه‌ها مورد استفاده قرار بگیرد تا از این طریق هم قدرت خرید فرهنگیان افزایش پیدا کند و هم نفعی برای سایر بخش‌های اقتصادی کشور به همراه داشته باشد.

وی گفت: متأسفانه به دلیل غفلت، کارت‌ها اعتباری ناشناخته هستند؛ در صورتی که این کارت‌ها می‌توانند به معیشت و اقتصاد کشور کمک کنند.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: