کد خبر: ۹۰۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۷ - ۱۲ دی ۱۳۹۵ - 01 January 2017
جلوی رانت پتروشیمی ها گرفته شد. وزیر نفت دیروز در جریان بررسی برنامه ششم توسعه با یک سخنرانی جنجالی مانع تغییر فرمول قیمت گذاری خوراک پتروشیمی ها شد. سهامداران عمدتا شبه دولتی شرکت های پتروشیمی با وجود کسب درآمدهای عجیب و غریب، خواستار دریافت خوراک ارزان تر هستند.
 روزنامه همشهری در شماره یکشنبه 12 دی به بررسی قیمت گذاری خوراک پتروشیمی پرداخت و نوشت: جلوی رانت پتروشیمی ها گرفته شد. وزیر نفت دیروز در جریان بررسی برنامه ششم توسعه با یک سخنرانی جنجالی مانع تغییر فرمول قیمت گذاری خوراک پتروشیمی ها شد. سهامداران عمدتا شبه دولتی شرکت های پتروشیمی با وجود کسب درآمدهای عجیب و غریب، خواستار دریافت خوراک ارزان تر هستند.

این روزنامه با انتشار عنوان آزاد راه تهران-شمال بهار می آید، آورد: نوروز 96 سررسید وعده بهره‌برداری از قطعه یک آزادراه تهران - شمال بود که حالا به بهار 96 موکول شده است. به این ترتیب قطعه یک این آزادراه که در سال 1375 کلنگ خورده و 6 دولت را درگیر خود کرده است، پس از 21سال زیر بار ترافیک می رود. آنگونه که محمد سعیدی‌کیا، رئیس بنیاد مستضعفان می‌گوید: اکنون در قطعه نخست آزادراه تهران- شمال 3هزار و300نیروی انسانی در قالب 130کارگاه فعال، درگیر عملیات اجرایی آن هستند. پیشرفت این قطعه به 76درصد رسیده و تلاش‌ها برای تحقق وعده افتتاح در بهار96 ادامه دارد. منوچهر خواجه دلویی، معاون توسعه بنیاد مستضعفان: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، پیشرفت کار در قطعه اول آزادراه 12درصد از برنامه عقب است اما با وجود این تلاش می‌شود این قطعه در موعد مقرر تکمیل شود.

روزنامه همشهری با اشاره به عنوان درآمد یارانه ها شفاف می شود، نوشت: نمایندگان مجلس در ادامه رسیدگی به لایحه برنامه ششم توسعه دولت را مکلف کردند تا در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها جداول مربوط به منابع و مصارف را در برنامه ششم به مجلس ارائه و کل درآمد ناشی از اصلاح قیمت حامل‌های انرژی را به‌حساب خزانه واریز کند. این تصمیم در حالی اتخاذ شده که موضوع میزان درآمدهای دولت از محل فروش حامل‌های انرژی در روزهای اخیر با ابهام از سوی برخی نمایندگان مجلس مواجه شده بود که دولت در اطلاعیه‌ای ابهام مطرح شده را نادرست خوانده است. براساس رأی نمایندگان مجلس، دولت موظف است کل دریافت‌های حاصل از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، مالیات بر ارزش‌افزوده مرتبط با آن، سهم شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده انرژی به تفکیک هر شرکت و سهم سازمان هدفمند کردن یارانه‌ها به‌منظور اختصاص به پرداخت یارانه نقدی و غیرنقدی به خانوارها، کمک به بخش سلامت و حمایت از تولید و اشتغال را شفاف اعلام کند. افزون بر این قرار شده تا دولت سهم سازمان هدفمندکردن یارانه‌ها از دریافتی‌ها را هر ساله در ردیف منابع بودجه عمومی درج کند.

این روزنامه با انتخاب عنوان سایه ترور بر جشن سال نو در اروپا، می نویسد: پایتخت‌های اروپایی در شب سال‌نوی میلادی از بیم حمله‌های تروریستی توسط نیروهای وابسته به داعش، شاهد لغو جشن‌های رسمی و برقراری تدابیر بی‌سابقه امنیتی بودند. در مونیخ، پایتخت آلمان، نیروهای پلیس شامگاه پنجشنبه همزمان با برگزاری جشن‌های سال نو با حضور در ایستگاه مرکزی راه‌آهن و یکی دیگر از ایستگاه‌های اصلی شهر مسافران را تخلیه کردند. پلیس مونیخ با اعلام حالت آماده‌باش، از مردم این شهر خواست از مراکز تجمع دوری کرده و ترجیحا در جشن‌های سال نو شرکت نکنند. طبق اعلام سخنگوی پلیس آلمان، اقدام این نیروها درپی دریافت اطلاعاتی از سوی سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه مبنی بر برنامه تعدادی از نیروهای وابسته به داعش برای انجام حمله انتحاری حوالی نیمه‌شب پنجشنبه در این دو ایستگاه انجام گرفته است.

راز قتل معلم ایرانشهری هنگام مسافرکشی؛ عنوان دیگر روزنامه همشهری است؛ در ادامه می خوانیم: 2 مرد که به‌عنوان مسافر سوار خودروی معلم ایرانشهری شده و با شلیک گلوله دست به قتل او زده بودند، پس از 72 ساعت به دام پلیس افتادند. بررسی‌ها نشان می‌داد که تابستان سال گذشته مردی در ایرانشهر به قتل رسید و هر‌چند بررسی‌های پلیسی مشخص کرد که عاملان قتل او چه کسانی بوده‌اند اما یکی از بستگان مقتول اصرار داشت که پشت پرده این جنایت معلم ایرانشهری بوده است. ادعای او اما هرگز ثابت نشد، با وجود این مرد 44ساله چند باری در میان اقوام و بستگانش گفته بود که انتقام جنایت سال گذشته را با قتل معلم ایرانشهری می‌گیرد. ماموران که حدس می‌زدند این مرد در قتل معلم جوان دست داشته است، راهی خانه او شدند اما او گریخته بود و کسی از وی خبر نداشت؛ بنابراین شکی باقی نماند که وی در این جنایت دست دارد و دستور بازداشت او صادر شد. او پس از انتقال به اداره آگاهی به ارتکاب جنایت با همدستی پسرعمویش اعتراف کرد و گفت: تصور می‌کردم که آقا معلم در ماجرای قتل یکی از بستگان‌ ما نقش دارد. هر چه هیچ مدرکی نداشتم اما تصمیم گرفتم از او انتقام بگیرم.

همچنین این روزنامه در صفحه نخست عنوان های «فروش مدرسه با دانش آموزان؛ 600 میلیون تومان»، «خدمت سربازی در محل!»، «سفر مقام های سوریه و عراق به تهران»، «گفت و گو با خالق نفس»، «حمله پایانی به کلش آف کلنز»، «دستمزدهای شفاف» و « ماموریت دشوار دبیرکل پرتغالی» را منتشر کرد و در ستون یادداشت عنوان «بازگشت به جنگ سرد» به قلم ابراهیم متقی استاد دانشگاه تهران را به چاپ رساند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: