کد خبر: ۸۸۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۱ - ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - 10 December 2016
اعضای پارلمان کره جنوبی روز جمعه به برکناری پارک گئون های، رئیس‌جمهور این کشور از قدرت، به علت دست داشتن در رسوایی مالی جنجال‌برانگیز رأی مثبت دادند و وی را از سمتش تعلیق کردند. نخست‌وزیر کره جنوبی رئیس‌جمهور موقت شده و ارتش کره نیز به حالت آماده باش درآمده است.
 روزنامه جوان در شماره شنبه 20 آذر با اشاره به رای مثبت پارلمان کره جنوبی مبنی بر برکناری پارک گئون های، نوشت: اعضای پارلمان کره جنوبی روز جمعه به برکناری پارک گئون های، رئیس‌جمهور این کشور از قدرت، به علت دست داشتن در رسوایی مالی جنجال‌برانگیز رأی مثبت دادند و وی را از سمتش تعلیق کردند. نخست‌وزیر کره جنوبی رئیس‌جمهور موقت شده و ارتش کره نیز به حالت آماده باش درآمده است.

این روزنامه تیتر نخست را به عنوان 14 شرکت در دست زن و فرزندان یک وزیر، اختصاص داد و آورد:‌ رئیس هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت با بیان اینکه یکی از وزرای پیشین را اجازه نداد که طرح «مبارزه با سوداگری مسکن و زمین» عملیاتی شود، گفت: وزیری که با فشار، عضویت در هیئت مدیره 18 شرکت را کنار گذاشت، امروز 14 شرکت را در دست همسر و فرزندانش دارد. به گزارش تسنیم، احمد توکلی روز گذشته در نشستی با عنوان «در برابر فساد» پیرامون بررسی علل ناکارآمدی مبارزه با فساد گفت: نخستین علت ناکارآمدی مبارزه با فساد در جامعه ترک امر به معروف و نهی از منکر است، پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: اگر در امت من هرکس امر به معروف و نهی از منکر را برعهده دیگری بیندازد، دچار مصیبت می‌شویم. رئیس هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت گفت: بدون آزادی بیان و قلم مبارزه با فساد ممکن نیست، آزادی بیان و رسانه برای شفافیت و شفافیت برای مبارزه با فساد، بسیار لازم و ضروری به‌شمار می‌روند و این عناصر به یکدیگر وابسته هستند. وی تصریح کرد: وزیری عضو هیئت مدیره 18 شرکت است که با فشار، این عضویت را کنار گذاشت اما امروز 14 شرکت در دست همسر و فرزندان او است، این در حالی است که با این موضوع مبارزه‌ای نشد. رئیس هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت افزود: در مجلس قبل به‌دنبال تصویب طرحی برای مبارزه با سوداگری مسکن و زمین بودیم، اعلام کردیم ظرف پنج سال مالیات این بخش 27 درصد شود اما وزیر راه و شهرسازی نامه نوشت که تورم را بالا می‌برد و اجازه ندادند طرح عملیاتی شود. 

روزنامه جوان با انتخاب عنوان حق فرضیه نماز تا کنون ادا نشده است، نوشت: بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز در استان البرز با تأکید مقام معظم رهبری به مسئولیت همگانی در اقامه نماز آغاز شد و ایشان بیان داشتند لازم است که همه همّت گماریم تا نماز را در جایگاه شایسته خود بشناسیم و بشناسانیم و عمل شخصی خود را نیز به تناسب آن تعالی بخشیم. حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در اجلاس سراسرای نماز با اشاره بر اینکه در یک جامعه اسلامی همه مسئول هستیم تا فرهنگ اقامه نماز را در جامعه ترویج کنیم و گسترش دهیم، افزود: متأسفانه برخی از مسئولان ما در این زمینه خواب هستند و وظایف خود را به درستی انجام نمی‌دهند. رئیس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: باید هر دستگاهی در این زمینه تلاش کند و بودجه‌ها و اعتبارات وزارتخانه‌ها در حوزه نماز تقویت شود. وی با بیان اینکه نماز دارای آثار و برکات زیادی است، گفت: بسیاری از مفاسد و تفرقه‌ها بین اقوام و لهجه‌های مختلف و احزاب و گروه‌های سیاسی توسط نماز جماعت برطرف می‌شود. قرائتی با بیان اینکه نماز عامل وحدت بین این افراد است، بیان کرد:‌زن و شوهری نمازشان قبول است که در خانه به هم نیش نزنند و نماز این افراد مورد قبول است. 

آیت‌الله خاتمی: با سخنان رهبری گزینشی برخورد نکنید، دیگر عنوان این روزنامه است، در تشریح این مطلب می خوانیم: آیت‌الله سیداحمد خاتمی با اشاره به دروغ در عرصه سیاسی و زیان‌های آن اظهار داشت: سیاستمدار دینی با سیاستمدار بی‌دین فرق دارد و عملکردشان متفاوت است. سیاستمدار دینی براساس دین و ارزش‌ها عمل می‌کند، در حالی که برای سیاستمدار بی‌دین ارزش‌ها مطرح نیست. آیت‌الله سیداحمد خاتمی با اشاره به دروغ در عرصه سیاسی و زیان‌های آن اظهار داشت: سیاستمدار دینی با سیاستمدار بی‌دین فرق دارد و عملکردشان متفاوت است. سیاستمدار دینی براساس دین و ارزش‌ها عمل می‌کند، در حالی که برای سیاستمدار بی‌دین ارزش‌ها مطرح نیست. آیت‌الله خاتمی با اشاره به رویکرد امام علی(ع) در سیاست‌ورزی ادامه داد: ایشان فرمودند که ما دین خود را فدای سیاست‌مان نمی‌کنیم و انتظار ما از سیاسیون نظام اسلامی این است که به ارزش‌های دینی پایبند باشند و حتی به دشمنان خود هم دروغ نگویند.

روزنامه جوان با درج عنوان شوت های سرگردان غرب در دقیقه 90 پیروزی حلب، نوشت: تیم‌های بازنده‌­ای که چیزی برای از دست دادن ندارند، دقیقه 90 بازی فوتبال را به اقدامات خلاف آداب سپری می‌کنند؛ اقداماتی که گاه پیروزی را به کام برنده میدان بازی تلخ می‌کند. نبرد حلب به دقیقه 90 خود رسیده و محور مقاومت فاصله‌ای تا پیروزی ندارد. روس‌ها دیروز گفتند ارتش سوریه 52 منطقه را از کنترل تروریست‌ها خارج و 93درصد مناطق شرق حلب را آزاد کرده است. در چنین شرایطی، اقدامات خلاف «بازی جنگی» رو به تشدید است. جان کری، وزیر خارجه امریکا به همتای روس خود طرح آتش‌بس می‌دهد، ولی رئیس‌جمهور امریکا، باراک اوباما محدودیت‌های مربوط به مسلح کردن تروریست‌های معارض را لغو کرده است. موشک‌های سرگردان طی دو روز گذشته به مقرهای ارتش سوریه و متحدین اصابت کرده و ترکیه نیز که بازی حلب را مغلوبه می‌بیند، نیروهای ویژه خود را برای کنترل الباب به داخل سوریه فرستاده است.

این روزنامه در صفحه نخست به بررسی عنوان های«بازیگر پشیمان: یک مشت قالتان پدرسوخته در «جم» کار می کنند» و «امیریل ارجمند: دیدن تصاویر واقعه 15 خرداد حیرت زده ام کرد» پرداخت. 

روزنامه جوان در ستون سرمقاله عنوان«برای مردی که همه جا بسیجی است» به قلم عبدالله گنجی را به چاپ رساند. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: