کد خبر: ۱۸۲۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۲ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - 09 August 2020
مدیرعامل بیمه زندگی خاورمیانه در گفت‌وگو با بانکداری ایرانی؛
متاسفانه تنها ۱۵ درصد از پرتفوی صنعت بیمه ما شامل بیمه زندگی است و این عدد در کشورهای خارجی به ۵۰ تا ۶۰ درصد می‌رسد. این در حالی است که در کشور ما فضای بکری وجود دارد تا بتوان محصولات و خدمات بیمه زندگی را ارائه کرد.
بانکداری ایرانی _ شرکت بیمه خاورمیانه دارای زیرساخت آی‌تی و نرم افزاری قوی و بومی است که در کنار شبکه فروش قوی می تواند محصولات زیادی را طراحی و ارائه کند و این مساله مزیت رقابتی اصلی شرکت بیمه خاورمیانه شده که در دوران شیوع کرونا هم توانست رشد تصاعدی و فراتر از پیش‌بینی‌ها را محقق کند.

نوروزی، مدیرعامل بیمه زندگی خاورمیانه در گفت‌وگو با  بانکداری ایرانی وضعیت شرکت بیمه خاورمیانه را این گونه تشریح کرد: یکی از مزایای این شرکت سرمایه گذاری تمام منابع به دست آمده از محل فروش بیمه نامه هااست با توجه به اینکه اکثر بیمه نامه ها بلند مدت هستند  این امر کمک می‌کند تا شرکت سود بهتری را بدست آورد.

وی افزود: شرکت بیمه زندگی خاورمیانه یک شرکت تخصصی است و یکی از تفاوت های شرکتهای جنرال با شرکتهای تخصصی همین است  که در مواقع حوادث و بلایای سنگین حجم بالایی از منابع شرکت های بیمه جنرال با آن درگیر می شوند و بخش قابل توجهی از منابع خود را در این حوزه صرف می‌کنند.

 نوروزی با اشاره به لزوم ارائه خدمات بیمه ای غیرحضوری عنوان کرد:  شرکت بیمه زندگی خاورمیانه قائل به حذف فیزیکی  بیمه نامه ها  است به گونه ای که امکانات و زیرساختها  در این شرکت  تعبیه شده و  بیمه گذاران می توانند از طریق پرتال شخصی از خدمات بیمه ای بهره‌مند شوند.گفتنی است حذف فیزیکی بیمه نامه ها می تواند از لحاظ کاهش هزینه ها بسیار سودمند باشد و  از طرفی نیز این  هزینه به دست آمده می تواند برای افزایش حاشیه سود شرکتهای بیمه‌ای مصرف شود.

 وی با اشاره به محصولات ویژه ی شرکت بیمه زندگی خاورمیانه اظهار کرد: یکی از محصولات ویژه شرکت بیمه زندگی خاورمیانه تحت عنوان بیمه تمام عمر عرضه می شود این محصول مناسب  افرادی است که تنها به دنبال افزایش اندوخته بیمه نامه ای و یا سرمایه گذاری نیستند. بیمه تمام عمر آخرین هدیه فرد به بازماندگانش است که به عنوان  یک محصول مناسب می تواند در اختیار جامعه قرار بگیرد.

نوروزی با اشاره به رشد سرمایه گذاری های کوتاه مدت شرکت بیمه زندگی خاورمیانه در مقابل  رشد سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت تصریح کرد: به دلیل آنکه  شروع فعالیت شرکت با  منابع عایدی از سوی سهامداران آغاز شد تمام تلاش هیئت مدیره بر آن بود که سرمایه اصلی و اولیه شرکت حفظ و حراست شود  لذا اغلب سرمایه گذاری کوتاه مدت و کم ریسک انجام شد اما در نظر داریم با ورود به حوزه مسکن در کنار بازار سرمایه،  وارد سرمایه گذاریهای بلندمدت شویم.

 وی با اشاره به دریافت مالیات بر ارزش افزوده و چالش شرکت بیمه زندگی خاورمیانه  گفت: موضوع مالیات بر ارزش افزوده سال گذشته بسیار داغ دنبال شد و حتی ممکن بود بر اندوخته بیمه نامه ها نیز گرفته شود.امیدواریم موضوع مالیات بر ارزش افزوده به طور کامل حل و فصل شود تا دیگر شاهد نگرانی هایی در این خصوص نباشیم و با توجه به اینکه بیمه و فعالیت شرکت‌های بیمه‌ای خدماتی است باید تا آنجا که می‌توان هزینه‌های آن را کم کرد و مالیات بر ارزش افزوده را کاهش داد.

 نوروزی با بیان این مطلب که سرمایه‌گذاری در حوزه بیمه یک سرمایه‌گذاری کم ریسک است  گفت: امروزه با توجه به نظر کارشناسان سرمایه‌گذاری نباید در یک حوزه متمرکز شود و باید به صورت سبدی در بخش های مختلف مانند بورس طلا مسکن و غیره تقسیم شود.  با توجه به اینکه فعالیت های شرکت های بیمه ای سرمایه گذاری کم ریسک دارند به این مهم توجه داشته لذا در بلندمدت حاشیه سود مالی برای بیمه شوندگان به دنبال دارد. به عنوان مثال اگر  افراد با آینده نگری نسبت به زمانی که امکان  درآمدزایی  ندارند و به دوران بازنشستگی می‌رسند  در شرکتهای بیمه ای سرمایه گذاری کنند می‌توانند  ضمن بهره مندی از پوشش های خدمات بیمه ای از درآمد مستمری در دوران بازنشستگی بهره مند شوند.

وی با اشاره به عملکرد و پیشرفت بیمه زندگی خاورمیانه در کشور گفت: متاسفانه تنها ۱۵ درصد  از پرتفوی  صنعت بیمه ما شامل بیمه زندگی است و این عدد در کشورهای خارجی به ۵۰ تا ۶۰ درصد می‌رسد. این در حالی است که در کشور ما فضای  بکری وجود دارد تا بتوان محصولات و خدمات بیمه زندگی را ارائه کرد. بیمه های زندگی رابطه مستقیم با شرایط اقتصادی هر کشور دارد و امیدواریم با بهبود شرایط اقتصادی  فرهنگ سازی مناسب، مردم بیمه های زندگی را در اولویت زندگی خود قرار دهند.

نوروزی در خصوص فعالیت های بین الملل شرکت بیمه زندگی خاورمیانه تصریح کرد: این شرکت با اولویت توسعه فعالیت ها و ارائه خدمات در داخل کشور برنامه هایی برای ارائه خدمات بیمه ای با هدف توسعه فعالیت های خود به خارج از مرزهای کشور در آینده خواهد داشت.

 وی حضور شرکت بیمه زندگی خاورمیانه در فرابورس و فعالیتهای روبه رشد آن غیرقابل انکار دانست و تصریح کرد: یکی از  مهمترین دلایل موفقیت شرکت ها در فرابورس  شفافیت فعالیت ها است که خوشبختانه این مهم یکی از  اصول شرکت بیمه زندگی خاورمیانه است. همین امر موجب شد تا از بازار پایه دو رتبه ارتقا یافته و در بازار اول فرابورس فعالیت کنیم.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: