اختصاصی بانکداری ایرانی ؛

جایگاه بیمه دانا در صنعت بیمه ماندگارتر شد

در سال 1402 شرکت بیمه دانا با تولید 328 هزار میلیارد ریال در رتبه دوم تولید در بین شرکت هاي فعال در زمینه بیمه قرار گرفت و حدود 11.8 درصد از سهم این بازار را به خود اختصاص داده و همچنان این جایگاه را در صنعت حفظ کرده است.
بانکداری ایرانی گزارش می دهد؛

شرکت های بیمه در معرض ورشکستگی مشمول ماده 141 را بشناسید

شرکت های بیمه آرمان، میهن، سینا، حافظ، تجارت نو و حکمت صبا و چند شرکت دیگر دارای زیان انباشته هستند که در این میان شرکت بیمه حمت صبا و بیمه تجارت نو مشمول قانون ورشکستگی شدند و باید 141 برای آنها اعمال شد.
اختصاصی بانکداری ایرانی؛

چرا صنعت بیمه پا به پای تکنولوژی روز پیش نمی‌رود؟

این روزها که امید گشایش های سیاسی در ایران با انتخاب رییس جمهوری جدید ایجاد شده ، سوال اساسی این است که صنعت بیمه آمادگی آن را دارد که با دنیای جدید بیمه در جهان مواجه شود؟
اختصاصی بانکداری ایرانی؛

رشدهای خیره کننده اعداد وارقام بیمه دی و رشد صعودی در رتبه بندی ها

بیمه دی در سال های اخیر تلاش کرده با مدیریت پورتفوی خود و از بین بردن ریسک به یکی از بهترین شرکت های بیمه گری در خصوص سودسازی، ریسک کم و جهش عملکردی باشد.
اختصاصی ؛

بانک ایران زمین؛ افزایش مشتریان حقوقی و حقیقی به دلیل فناوری محور و مشتری مدار بودن بانک

بانک ایران زمین با بهره بردن از فناوری های نوین، تکنولوژی روز دنیای بانکداری و فضای خوب ارائه خدمات توانسته در سال های اخیر مشتریان حقوقی و حقیقی بزرگی را جذب کند که نشان از مشتری مدار بودن ارائه خدمات بانک دارد.
اختصاصی بانکداری ایرانی؛

از تسویه بدهی ابربدهکاران بیمه چه خبر؟

در لیست بدهکاران بیمه مرکزی مشخص می شود که صنعت بیمه نزدیک به 11 هزار میلیارد تومان طلب دارد. یعنی حدود پنج درصد حق بیمه تولید شده این صنعت بدهی بلندمدتی است که باید تسویه می‌شد ولی راکت مانده است.
بررسی مسئولیت اجتماعی بانک صادرات

یکی از بزرگترین بانک ها در حوزه مسئولیت اجتماعی

هشت محصول نوین بانک صادرات ایران برای کمک به بهبود شرایط تحصیلی و عمل به مسئولیت‌های اجتماعی در قالب «بسته ویژه تأمین مالی مدارس» در اختیار مدیران، معلمان و کارکنان مدارس، دانش‌آموزان و اولیاء قرار می‌گیرد.
بررسی بانکداری ایرانی از وضعیت سرمایه گذاری بیمه پاسارگاد؛

امسال هم کام سرمایه گذاران شیرین می‌شود

شرکت بیمه پاسارگاد در سال گذشته سومین شرکت برای شناسایی سود مشارکت در منافع بود و کام سرمایه گذاران خود را شیرین کرده و انتظار می رود که امسال هم همین رویه تکرار شده و کام آن ها مجددا شیرین شود.
بانک
بررسی عملکرد بانک ایران زمین در سال جاری

بررسی عملکرد بانک ایران زمین در سال جاری

دارایی بانک ایران زمین در ابتدای سال 1403 با 15 درصد افزایش به رقم 680 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.
بررسی عملکرد بانک صادرات در حوزه بانکداری بین المللی

بررسی عملکرد بانک صادرات در حوزه بانکداری بین المللی

بانک صادارت در بین بانک های ایرانی بالاترین شعب را در خارج از ایران دارد و یکی از موثرترین بانک در مراودات جهانی ایرانیان است.
بررسی درآمدزایی و سودآوری بانک بورسی در ماه های اخیر

بررسی درآمدزایی و سودآوری بانک بورسی در ماه های اخیر

بررسی درآمد و سود بانک سامان نشان می دهد که این بانک با درآمد خود توانسته 50درصد سود خالص بسازد و این نکته زمانی مهم می شود که بدانیم بانکهای بزرگ دولتی، بورسی و خصوصی تنها توانستند 21 درصد از درآمد را به سود خالص تبدیل کنند و این نشان از بازده عملیات درآمدزایی بانک است.
بانک‌ها۵.۶ هزار هزار میلیارد تومان وام دادند

بانک‌ها۵.۶ هزار هزار میلیارد تومان وام دادند

تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی ۱۲ ماه سال گذشته، ۵.۶ هزار هزار میلیارد تومان بود که در مقایسه با دوره مشابه قبل، ۲۴.۷ درصد افزایش داشت.
بانک صادرات ؛ بزرگترین بانک بورسی می شود

بانک صادرات ؛ بزرگترین بانک بورسی می شود

بانک صادرات تصمیم دارد که سرمایه خود را از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها، 1200 میلیارد ریال برساند تا بزرگترین بانک بورسی ایران شود.
بانک ایران زمین در سال 1402، از فعالیت در هوش مصنوعی تا حمایت از مردم  در محلات

بانک ایران زمین در سال 1402، از فعالیت در هوش مصنوعی تا حمایت از مردم در محلات

مجموع اقدامات بانک ایران زمین در سال جاری سبب شده تا این بانک به یکی از بانک های خاص تبدیل شود که هم در حوزه های تاپ مانند هوش مصنوعی کار می کند و هم بانکی که در محله های شهرها دنبال حمایت از مردم است.
بیمه
بررسی ریسک نقدینگی شرکت های بیمه

بررسی ریسک نقدینگی شرکت های بیمه

بیمه دانا در بین شرکت های بورسی دارای بهترین نقدینگی است و در رتبه های بعدی بیمه البرز با رقم 8هزار میلیارد ریال ، بیمه کوثر با شش هزار میلیارد ریال قرار دارند.
سرمایه گذاری های پرثمر بیمه پاسارگاد به سود سرمایه گذاران و سهامداران

سرمایه گذاری های پرثمر بیمه پاسارگاد به سود سرمایه گذاران و سهامداران

بررسی عملکرد شرکت بیمه پاسارگاد در سال 1402 نشان می‌دهد که 20 درصد بیشتر از نسبت به سال های گذشته سرمایه گذاری کرده که از این محل سود قابل توجهی را کسب کرد.
بیمه مرکزی برای افزایش سرمایه شرکت های بیمه مخرب عمل می کند

بیمه مرکزی برای افزایش سرمایه شرکت های بیمه مخرب عمل می کند

نظارت های مخرب بیمه مرکزی برای افزایش سرمایه شرکت های بیمه سبب اعتراض فعالان بورسی و بیمه شده است.
رشد پایدار و صعود عملکردی شرکت بیمه تعاون در سال 1403

رشد پایدار و صعود عملکردی شرکت بیمه تعاون در سال 1403

بیمه تعاون در سالهای اخیر اقدامات زیادی در بهبود فضای کسب و کار خود انجام داده و تلاش کرده که بسترسازی مناسبی برای رشد پایدار انجام دهد و نتیجه این اقدامات در سال جاری نمایان می شود.
انتقادها به اعتبار سنجی در صنعت بیمه

انتقادها به اعتبار سنجی در صنعت بیمه

سوال اساسی این است که چرا شرکت های بیمه به سوابق افراد دسترسی کافی نداشته باشند تا به سادگی اعتبار سنجی کنند؟ چرا اطلاعات مشتریان به شرکت های دیگری داده می شود؟

روسای بیمه آرمان؛ مدیرانی بدون درک درستی از ریسک

یکی از موضوعاتی که این شرکت ظاهرا در توجه به آن رویگردان است مساله ریسک شرکت است. تا جایی که برخی از فعالیت‌های شرکت با پیگرد قضایی همراه شده و از طرف دیگر سبب شده تا شرکت وضعیت شرکت را با خطرات بزرگی همراه کند.