کد خبر: ۸۹۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۲ - ۰۶ دی ۱۳۹۵ - 26 December 2016
166 نماینده مجلس در بیانیه‌ای از اقدام رئیس جمهوری در تهیه و تدوین منشور حقوق شهروندی قدردانی کردند. بیانیه نمایندگان را احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیات رئیسه مجلس در پایان جلسه علنی نوبت صبح دیروز قرائت کرد.
 روزنامه اطلاعات در شماره دوشنبه ششم دی در تیتر نخست، نوشت: 166 نماینده مجلس در بیانیه‌ای از اقدام رئیس جمهوری در تهیه و تدوین منشور حقوق شهروندی قدردانی کردند. بیانیه نمایندگان را احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیات رئیسه مجلس در پایان جلسه علنی نوبت صبح دیروز قرائت کرد.

این روزنامه با انتخاب عنوان اروپا در بیم حملات تروریستی به استقبال سال نو رفت، آورد: ترس از وقوع حملات تروریستی در مراسم جشن سال نو میلادی، اروپا را چنان فرا گرفته که سال نو تحت تدابیر شدید امنیتی در قاره سبز آغاز شده است. پس از حمله تروریستی به بازار کریسمس برلین که 12 کشته و 50 زخمی در پی داشت، کشورهای اروپایی اعلام کردند تدابیر امنیتی خود را در روزهای منتهی به کریسمس افزایش خواهند داد. آلمان اعلام کرد از این پس حضور نیروهای پلیس در پایتخت افزایش خواهد یافت. وزارت کشور اتریش هم ضمن اعلام آماده باش به همه نیروهای امنیتی این کشور به همه سازمان دهندگان بازار کریسمس دستور داده تمامی برنامه های امنیتی خود را بازبینی کنند. پلیس بلژیک هم طی بیانیه ای اعلام کرد که پس از حوادث دردناک برلین و ترور سفیر روسیه در آنکارا، پلیس تمامی اقدامات امنیتی خود را در رویدادهای سال نو و کریسمس بازبینی می کند. رئیس جمهوری فرانسه هم دستور داده به علت سطح بالای تهدیدهای تروریستی در سال نو اقدامات امنیتی سخت‌گیرانه تری در مکان های عمومی افزایش یابد.

روزنامه اطلاعات با انتشار عنوان روحانی و پوتین خواستار ادامه مذاکرات سیاسی حل بحران سوریه شدند، نوشت: روسای جمهوری ایران و فدراسیون روسیه تاکید کردند که همزمان با پیروزی های ارزشمند مردم و ارتش سوریه بر تروریست ها و تداوم این مبارزات، مذاکرات سیاسی هم با هدف دستیابی به راه حلی که مورد پذیرش ملت سوریه باشد، پیگیری شود. حجت الاسلام حسن روحانی در تماس تلفنی ولادیمیر پوتین با وی، با اشاره به پیروزی ارتش سوریه بر تروریست ها به ویژه در حلب گفت: این پیروزی به تروریست ها پیام دادکه نمی توانند به اهداف خود دست یابند و باید همزمان با این موفقیت و پیروزی، مذاکرات سیاسی آغاز و تداوم یابد. وی برگزاری مذاکرات در 'آستانه' پایتخت قزاقستان را گامی رو به جلو خواند و اظهارداشت: قزاقستان مکان مناسبی برای مذاکرات صلح میان گروه های مختلف معارضه و دولت سوریه است.

روز سیاه داعش در عراق؛ نیروهای حشدالشعبی 300 تروریست را به هلاکت رساندند، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: نیروهای داوطلب مردمی،«حشدالشعبی»، در ادامه عملیات آزادسازی غرب موصل، با کشتن 300 تروریست داعشی، روز سیاهی را برای این گروه تروریستی در عراق رقم زدند. درهمین راستا، خبرگزاری «المنار»گزارش داد: نیروهای حشدالشعبی عراق موفق شدند حمله گسترده تروریست‌های داعش به جنوب غرب موصل را دفع کنند و 300 تروریست داعشی را به هلاکت رسانند. این خبرگزاری افزود: همچنین دهها تن دیگر از داعشی ها نیز زخمی و هفت خودروی آنها منهدم شد. از سوی دیگر، جنگنده‌های ارتش عراق پس از دریافت اطلاعات از نیروهای زمینی، خودروهای انتحاری تروریست‌های داعش را در محله «الانتصار» هدف قرار دادند. از طرفی، حمله هوایی به غرب شهر موصل سبب کشته شدن 20 شهروند عراقی و زخمی شدن دهها نفر دیگر شد.

روزنامه اطلاعات با درج عنوان هلاکت 90 مزدور عربستان در حمله نیروهای یمنی به شرق «صنعا»، آورد: منابع امنیتی از کشته شدن 90 مزدور عربستان در حمله نیروهای یمنی به شرق «صنعا» خبر دادند. در این راستا، یک منبع نظامی وابسته به ارتش یمن گفت: 90 نفر از عناصر مسلح وابسته به رئیس جمهوری مستعفی یمن که تحت حمایت عربستان هستند، در درگیری با نیروهای ارتش یمن و انصارالله در منطقه «نهم» شمالی در شرق صنعا کشته شدند. این منبع نظامی افزود: در این درگیری همچنین هفت نفر از فرماندهان این مزدوران کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند.

«آغاز رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۷» و «تشویق های پژوهشی ۳۵ عضوهیات علمی به علت تخلفات علمی لغو شد» دیگر عنوان های نیم صفحه نخست این روزنامه را به خود اختصاص داد. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: