کد خبر: ۱۹۶۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - 08 August 2021
بیشترین کاهش نیروی انسانی متعلق به بانک صادرات با کاهش 9465 نفری بود. بعد از آن به بانک تجارت با 4606 نفر کاهش و سپس به بانک ملت با کاهش 3595 نفر کاهش اختصاص داشت.

در صنعت بانکداری امروزه با وجود تمام پیشرفت و تکنولوژی نیاز به پرسنل و کارمند در برخی از صنایع گریزناپذیر است اما باید این مساله را در نظر داشت که این وضعیت چه هزینه ای را بر صنعت تحمیل می کند.


به گزارش بانکداری ایرانی ،  یکی از دلایل کنترل نیروی انسانی موضوع حقوق، دستمزد و هزینه های پیرامون نیروی انسانی است. هرچه این هزینه بالاتر باشد نشان از پایین بهره‌وری در آن صنعت است.


در ایران سرانه هر ایرانی از شعب بانک، هر سه هزار و 650 ایرانی یک شعبه بانکی دارند.

در حال حاضر در سال 1390 کل صنعت بانکداری ایران حدود 210 هزار نفر پرسنل فعال داشت که بطور میانگین از این تعداد حدود 15 درصد کاسته شده است.


در حقیقت بانک‌های بزرگ خصوصی در یک دهه گذشته برای کنترل هزینه اقدام به کاهش نیروی انسانی کرده و توانستند حقوق و دستمزد را کاهش دهند.


بر همین اساس، بیشترین کاهش نیروی انسانی متعلق به بانک صادرات با کاهش 9465 نفری بود. بعد از ان به بانک تجارت با 4606 نفر کاهش و سپس به بانک ملت با کاهش 3595 نفر کاهش اختصاص داشت.


بیشترین افزایش برای بانک‌های آینده با 3040 نفر افزایش، ایران زمین با 2365 نفرافزایش و بانک شهر با 898 نفر افزایش تعلق داشت.

وضعیت پرسنل بانک‌های خصوصی بعد از یک دهه

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: