کد خبر: ۹۰۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۲۳ دی ۱۳۹۵ - 12 January 2017
شرکت پژو به تازگی اعلام کرده میزان فروش خودروهایش در سال ۲۰۱۶ میلادی، نزدیک به ۶ درصد افزایش پیدا کرده که علت اصلی آن، بازار خوب ایران و بهبود وضعیت بازارهای اروپا بوده است.

شرکت پژو به تازگی اعلام کرده میزان فروش خودروهایش در سال ۲۰۱۶ میلادی، نزدیک به ۶ درصد افزایش پیدا کرده که علت اصلی آن، بازار خوب ایران و بهبود وضعیت بازارهای اروپا بوده است.

به گزارش مهر به نقل از پایگاه خبری «اتو نیوز یوروپ»، پژو از جمله شرکت‌های خودروساز فرانسوی، اعلام کرده که میزان تحویل خودروهای این شرکت در سال گذشته میلادی ۵.۸ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش پیدا کرده است.  

در همین حال، علت اصلی رشد شرکت پژو به دلیل استمرار بهبود بازار خودرو اروپا و نیز فروش قابل توجه این برند در بازار ایران است.  

البته شرکت پژو به دنبال تمرکز فروش بیشتر محصولات خود در بازارهای نوظهور است تا وابستگی خود را به بازار داخلی فرانسه کاهش دهد.  

به گزارش این پایگاه خبری، حجم فروش جهانی خودروهای شرکت پژو در سال ۲۰۱۶ میلادی به ۳.۱۴ میلیون دستگاه رسید؛ این در حالی است که این رقم برای سال ۲۰۱۵ میلادی ۲.۹۷ میلیون خودرو ثبت شده است.

افزایش فروش خودروهای شرکت پژو در سال ۲۰۱۶ میلادی نشان‌دهنده بهترین عملکرد سالانه این شرکت از سال ۲۰۱۰ میلادی به بعد است و برای اولین بار از سال ۲۰۱۱ میلادی به بعد، تعداد فروش محصولات پژو از مرز ۳ میلیون دستگاه عبور کرد.  

همچنین حجم فروش خودروهای پژو در میان کشورهای خاورمیانه و همچینن آفریقا با افزایش بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۱۶ میلادی، از رشد ۱۱۳ درصدی برخوردار شد.

به گفته تحلیل‌گران بازار، برداشته‌شدن تحریم‌ها از ایران به نفع شرکت فرانسوی پژو تمام شده است.

البته میزان فروش پژو در چین و آسیای جنوب شرقی ۱۶ درصد کاهش پیدا کرده که این امر می‌تواند منجر به کاهش قیمت این برند به منظور رقابت با رقبای خود باشد.
برچسب ها: پژو ، بازار ایران ، فرانسه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: