کد خبر: ۱۱۵۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - 22 October 2017
بعد از کاهش نرخ سود بانکی یکی از جایگاه هایی که برای سرمایه گذاری مهم شناخته شد صندوق های سرمایه گذاری بودند . این صندوق ها در بازار های پول و سرمایه رشد قابل توجهی داشته و از رقم زیر 100 هزار میلیارد ریال در سال 95 به حدود 150 هزار میلیارد ریال در هفته های اخیر رسید و این نشان از استقبال سرمایه گذاران از این صندوقهاست .
علی رمضانیان ؛ بانكداري ايراني -بعد از کاهش نرخ سود بانکی یکی از جایگاه هایی که برای سرمایه گذاری مهم شناخته شد صندوق های سرمایه گذاری بودند . این صندوق ها در بازار های  پول و سرمایه رشد قابل توجهی داشته و از رقم  زیر 100 هزار میلیارد ریال در سال 95 به  حدود 150 هزار میلیارد ریال در هفته های اخیر رسید و این نشان از استقبال سرمایه گذاران از این صندوقهاست . 

به گزارش بانكداري ايراني  ، دلیل استقبال از این صندوق ها  به میزان سودهی و همچنین امنیت سرمایه گذاری مربوط می شود . سود این صندوق ها از 19 تا 23 درصد یوده و ضمانت این صندوق ها را بعضا بانکها به عهده دارند هرچند به ماند سپرده  نزد بانک مرکزی  سپرده قانونی ندارند  اما باید همه ماهه به بانک مرکزی گزارش دهند. 

یکی از صندوقهایی که از سالهای گذشته مورد توجه فعالان بازار پول و سرمایه بوده  صندوق سرمایه گذاری  گنجینه زرین شهر است. 

این صندوق  را که از  18 مهر ماه سال 190 بانک شهر ثبت کرده  تحت مدیریت شرکت تامین سرمایه تمدن اداره می شود و ضامن نقد شوندگی آن نیز بانک شهر است . 

این صندوق پیش بینی سود سالیانه خود  20 درصد اعلام کرده اما به دلیل اینکه علی الحساب محاسبه می شود بعضا سود بالاتر نیز داشته هرچند مانند سال گذشته که سود 19.69 درصدی ساخته کمتر از 20 درصد نیز سود محقق کرده است . اما به دلیل اینکه تضمین سود این صندوق 18 درصد است بنابراین قصوری متوجه این صندوق نیست ، هرچند باید گفت که با وجود مدیران با تجربه در این صندوق باید سود های بیشتر و بالاتری را  از این صندوق اتتظار داشت  موضوعی که تا کنون برآورده نشده  تا جایی که روش تحقق  این صندوق در بازار سرمایه با تردیدهایی روبرو شده است . 

گفتنی است که فروش این صندوق ها در شعبه های بانک شهر انجام می گیرد و حداقل سرمایه گذاری در آن 10 میلیون ریال است. 
 
 



 




 ترکیب سهام  صندوق سرمایه گذاری گنینه زرین شهر در بازار سرمایه 


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: