کد خبر: ۱۹۵۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - 22 January 2022
گفتگو با دبیر کارگروه شبکه فروش و بازاریابی سندیکای بیمه گران ایران؛
شبکه فروش صنعت بیمه نیاز مبرم به تک صدایی دارد. نیاز به تشکل صنفی واحدی دارد تا بتواند همه صداهای موجود این صنعت را به گوش مسئولان برساند و از چندصدایی در این حوزه جلوگیری شود.

بانکداری ایرانی - معصومه فریادرس ؛ شبکه فروش صنعت بیمه نیاز مبرم به تک صدایی دارد. نیاز به تشکل صنفی واحدی دارد تا بتواند همه صداهای موجود این صنعت را به گوش مسئولان برساند و از چندصدایی در این حوزه جلوگیری شود.


بهمن سوری، دبیر کارگروه شبکه فروش و بازاریابی سندیکای بیمه گران ایران در گفت و گو با بانکداری ایرانی  در خصوص رابطه صنعت بیمه و ابزارهای جدید، تجارت الکترونیکی و دنیای تکنولوژی جدید اظهار کرد: رویکرد تجارت الکترونیک رویکرد آینده کسب و کار بوده و در آینده همه مجبور هستیم در این حوزه ورود کرده و فعالیت کنیم و نکته مهمتر اینکه در دنیای امروز، خدمات در حال حرکت به سمت تسهیل گری فعالیت‌ها و بهره برداری ها برای کاربران است. این مسیر اسان سازی تنها با خدمات الکترونیکی امکان‌پذیربوده و در حقیقت، خدمات هوشمند و به نوعی مبنی بر تجارت الکترنیک این مسیر را مهیا می‌کند.


او در ادامه افزود: اما این چیزی که در ایران در حوزه تجارت الکترونیک و استارتاپ‌ها در حال رخ دادن است با آنچه در دنیا رخ می دهد کمی متفاوت است. به عنوان نمونه در ایران صدور بیمه نامه آنلاین نداریم. و افرادی که تحت عنوان استارتاپ در ایران فعالیت می‌کنند در حقیقت بازاریابی غیرحضوری می کنند و در نهایت در حوزه بازاریابی الکترونیکی و البته بیشتر در فضای مجازی فعالیت می کنند.


سوری در مقابل این سوال که چرا شبکه فروش در برخی مواقع با استارتاپ ها تضاد منافع دارند، گفت: شبكه فروش از رفتار دوگانه بين شبكه فروش فعال و بازاريابان برخط گلايه مند هستند بطور مثال رفتارهاي اين گروه را اگر يك نماينده انجام بدهد قطعا به شدت برخورد خواهد شد ولي صنعت بيمه با بي تفاوتي از كنار تبليغات و اقدامات بعضي از اين افراد عبور ميكند و شبكه فروش با رويكرد جديد مخالفتي ندارد و هم اكنون هم به روش هاي مختلف خدمات غير حضوري ارايه مي نمايند اما از دو گانگي رفتاري گلايه مند بودند كه با اقدام قاطع بيمه مركزي انشالله همه در مسير تبعيت از مقررات پيش خواهند رفت.

دبیر کارگروه شبکه فروش و بازاریابی سندیکای بیمه گران ایران تصریح کرد: استارتاپ‌ها و تجارت الکترونیکی تا الان چیزی به ضریب نفوذ بیمه اضافه نکرده‌است. چرا که خدمات جدیدی ارائه نشده و اتفاق جدید و بزرگی در صنعت بیمه‌گری رخ نداده است که بگوییم این اتفاق سبب رشد ضریب نفوذ شده است، بلکه در حوزه فروش کمی تحول انجام شده که ان هم بیشتر به دلیل تخفیف‌هایی بوده که ارائه شده است.


سوری در خصوص کمبودهای صنعت بیمه و شبکه فروش عنوان کرد: یکی از نقاط ضعف شبکه فروش به این مساله مربوط است که تشکل صنفی واحدی در این حوزه وجود ندارند. هرچند مهمترین مساله‌ای که اینجا باید تذکر داد این است که در شبکه فروش هم صدای واحدی وجود ندارد تا مطالبات این شبکه از صنعت ابتیاع کند. در حالی که نیاز به یک انجمن یا تشکل صنفی واحدی از انجمن کارگزاران و نمایندگان کل کشور داریم که مورد وثوق همه بوده و بتواند کارها را پیش ببرد. در حالی که امروزه افراد در مطالبات و خواسته‌های خود پراکنده‌گویی کرده و تمرکزی در صدای افراد وجود نداشته و كسي صداي اين گروه از فعالان اقتصادي را به خوبي نمی‌شنود.


دبیر کارگروه شبکه فروش و بازاریابی سندیکای بیمه گران ایران در مورد استراتژی کارگروه و اهداف آن گفت: استراتژی کارگروه استانداردسازی رفتارهای مدیران، شبکه فروش، نمایندگان و کارگزاران است. هدف ایجاد رویه‌های یکسان و پیشنهاد اصلاح آیین‌نامه‌ها و مقررات و کاربری کردن آن آیین‌نامه و مقررات و درنهایت بروز رسانی همه آیین‌نامه‌ها و مقررات بر اساس شرایط فعلی و روز بازار است.


سوری همچنین در خصوص اصلاح آیین‌نامه 83 صنعت بیمه گفت: در مورد آیین‌نامه 83 علی‌الخصوص در مورد کارمزدها ، گله‌مندی زیادی وجود دارد و بر همین اساس، بیمه مرکزی روی این آیین‌نامه کارکرده و اصلاحات آن رو به اتمام بوده و با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده اميد است به‌زودی به تصويب شوراي عالي بيمه برسد و ابلاغ و اجرايي شود.


بهمن سوری، رئیس کارگروه شبکه فروش سندیکای بیمه‌گران در پایان اظهار کرد: اینکه برخی از کارشناسان و مدیران می‌گویند که بازار بیمه نیاز به محصول جدید ندارد و باید همین محصول موجود را به‌درستی پوشش داد، حرف دقیق و حتی شاید درستی نباشد و حتی معتقدم که یکی از علت‌های که شبه فروش نتوانسته به فضای خوبی برسد همین نبود تنوع در محصولات شبکه فروش است. باید بر اساس نیاز مشتریان و شرایط مختلف محصولی وجود داشته باشد، اما در صنعت بیمه یک لباسی دوختیم با یک سایز مثلاً متوسط و برای همه افراد در سایزهای مختلف همین یک لباس را تجویز می‌کنیم و این مساله قطعاً پاسخگو نخواهد بود.در بهترین و بدترین محصول در صنعت بیمه تفاوتی حداکثر 15 درصد وجود دارد و چنان محسوس نیست تا بگوییم که مثلاً برای همه اقشار این محصول طراحی‌شده و این‌یک ضعف بزرگ است و نباید از آن دفاع کرد.

معصومه فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: