کد خبر: ۱۹۸۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - 02 November 2021
بررسی دقیق وضعیت بانک تجارت با نما گرهای مالی شرکت
برای اینکه شناخت دقیقی از عملکرد بانک تجارت در شش‌ماهه نخست امسال بر اساس داده‌های بانک داشته باشیم باید آن را در سه بخش مهم دستاورد بانک، پایش درون‌سازمانی بانک و وضعیت سپرده بانک را موردبررسی قرار دهیم .

بهبود مستمر و خیره‌کننده شاخص‌های بانکی در سال 1400 بانکداری ایرانی - معصومه فریادرس ؛ بانک تجارت از بزرگ‌ترین بانک‌های کشور است که در دوره‌های مالی اخیر همواره نسبت به دوره قبل رشد قابل‌توجهی را در نما گرهای مالی خود ثبت کرده است.

به گزارش بانکداری ایرانی،  از کسب جایگاه نخست در تعهدات ضمانت‌نامه‌ای تا افزایش 46 درصدی سپرده‌های جاری و همچنین از رشد نزدیک به 50 درصدی نقدینگی بانک تا افزایش 88 درصدی کارمزد تعهدات بانکی ازجمله مواردی هستند که می‌توان برای نشان دادن بهبود وضعیت بانک تجارت به آن اشاره کرد.

اما برای اینکه شناخت دقیقی از عملکرد بانک تجارت در شش‌ماهه نخست امسال بر اساس داده‌های بانک داشته باشیم باید آن را در سه بخش مهم دستاورد بانک، پایش درون‌سازمانی بانک و وضعیت سپرده بانک را موردبررسی قرار دهیم (تمامی اطلاعات بر اساس صورت‌های مالی بانک تجارت منتشره در شهریور 1400 استخراج‌شده است)

مهم‌ترین دستاوردهای بانک طی دوره
با اجراي سیاست‌های اتخاذشده توسط مديريت بانك و اهتمام كاركنان در تحقق آن‌ها، طی ماه‌های ابتدایی سال 1400 دستاوردهاي ذيل حاصل‌شده است.

- افزايش 46،3 درصدي مانده سپرده‌های جاري ريالي نسبت به پايان سال 99.
- افزايش 27 درصدي مانده كل سپرده‌های ريالي نسبت به پايان سال 99.
- رشد 25،4 درصدي مانده خالص تسهیلات اعطايي نسبت به پايان سال 99.
- رشد 112 درصدي خالص درآمدهاي كارمزدي نسبت به شهريور 99.
- رشد 23،7 درصدي سود خالص از مبلغ 10،018 ميليارد ريال در شهريور 99 به مبلغ حدود 12،393ميليارد ريال در شهريور 1400.
- بهبود 49 درصدي وضعيت نقدينگي بانك در بازار بین‌بانکی نسبت به پايان سال 99.
- تثبيت جايگاه اول در تعهدات اعتبارات اسنادي داخلي در بين بانک‌های بزرگ )ملي، ملت، صادرات و سپه( بارشد 1/23 درصدي در شهريور 6411 نسبت به اسفند 6633 و كسب سهم 33 درصدي در ميان پنج بانك.
- تثبيت جايگاه نخست در تعهدات ضمانت‌نامه‌های ريالي در بين بانک‌های بزرگ (ملي، ملت، صادرات و سپه)با رشد 44 درصدي در شهريور 1400 نسبت به اسفند 99 و كسب سهم 48،5 درصدي در ميان پنج بانك.
- انعقاد 51 تفاهم‌نامه همكاري با شرکت‌ها و مشتريان بزرگ بانك

پایش درون‌سازمانی بانک در دوره‌های مختلف
بانك تجارت با توجه به تحليل شرايط محيطي هرساله نسبت به تدوين و پايش اهداف كلان خود به‌منظور بهبود جايگاه رقابتي در سيستم بانكي كشور اقدام نموده و در سال 99 نيز تالش بانك براي تحقق اهداف كليدي نتايج خوبي را در پي داشته است. همچنين عملكرد بانك در تحقق اهداف در مقطع پايان خردادماه سال جاري به شرح جدول ذيل است.


درصد تحقق اهداف در سال 99( مبالغ به ميليارد ريال)

 

بهبود مستمر و خیره‌کننده شاخص‌های بانکی در سال 1400

وضعیت منابع سپرده ریالی بانک تجارت در شش‌ماهه نخست امسال
یکی از شاخص‌های موفق بانک تجارت سپرده بانکی است. منابع سپرده هاي ريالي بانك در دوره شش‌ماهه منتهي به 31 شهریورماه سال 1400 نسبت به پايان سال 99 با 27 درصد رشد به حدود مبلغ 3،559 هزار ميليارد ريال رسيده است و سهم منابع ارزان‌قیمت در پرتفوي سپرده هاي بانك نيز به 36،2درصد رسيده است.

بهبود مستمر و خیره‌کننده شاخص‌های بانکی در سال 1400

در پایان باید گفت که بر اساس داده‌های فوق مشخص می‌شود که بانک تجارت تصمیم دارد همواره بهبود مستمری را تجربه کرده و در صنعت بانکداری در جایگاه نخست باقی بماند.

معصومه فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: