کد خبر: ۸۱۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - 06 September 2016
به شهادت کارشناسان و مسئولان امر این قرارداد نیز همچون بحث فیش های حقوقی نجومی ریشه در اقدامات دولت قبل دارد! نکته ای که باعث می شود رفتار دو گانه کسانی که این روزها علم الغای قرارداد «گروه ویژه اقدام مالی (مبارزه با پولشویی)» را بسته اند، عجیب جلوه کند.
 روزنامه ابتکار در شماره سه شنبه 16 شهریور در تیتر یک در گفت و گو با کارشناسان به بررسی قرارداد FATF پرداخت و نوشت: به شهادت کارشناسان و مسئولان امر این قرارداد نیز همچون بحث فیش های حقوقی نجومی ریشه در اقدامات دولت قبل دارد! نکته ای که باعث می شود رفتار دو گانه کسانی که این روزها علم الغای قرارداد «گروه ویژه اقدام مالی (مبارزه با پولشویی)» را بسته اند، عجیب جلوه کند.

این روزنامه با انتخاب عنوان تهران-لندن شروع دوباره، می نویسد: شهریور ماه سال گذشته بود که با حضور فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلستان درتهران سفارت این کشور دوباره آغاز به کار کرد. هاموند با بالا بردن پرچم این کشور در ساختمان سفارتخانه به فعالیت های آن رسمیت بخشید. از آن هنگام دوباره دو کشور در سطح کاردار رابطه دیپلماتیک برقرار کردند اما روز گذشته پس از گذشت پنج سال با انتشار خبر انتصاب سفرای دو کشور روابط دو کشور عمیق تر شد.حمید بعیدی نژاد روز گذشته به عنوان سفیر ایران در انگلستان و نیکولاس هاپتون سفیر جدید بریتانیا در تهران به طور همزمان در وزارت امور خارجه دو کشور حضور یافته و با تسلیم رو نوشت استوار نامه خود با وزرای خارجه ملاقات کردند.

روزنامه ابتکار با انتشار عنوان جنتی: تیزرها گزینش نمی شوند آورد: علی جنتی در گفت و گویی به بحث گزینشی پخش کردن تیزرهای سینمایی توسط صدا و سیما اشاره کرد. وی اعلام کرد که با صداوسیما مذاکراتی انجام شده که فیلم هایی که از وزارت ارشاد مجوز دریافت می کنند قابلیت پخش شدن دارند و می توانند از آن ها طبق تعرفه پول بگیرند و برای پخش تیزرها گزینش نکنند. جنتی با بیان اینکه صداوسیما می تواند فیلم هایی که دوست دارد را بیشتر پخش کند، تاکید کرد با توجه به مذاکرات صورت گرفته با صداوسیما این کار در حال انجام شدن است و دیگر بهانه ای هم برای افرادی که می گویند صداوسیما تیزر فیلم هایشان را پخش نمی کند باقی نمی ماند.

این روزنامه با درج عنوان ملت همچنان غمگین و خشمگین است، نوشت: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای در این پیام حج ابراهیمی را مظهر عزت و عظمت امت اسلامی در مقابل زورگویان بین المللی خواندند و با اشاره به حوادث تلخ فاجعه منا، خطاب به دولت ها و ملت های اسلامی تاکید کردند: جهان اسلام، اعم از دولت ها و ملّت های مسلمان باید حاکمان سعودی را به درستی بشناسند و به خاطر جنایاتی که در گستره ی جهان اسلام به بار آورده اند، گریبان آنها را رها نکنند و فکری اساسی برای مدیریّت حرمین شریفین و مسئله ی حج کنند. در متن کامل پیام رهبر انقلاب اسلامی آمده است: اکنون قریب یک سال از حوادث مُدهش منا می گذرد که در آن، چند هزار نفر در روز عید و در لباس احرام، در زیر آفتاب و با لب تشنه، مظلومانه جان باختند؛ اندکی پیش از آن در مسجدالحرام نیز جمعی در حال عبادت و در طواف و نماز به خاک و خون کشیده شدند. حکّام سعودی در هر دو حادثه مقصّرند؛ این چیزی است که همه ی حاضران و ناظران و تحلیلگران فنّی بر آن اتّفاقِ نظر دارند؛ و گمانِ عمدی بودن حادثه نیز از سوی برخی صاحب نظران مطرح شد. از جمهوری اسلامی نزدیک به پانصد نفر در میان شهدا بودند. دل خانواده ها همچنان مجروح و داغدار است و ملّت همچنان غمگین و خشمگین است.

روزنامه ابتکار با بررسی عنوان پرونده شهرداری را با دقت رسیدگی می کنیم، می نویسد: آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با تاکید بر برخورد قاطع دستگاه قضا با مفاسد بدون توجه به مسائل جناحی و سیاسی، به موضوع واگذاری املاک شهرداری اشاره کرد و گفت: این پرونده با دقت و متانت و در چارچوب قانون مورد بررسی قرار می گیرد، اما در کنار آن اجازه موج سواری و سوءاستفاده از موضوع را هم به کسی نخواهیم داد. آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه فساد مقوله ای است که جناح نمی شناسد، خاطرنشان کرد: بارها گفته ایم که هیچ کس از هیچ جناحی توقع تخفیف در مقوله فساد از قوه قضاییه را نداشته باشد. وظیفه شرعی و قانونی ما است که فساد چه در شهرداری یا دولت باشد و یا حتی در خود قوه قضاییه با آن برخورد کنیم؛ چنانکه برخی می دانند برخوردهایی که با فساد در داخل قوه قضاییه هم انجام می شود اگر اشد از برخورد در جاهای دیگر نباشد، کمتر نیست.

این روزنامه سرمقاله را به عنوان «رفتارشناسی اصولگرایان در انتخابات 96» به قلم حامد وکیلی اختصاص داد.

«همه دردهای «مسعودیه»»، «زمین خواری تهران!»، «زورآزمایی دیپلماسی ایرانی و دلار سعودی» و «کاغذهایی که به آنها رغبتی نیست» از دیگر عنوان روزنامه ابتکار است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: