کد خبر: ۱۹۵۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - 08 June 2021
مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه تجارت نو با حضور 85/4 درصد سهامداران برگزار شد و صورت‌های مالی سال 1399 این شرکت به تصویب رسید.

 مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه تجارت نو (سهامی عام) با حضور85/4 درصد از سهامداران، مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره، نمایندگان بیمه مرکزی ج.ا.ایران، حسابرس و بازرس قانونی و سازمان بورس و اوراق بهادر روز دوشنبه 18 ام خردادماه 1400 برگزار و همزمان به صورت آنلاین برای عموم سهامداران در اینستاگرام و آپارات پخش گردید.

به گزارش بانکداری ایرانی؛    در این جلسه، پس از استقرار هیئت رئیسه و بعد از توضیحات مستدل به بندهای گزارش حسابرسی، صورت های مالی سال  99 بیمه تجارت نو با اکثریت آرا حاضرین مجمع مورد تصویب قرار گرفت.

شرکت بیمه  تجارت نو در سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه سال 99 با رشد سودآوری همراه بوده و عملکرد مالی این شرکت در سال گذشته منجر به تحقق سود خالص 362 میلیارد تومان  (معادل 1218 ریال به ازای هر سهم) شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 181درصدی را نشان می‌دهد و در نهایت با تصویب مجمع به ازای هر سهم 121 ریال سود تقسیمی به سهامداران تعلق گرفت.

براساس این گزارش، سود ناخالص فعالیت ‌های بیمه ‌ای بدون نظر گرفتن سود سرمایه گذاری از محل منابع بیمه ای شرکت با افزایش 333 درصدی نسبت به سال قبل از 40 به 174 میلیارد تومان رسیده است که از این لحاظ می توان شرکت بیمه تجارت نو را جزء موفق ترین شرکت های حاضر در صنعت بیمه به شمار آورد.

همچنین از عوامل مهم رشد سودآوری شرکت در سال گذشته می‌توان به افزایش سود سرمایه گذاری های شرکت اشاره کرد. به طوری که سود حاصل از سرمایه گذاری ها از محل ذخایر فنی و سایر منابع شرکت از رقم 147 میلیارد تومان در سال 98 به رقم 241 میلیارد تومان در سال 99 رسیده است که این موضوع بیانگر رشد  64 درصدی سود سرمایه گذاری ها می باشد.

 شرکت بیمه  تجارت نو  موفق به ایجاد سود انباشته ای معادل 313 میلیارد تومان و افزایش حقوق صاحبان سهام از 333 میلیارد تومان به 648 میلیارد تومان با رشد 95 در سال 99 نسبت به سال 98 شده است.

 شرکت در سال  99 با افزایش 92 درصدی، سرمایه خود را از مبلغ 157 میلیارد تومان به 300 میلیارد تومان از محل سود انباشته و اندوخته سرمایه های رساند و با توجه به عملکرد مناسب در سال 99 قصد دارد در سال جاری سرمایه خود را  100 درصد افزایش دهد و ازمبلغ 300 میلیارد تومان به مبلغ 600 میلیارد تومان از محل سود انباشته و اندوخته سرمایه ای مجدا افزایش خواهد داد.

مجمع برای امسال ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در بخش مسئولیت اجتماعی در نظر گرفت. این رقم در سال گذشته ۱ میلیارد تومان بود.

در این جلسه همچنین روزنامه دنیای اقتصاد برای درج آگهی های شرکت و مؤسسه حسابرسی فاطر به عنوان حسابرس و بازرس قانونی اصلی و مؤسسه حسابرسی مدیریت ایران مشهور به عنوان حسابرس علی البدل تعیین شدند. همچنین خشايار تشت زر به عنوان اکچوئر رسمی و خانم فاطمه سادات ال حسینی به عنوان اکچوئر علی البدل انتخاب شدند.

 

 

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: