کد خبر: ۸۹۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۰۸ دی ۱۳۹۵ - 28 December 2016
کشت سنتی مشکلاتی را برای بهره وری بهتر از بخش کشاوزی بوجود آورده و باید از روش های نوین بهره برد.
وحید اردکانیان کارشناس کشاورزی گفت: کشت سنتی مشکلاتی را برای بهره وری بهتر از بخش کشاوزی بوجود آورده و باید از روش های نوین بهره برد.

وحید اردکانیان کارشناس کشاورزی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: عمده مشکل بخش کشت در کشاورزی نداشتن الگوی مناسب و استفاده کشاورزان از روش های کشت سنتی است.

وی افزود: کشاورزان تحت تاثیر شایعات بازار اقدام به تولید محصولاتی می کنند که با اقلیم منطقه و شرایط آب تناسبی ندارد،که این امر موجب مازاد عرضه و افت قیمت در بازاررا به دنبال دارد.

اردکانیان تصریح کرد: عمده زمین های زراعی کشور کوچک هستند و الگوی کشت علمی و دقیقی ندارند اما زمین های بزرگ زراعی با بهره گیری از کارشناسان مجرب ضمن تولید محصول مناسب از الگوهای کشت مدرن و به روز استفاده می کنند که باید این امر در تمام زمین های زراعی با حضور کارشناسان مسلط به بازار انجام گیرد.

کارشناس مسائل کشاورزی با تاکید بر توسعه تصریح کرد: کشت گلخانه ای مشکل کشور در کاهش هزینه و مصرف را حل نکرده و توسعه ی این روش تنها برای تولید اقلام اندکی از محصولات مناسب است .

وی افزود: برای اصلاح الگوی کشت و رفع مشکل باید متناسب با اقلیم مناطق ، به تولید محصولات پرداخت و با توجه به قرارداشتن کشور در منطقه خشک ، کشت محصولاتی که آب مصرفی آن کم تر و زمان اندکی برای رشد می برند مطلوب تر خواهد بود.

اردکانیان در پایان تاکید کرد: کاشت گیاهان دارویی که با شرایط آب و هوای خشک هم سو هستند برای صادرات وعرضه در بازار های جهانی بسیار مناسب اند و کمک شایانی به اقتصاد کشور خواهد کرد.   

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: