کد خبر: ۱۶۹۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۱۰ دی ۱۳۹۸ - 31 December 2019
روند اعطای تسهیلات در پنج سال گذشته نشان می دهد که این بانک از رقم 926 میلیارد ریال طی پنج سال به رقم دو و نیم برابری 2336 هزار میلیارد ریالی برسد .
 بانکداری ایرانی -  علی سوری،  وضعیت بانک ملت در پنج سال گذشته در بخش کسب منابع و مصارف ، نشان می دهد که این بانک توانسته به کیفیت مورد قبولی در کسب درآمد و پرداخت هزینه برسد و روند هزینه‌ کرد خود را کاهشی کند و نسبت به دو سال گذشته 10درصد هزینه خود را بابت سود پرداختی کاهش دهد.
 
 روند اعطای تسهیلات در پنج سال گذشته  نشان می دهد که این بانک از رقم 926 میلیارد ریال طی پنج سال به رقم دو و نیم برابری 2336 هزار میلیارد ریالی برسد به مراتب درآمد بانک نیز از رقم 84 هزار و 337 میلیارد ریال به رقم 180  هزار و 959 میلیارد ریال برسد.
 
 
 
کاهش 10درصدی سود در مقابل افزایش 3 برابری مانده سپرده‌جمع آوری شده 
 
این وضعیت برای سپرده و سود پرداختی به عکس است یعنی در واقع در پنج سال گذشته هرچه سپرده جمع آوری بیشتر شده است سود پرداختی به  نسبت کاهش یافته است. 
 
در پایان آذر  93 سپرده جمع اوری شده 933 هزار میلیارد ریال بوده که در پایان آذر 98 با افزایش سه برابری به مبلغ 2728 هزار میلیارد ریال رسید اما سود پرداختی بابت سپرده از مبلغ 70 هزار میلیارد ریال با افزایش حدود 50 درصد رشد داشته است این درحالی است که در سال 96 این رقم به حدود 120 هزار میلیارد ریال هم رسیده بود که در نهایت با بهبود شرایط سود پرداختی را با کاهش 10 درصدی  به مبلغ 108 هزار میلیارد ریال رساند اما در دریافت سود سپرده هیچ محدودیتی قائل نشده است. 
 
شرح مانده سپرده و سود پرداختی بابت سپرده در پنج سال گذشته
 
 
 
علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: