مدیر امور تبلیغات جشنواره جهانی فیلم فجر درباره طراحی پوسترها و اقلام تبلیغی جشنواره امسال و فعالیتهایی که باهدف ایجاد یک هویت بصری مشخص برای جشنواره انجام شده است، توضیحاتی داد.
به گزارش ایسنا، ایرج تقیپور گفت: ما در سال گذشته تجربه بسیار خوبی داشتیم و توانستیم برای همه بخشهای جشنواره از خودروها، کارتها، حتی رومیزیها و پوسترها، هویت تصویری یکسان و یکدستی طراحی کنیم. امسال از آنجا که کارهای جشنواره بلافاصله بعد از پایان دوره قبل شروع شد، فرصت بیشتری داشتیم تا برای هویت بصری جشنواره بیشتر برنامهریزی و کار کنیم.
وی افزود: هویت بصری، کار یک گرافیست به تنهایی نیست، بلکه در واقع در رفت و آمد و همفکری دبیر جشنواره و مسئولین با گرافیست و طراح اتفاق میافتد و باید این درک متقابل وجود داشته باشد تا اتفاق خوبی رخ دهد. تجربه امسال از این جهت فوقالعاده موفقیتآمیز است که فرصت کافی در اختیار داشتیم و توانستیم به شکل گروهی و در کنار خلاقیتهای بصری حمیدرضا بیدقی به نتیجه درخشانی برسیم. اگر امسال نتیجه خوبی کسب کردهایم به دلیل زمان کافی و مهم تلقی کردن طراحی هویت بصری برای جشنواره بوده است.
تقیپور درمورد حجم کارهای گرافیکی انجام شده برای جشنواره توضیح داد: حجم کارهای گرافیکی بسیار بالا است، کارتهای شناسایی، کارتهای عضویت، 12 پوستر طراحی شده که هر کدام با یکدیگر متفاوت است و برای هر کدام بیش از 10 اتود زده شده تا به نتیجه رسیده است. برای طراحی پوستر اصلی و پوستر بخش آقای کیارستمی وقت زیادی صرف شد. حتی شمارههایی که قرار است روی غرفههای جشنواره نصب شود، هماهنگ با هویت بصری جشنواره طراحی شده است.
وی در مورد کارهای گرافیکی و سابقه حمیدرضا بیدقی گفت: بیدقی دانش آموخته هنرهای تزئینی سابق و دانشکده هنر فعلی است. او مدرس گرافیک است و سالهاست در دانشگاههای مختلف گرافیک تدریس میکند و در زمینه گرافیک بسیار باذوق است.
مدیر بخش تبلیغات جشنواره جهانی بیان کرد: از دوره 27 اولین همکاری ما با بیدقی شروع شد و چند دوره نیز در جشنواره کودک با هم همکاری داشتیم و 2 دوره است که به طور کامل با او در بخش گرافیک جشنواره همکاری میکنیم. بیشتر طراحیهای اصلی اقلام تبلیغی را بیدقی انجام داده و با همکاری یک تیم 6 نفره کار کرده است.
سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ۸-۱ اردیبهشت ۱۳۹۶(۲۱ تا ۲۸ آوریل ۲۰۱۷) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار میشود.