کد خبر: ۹۵۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۲ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - 02 March 2017
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه از حق ولایت دفاع کردند، گفت: اگر دستورات و سفارش پیامبر(ص) در روز غدیر عملیاتی می‌شد ماندگاری و گسترش اسلام در دنیا را بیشتر فراهم می‌کرد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه از حق ولایت دفاع کردند، گفت: اگر دستورات و سفارش پیامبر(ص) در روز غدیر عملیاتی می‌شد ماندگاری و گسترش اسلام در دنیا را بیشتر فراهم می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سید مصطفی میرسلیم در همایش نقش و سیره فاطمی(س) در دفاع از ولایت که عصر امروز در سالن جلسات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: حضرت زهرا(س) به عنوان سید شباب اهل‌جنت(ع) و الگوی کامل جهان اسلام است.

این مسؤول با اشاره به نقش حضرت زهرا(س) به عنوان نمونه یک مادر برای فرزندان و همسری شایسته‌ برای حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: تداوم اهداف اسلام توسط حضرت فاطمه(س) بعد از رحلت پیامبر(س) در جامعه عملیاتی شد، اما اکنون تحقق آن در جامعه به درستی اجرا نشده است.

وی تصریح کرد: این بانوی مکرم اسلام در واقع آشنایی کامل نسبت به مقام جدشان حضرت رسول‌اکرم(س)، همسر گرامی‌شان حضرت علی(ع) و فرزندان بزرگوارشان حسنین(ع) بود، همچنین زندگی پر برکت و ارزشی داشتند که در عین حال که ساده زیستند، این فرهنگ را در جامعه ترویج می‌دادند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: جوانان امروزی که قصد تشکیل خانواده و رسیدن به خوشبختی را دارند باید برای نیکی اعمال در دنیا و آخرت و نیز عملیاتی کردن اعتقادات اسلامی خود تلاش کنند.

میرسلیم ادامه داد: امروز با داشتن الگویی همچون ائمه(ع) نباید با مشکلات اجتماعی به لحاظ تضعیف خانواده، بزهکاری و... مواجه باشیم و در غیر این صورت در تحقق تعلیمات اسلام توجه کافی نشده و همه باید پاسخگو باشند.

این مسؤول با اشاره به چگونگی مناجات و درخواست در محضر خدا برای افزایش برکت و نیکی در زندگی اسلامی، افزود: مفهوم عملی این دعاها آن است که در کشور ایران از همه نوع نعمات و امکانات بهره‌مند هستیم که با وجود این شرایط و داشتن زیرساخت‌ها به ویژه آب و هوای چهارفصل باید از امکانات به خوبی استفاده لازم را ببریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: مردم این انقلاب بی‌نظیر را با توکل به خدا انجام دادند و اکنون نیز در کشور جوانان غیور و فهمیده‌ای داریم، اما بعد از گذشت 38 سال از پیروزی انقلاب، بدخواهان چشم پیشرفت نظام را ندارند.

این مسؤول یادآور شد: هرجایی که جوانان ایرانی حضور پیدا کنند نسبت به دیگران برتری دارند، چرا که استعدادی از سوی خداوند متعال در وجود جوانان غیور کشور قرار دارد.

میرسلیم گفت: آنچه در کشور به عنوان برکت، نعمات، امکانات و قابلیت‌ها و... در اختیار داریم در حقیقت بسیار زیاد است، اما بهره‌ لازم از آن‌ها حاصل نمی‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دستور و سفارش پیامبر(ص) در روز غدیر باید عملیاتی می‌شد تا موجب ماندگاری و گسترش اسلام در دنیا را فراهم کند، نه اینکه امروز استکبار و دشمنان اسلام به مسلمانان فخر بفروشند و یا در میان آنان اختلاف‌افکنی کنند.

این مسؤول با یادآوری اینکه دستورات پیامبر اسلام(ص) برای پیشرفت امت بیان شده است، اظهار داشت: دخت نبی‌اکرم(ص) برای استواری کلام الهی، سازماندهی اسلام و اشاعه پیام حضرت محمد(ص)، رشادت‌های بسیاری انجام دادند و خطبه فدکیه را بیان فرموده و از حق ولایت دفاع کردند، که اگر این حقانیت بر کرسی می‌نشست اوضاع اسلام بهبود پیدا می‌کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: