کد خبر: ۸۸۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - 08 December 2016
دونالد ترامپ به‌عنوان چهره سال مجله تایم انتخاب شد. این مجله روز گذشته در مطلبی تحت عنوان «رئیس‌جمهوری ایالات‌ متفرقه آمریکا» به دلایل انتخاب وی پرداخت. نانسی گیبز، سردبیر تایم در سرمقاله این مجله می‌نویسد: امسال چگونه خواهد بود: بهتر یا بدتر؟ این پرسشی است که عمیقا ترامپ را به چالش می‌کشد و کشور نیز حاضر نیست به آن پاسخ دهد.
 روزنامه دنیای اقتصاد در شماره پنجشنبه 18 آذر، نوشت: دونالد ترامپ به‌عنوان چهره سال مجله تایم انتخاب شد. این مجله روز گذشته در مطلبی تحت عنوان «رئیس‌جمهوری ایالات‌ متفرقه آمریکا» به دلایل انتخاب وی پرداخت. نانسی گیبز، سردبیر تایم در سرمقاله این مجله می‌نویسد: امسال چگونه خواهد بود: بهتر یا بدتر؟ این پرسشی است که عمیقا ترامپ را به چالش می‌کشد و کشور نیز حاضر نیست به آن پاسخ دهد.

این روزنامه در تیتر نخست با انتشار عنوان حذف یک صفر از پول ملی، آورد: روز گذشته، در جریان بررسی لایحه قانون بانک مرکزی، هیات دولت، واحد پول ملی را از «ریال» به «تومان» تغییر داد. واحد پول ملی در متن پیشنهادی از سوی بانک مرکزی «ریال» معرفی شده بود اما هیات دولت در اولین گام این واحد را به «تومان» تغییر داد و ارزش هر «تومان» را 10 «ریال» تعیین کرد. البته هنوز تا تایید نهایی دو گام باقی است؛ زیرا پس از تقدیم لایحه دولت به مجلس، این لایحه باید به تصویب نمایندگان برسد و پس از آن شورای نگهبان قانون اساسی نیز این تغییر را تایید کند.

روزنامه دنیای اقتصاد با انتخاب عنوان تغییر رئیس سازمان بسیج، نوشت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، فرمانده معظم کل قوا، با صدور حکمی سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب‌پرور را به سمت «رئیس سازمان بسیج و جانشین فرمانده کل سپاه در امور بسیج» منصوب کردند. در بخشی از این حکم خطاب به سردار غلامحسین غیب‌پرور آمده‌ است: «نظر به انتصاب سردار سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی در سمت «معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» و بنا به پیشنهاد فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تعهد و شایستگی و تجارب ارزنده، شما را به سمت «رئیس سازمان بسیج و جانشین فرمانده کل سپاه در امور بسیج» منصوب می‌کنم.»

موج دوم خریداران بورسی، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: بورس اوراق بهادار تهران پس از نوسان‌های اندک شاخص کل در محدوده 80 هزار واحدی، در جریان معاملات روز سه‌شنبه چهره متفاوتی از خود به نمایش گذاشت. امری که بسیاری از کارشناسان آن را به دلیل رشد اخیر قیمت‌ها در بازارهای جهانی و همچنین تقویت نرخ دلار طی دو هفته گذشته می‌دانند. دیروز شاخص کل پس از رشد یک‌درصدی در جریان معاملات روز سه‌شنبه، شاهد رشد 511 واحدی معادل 0.6 درصد و ورود به کانال 81 هزار واحدی پس از حدود 8 ماه بود (پیش از این شاخص در روزهای 11 و 14 فروردین در کانال 81 هزار واحدی قرار داشت).

روزنامه دنیای اقتصاد با تحلیل عنوان بیعت طالبان با آل‌سعود، آورد: روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی تفصیلی به بررسی مداخله آل‌سعود در افغانستان پرداخت. در این گزارش آمده است: قدرت‌های بزرگ به ‌ویژه آمریکا به عمد یا به سهو افغانستان را دو دستی به عربستان تقدیم کرده‌اند. عربستان خود، یک سوی جنگ در افغانستان است. این کشور که متحد سنتی پاکستان است، از موضع اسلام‌آباد برای تقویت طالبان دفاع می‌کند. سال‌ها است، شیوخ ثروتمند سعودی با حمایت آشکار و نهان و تامین مالی شورشیان به جنگ در افغانستان دامن زده و آن را تشدید کرده‌اند.

این روزنامه در ستون سرمقاله عنوان «تومان به جای ریال؛‌ فرصت ‌ها و چالش‌ ها» را به قلم محمود غلامی منتشر کرد و در ضمیمه آخر هفته به عنوان همه پیش بینی ها از جهان 2017 پرداخت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: