کد خبر: ۱۷۵۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۰ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - 04 April 2020
بانکداری ایرانی ـ بانک ملت در دوسال گذشته توانسته زودتر از تمامی بانکهای دولتی و خصوصی از مشکلاتی که در ابتدای دهه 90 به بانکها تحمیل شده بود خارج شده و در مرحله اول تراز خود را مثبت کرده و در مرحله بعد سودهای باکیفیتی را به نمایش بگذارد.
بانکداری ایرانی ـ   بانک ملت سال 98 را با پایداری در عملکرد مثبت به پایان برد. این بانک در سال های اخیر وضعیت مناسب و پایداری را در  حسابهای خود به نمایش گذاشته است. 
 
به گزارش  بانکداری ایرانی ،  بانک ملت در دوسال گذشته توانسته زودتر از تمامی بانکهای دولتی و خصوصی از مشکلاتی که در ابتدای دهه 90 به بانکها تحمیل شده بود خارج شده و در مرحله اول تراز خود را مثبت کرده و در مرحله بعد سودهای باکیفیتی را به نمایش بگذارد. 
 
مانده تسهیلات 2332 هزار میلیاردی سال 98
 
مانده تسهیلات پرداختی بانک ملت در پایان سال 98 به مبلغ 2332 هزار میلیارد ریال رسیده است که نسبت به سال قبل رشدی 20درصدی داشته و نسبت به ابتدای دوره پنج ساله مورد بررسی یعنی سال 94  با تسهیلات 1083 هزار میلیارد ریالی آن زمان، رشدی 215 درصدی را در پایان سال قبل تجربه کند.
 
 
 
درآمد  بانک ملت در سال 98 
 
درامد بانک ملت در این پنج ساله وضعیت متفاوتی نسبت به دیگر متغیرها داشته و رشد شارپی آن سبب شده است تا همه مشکلات بانک ملت در 5سال گذشته جبران شده و در دو سال گذشته تراز مثبت در مصارف ومنابع بانک رخ دهد و در پایان سال 98 تراز مثبت 100 هزار میلیارد ریالی اتفاق بیافتد. درآمد بانک ملت در سال 98 مبلغ بر 246 هزار میلیارد ریال بوده و نسبت به 5 سال گذشته رشدی دوبرابری را تجربه کرده و از درآمد رقم 125 هزار میلیارد ریالی به مبلغ 245 میلیارد ریال برسد و در نهایت رشد 115 درصدی را تجربه کند.
 
 
 
سپرده‌های کارآمد بانک ملت در سال 98 
 
سپرده بانک ملت در سال 98 نسبت به سال 94 وضعیتی دائمی در حالت رشد داشت.  این وضعیت نشان از اعتماد سرمایه گذاران به بانک ملت برای سپرده گذاری دارد، چرا که بانک ملت با ثبت رقم 400 هزار میلیارد ریالی  سپرده بلند مدت یکی از بالاترین جمع آوری سپرده با کیفیت داشته که توانسته  از محل آن تسهیلات با کیفیتی را به بخش تولید ارائه کند. 
 
سپرده بانک ملت از رقم 1186 هزار میلیارد ریال در پایان سال 94 با رشد 222 درصدی به مبلغ 2642 هزار میلیارد ریال در پایان سال 98 برسد.
 
 
سودهای پرداختی متعارف و بدون دردسر
 
سود پرداختی بانک ها همواره عاملی برای زیانده شدن بانکها در سال های اخیر بوده است چرا که بانکها با برای جمع آوری منابع و خروج از بحران ورشکستگی اقدام به پرداخت سودهای مضاعف و غیر منطقی کرده و بانک را با دردسر بزرگ تری مواجهه می کنند اما بانک  ملت در 5 سال گذشته نشان داده است که دنبال این رویه غلط نبوده و با اجرای دستورالعمل های بانک مرکزی در خصوص پرداخت سودهای متعارف تراز خود را مثبت کرده است و روند سود پرداختی  را در سالهای اخیر منفی کند که این وریه در بانکهای دیگر رخ نداده است. 
 
 
تراز مثبت در دوسال گذشته 
همانگونه که در نمودار زیر نمایش داده می شود در سه سال منتهی به اسفند 96 تراز بانک ملت منفی بود اما در سال 97 و 98 تراز بانک مثبت شده و روز به روز این فاصله بیشترمی شود 
 
 
 
علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: