کد خبر: ۱۸۳۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - 27 August 2020
شرکت تامین سرمایه تمدن با سرمایه ۵۵۰ میلیارد تومانی در بازار دوم بورس تهران درج و آماده عرضه اولیه ۱۵ درصدی سهام شد.

شرکت تامین سرمایه تمدن با سرمایه ۵۵۰ میلیارد تومانی در بازار دوم بورس تهران درج و آماده عرضه اولیه ۱۵ درصدی سهام شد.

  شرکت تامین سرمایه تمدن از 5 شهریور در پلاک 551 با نماد "تمدن" در بخش فعالیت های کمکی به نهادهای مالی واسط در بازار دوم معاملات بورس تهران درج شد تا آماده عرضه اولیه 15 درصدی سهام ( 12 درصد به عموم و 3 درصد به صندوق‌ها) باشد.

طبق بررسی های بورس پرس، تامین سرمایه تمدن به عنوان فعال‌ترین تامین سرمایه برای سه سال متوالی به انتخاب سازمان بورس با هدف ارائه سبد کاملی از خدمات مالی به مشتریان 21 اسفند سال 90 در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری تهران به ثبت رسیده و فعالیت رسمی را از 27 اسفند همان سال با اخذ مجوز فعالیت از سازمان بورس آغاز کرده است.

موضوع فعالیت اصلی شرکت شامل پذیره نویسی، تعهد پذیره نویسی و تعهد خرید اوراق بهادار در عرضه های ثانویه در حد امکانات مالی یا از طریق تشکیل سندیکا با سایر نهادهای مشابه و فعالیت فرعی شامل ارائه مشاوره مالی در خصوص انواع موضوعات مرتبط با تامین مالی و سرمایه گذاری است.

سرمایه اولیه شرکت در بدو تاسیس 100 میلیارد تومان بوده که طی هشت مرحله افزایش سرمایه به 550 میلیارد تومان رسیده است. شرکت در نظر دارد در سال جاری سرمایه را از محل سود انباشته به 800 میلیارد تومان برساند.

بانک شهر با 30 درصد سهم، بانک توسعه صادرات با 25 درصد، گروه راهبران اقتصادی آرمان با 23 درصد، سرمایه گذاری شهر آتیه با 10 درصد، سرمایه گذاری آتیه اندیشان مس 9 درصد، موسسه تامین آتیه رفاه کارکنان بانک توسعه صادرات 2 درصد و شرکت راهبران هدف آرمان با یک درصد در ترکیب سهامداری این شرکت حضور دارند.

پیش از عرضه اولیه سهام، ساختار سهامداری با خروج گروه راهبران اقتصادی آرمان از جمع سهامداران و واگذاری 12.75 درصد از سهام تحت تملک این شرکت به بانک توسعه صادرات، 8.25 درصد به شرکت راهبران هدف آرمان و 2 درصد به شرکت مدیریت و توسعه فناوری اطلاعات آرمان تغییر خواهد کرد درصد سهامداری شرکت های فوق ترتیب 37.75 ، 9.25 و 2 درصد افزایش خواهد یافت.

سیاست تقسیم سود شرکت با 80 نیروی انسانی برای سال های آتی به میزان حداکثر 90 درصد تعیین شده است.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: