کد خبر: ۱۷۵۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - 31 March 2020
بانکداری ایرانی ـ «وبملت» توانسته با جذب منابع ارزان قیمت درسال 98 ، از بار سود سپرده‌های سرمایه گذاری بکاهد و تراز درآمدی خود را بیش از پیش مثبت کند در واقع، این بانک با افزایش درآمد‌ها و کاهش هزینه‌ها توانسته عملکرد مطلوبی از خود به نمایش بگذارد.
بانکداری ایرانی ـ   گزارش عملکرد اسفند ماه «وبملت» منتشر شد و باز هم تراز درآمدی مثبت همراه با سیر صعودی را به نمایش گذاشت .
 
 به گزارش بانکداری ایرانی،  نگاهی به گزارش عملکرد «بانک ملت» حاکی از سنگین شدن تراز درآمدی طی سال۹۸ دارد، «وبملت» توانسته با جذب منابع ارزان قیمت درسال 98 ، از بار سود سپرده‌های سرمایه گذاری بکاهد و تراز درآمدی خود را بیش از پیش مثبت کند در واقع، این بانک با افزایش درآمد‌ها و کاهش هزینه‌ها توانسته عملکرد مطلوبی از خود به نمایش بگذارد.
 
 
 بانک ملت  که با سرمایه 5 هزار میلیارد تومانی در بازار اول معاملات بورس حاضر است، در یک ماهه منتهی به اسفند سال 98 توانست 2.4 هزار میلیارد تومان درآمد تسهیلات اعطایی شناسایی کند و در مقابل 1.3 هزار میلیارد تومان سود سپرده‌های سرمایه گذاری به ثبت رساند. 
 
بنابراین، در اسفند ماه نیز همانند ماه‌های قبل از آن، تراز درآمدی بانک ملت مثبت بود و توانست  38  درصد نسبت به اسفند ماه 97 رشد داشته باشد ، در دوازدهمین ماه سال 98 تراز عملیاتی مثبت 1.09 هزار میلیارد تومانی را ثبت کرده است.
 
 
به طور کلی، این بانک طی دوره 12 ماهه منتهی به اسفند 24.6 هزار میلیارد تومان درآمد تسهیلات اعطایی شناسایی کرد که از مبلغ ثبت شده در سال97 بیش از 20 درصد  رشد داشته و در واقع  بانک در امر درآمدزایی اصلی، روند رو به رشدی را سپری کرده است.
 
سود سپرده‌های سرمایه گذاری که به عنوان یک هزینه در نظام بانکداری تلقی می‌شود، در خصوص «وبملت» برای کل سال ۹۸ حدود۱۴.۷ هزار میلیارد تومان بود که در مقایسه با سال  97 تنها یک  درصد افزایش داشته است ،به عبارت بهتر، «وبملت» توانسته با جذب منابع ارزان قیمت، از بار سود سپرده‌های سرمایه گذاری بکاهد و تراز درآمدی خود را بیش از پیش مثبت کند در واقع، این بانک با افزایش درآمد‌ها و کاهش هزینه‌ها توانسته عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش بگذارد.
 
 
 
 
لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: