کد خبر: ۹۳۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - 09 February 2017
مردم سراسر کشورمان فردا با حضور در مراسم راهپیمایی 22 بهمن، ضمن ابراز نفرت خود از موضعگیری‌های اخیر آمریکا علیه ایران، بار دیگر با آرمان‌های جمهوری اسلامی تجدید میثاق می‌کنند.
 روزنامه اطلاعات در شماره پنجشنبه 21 بهمن در تیتر یک، نوشت: مردم سراسر کشورمان فردا با حضور در مراسم راهپیمایی 22 بهمن، ضمن ابراز نفرت خود از موضعگیری‌های اخیر آمریکا علیه ایران، بار دیگر با آرمان‌های جمهوری اسلامی تجدید میثاق می‌کنند.

این روزنامه با انتشار عنوان توان اجماع‌سازی آمریکا در جهان کمتر شده است، آورد: حسن روحانی دیروز در دیدار دلسی رودریگز و نسلون پابلو مارتینز، وزیران خارجه و نفت ونزوئلا‌، با بیان این‌که توان اجماع‌سازی آمریکا در جهان از هر زمان دیگر کمتر شده است‌، به ضرورت نقش ‌آفرینی جنبش غیر‌متعهدها اشاره کرد و گفت: همه اعضای جنبش غیرمتعهد ها باید دست در دست یکدیگر، برای ایفای نقش فعالتر این سازمان در مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی تلاش کنند. رئیس ‌جمهوری تصریح کرد: شرایط امروز جهان ایجاب می‌کند که کشورهای مستقل و به‌ویژه غیرمتعهدها ضمن تکیه بر ملت‌های خود‌، در برابر یکجانبه‌گرایی‌، افراط ‌گری و خشونت، متحدتر عمل کنند.

روزنامه اطلاعات با اشاره به عنوان ‌توسعه اخلاق، هدف ‌غایی انقلاب اسلامی است، نوشت: حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید حسن خمینی در دیدار وزیر، معاونان و کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی و جمعی از هنرمندان و اهالی رسانه تأکید کرد: اگر مردم با یک انقلاب باشند همه حوادث هم که پیش بیایند هیچ اتفاقی نمی افتد. وی اظهار داشت: هدف انقلاب، پیاده کردن اخلاق در جامعه بود. این که چقدر نزدیک شدیم بحث دیگری است اما هدف همان است که پیامبر‌(ص) فرمود «إنی بعثت لأتمم مکارم الأخلاق»؛ این غایت انقلاب است و برای این که توفیق انقلاب را هم بسنجیم باید با میزان توسعه این هدف را بسنجیم. وی تاکید کرد: انقلاب کار بسیار بزرگی است که به ذره ذره آن افتخار می‌کنیم؛ این کار نه جبر تاریخ بلکه امری اختیاری، صحیح، درست و در زمان خودش بود اما باید مراقب باشیم هدف انقلاب را گم نکنیم.سید حسن خمینی ادامه داد: هدف انقلاب توسعه اخلاق در جامعه است تا همه بهتر شویم. 

این روزنامه با انتخاب عنوان رونمایی از تقریظ ‌های رهبر معظم انقلاب بر 4 کتاب دفاع‌مقدس، می نویسد: مراسم ششمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت به همراه رونمایی از تقریظ‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر چهار کتاب حوزه‌ی ادبیات دفاع مقدس از نویسندگان استان همدان، صبح دیروز در حسینیه‌ ی امام خمینی (رحمه‌الله) شهر همدان برگزار شد. در این برنامه که از سوی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برگزار شد، از چهار تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر کتاب‌های «دختر شینا»، «وقتی مهتاب گم شد»، «گلستان یازدهم» و «آب هرگز نمی‌میرد» که به شرح حال رزمندگان همدانی می‌پردازد رونمایی شد. در این مراسم همچنین تصاویری از دیدار خانواده‌های شهیدان ابراهیمی و چیت‌سازیان و نویسندگان و دست ‌اندرکاران کتاب ‌های تقدیرشده با رهبر انقلاب برای نخستین بار منتشر شد. در ابتدای این مراسم از تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر کتاب «دختر شینا» که خاطرات خانم قدم‌خیر محمّدی ‌کنعان از همسر شهیدش (سردار حاج ستار ابراهیمی هژیر) و به قلم خانم ضرابی ‌زاده می‌باشد رونمایی شد.

روزنامه اطلاعات همچنین در صفحه نخست عنوان های «گشایش هنرستان سرگرد شهید سید محمود سخایی در کرمان»، «اختصاص 8.2 هزار میلیارد ریال برای احیای دریاچه ارومیه» و «تخلیه کاخ‌ های پادشاهی سعودی در سراسر عربستان از بیم حملات موشکی یمن» را منتشر کرد و ویژه نامه 22 بهمن را با عنوان «فجر انقلاب» به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: