کد خبر: ۸۶۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۱ - ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - 17 November 2016
سخنگوی سابق شورای نگهبان، با اشاره به اینکه ما به هویت و بی‌طرفی از نظر گروه‌ها و سلیقه‌های سیاسی نظامیان نیاز داریم، افزود: «ما باید در مواقع حساس به دستور و فرمان آنها همه‌مان نظامی شویم و برویم از کشور دفاع کنیم؛ بنابراین این خودش یک تدبیر است که نظامیان در کشمکش‌های سیاسی مداخله نکنند».
 روزنامه شرق در شماره پنجشنبه 27 آبان در تشریح تیتر یک، سخنان نجات الله ابراهیمیان را درباره ممنوعیت مداخله نظامیان در انتخابات 96 برجسته کرد و نوشت: سخنگوی سابق شورای نگهبان، با اشاره به اینکه ما به هویت و بی‌طرفی از نظر گروه‌ها و سلیقه‌های سیاسی نظامیان نیاز داریم، افزود: «ما باید در مواقع حساس به دستور و فرمان آنها همه‌مان نظامی شویم و برویم از کشور دفاع کنیم؛ بنابراین این خودش یک تدبیر است که نظامیان در کشمکش‌های سیاسی مداخله نکنند».

این روزنامه در مطلبی دیگر با عنوان، نه عزا می‌گیریم نه شادی می‌کنیم، نوشت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح روز گذشته (چهارشنبه) در دیدار ‌هزاران نفر از مردم اصفهان، با اشاره به نتیجه انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری در آمریکا تأکید کردند: «برخلاف عده‌ای که در دنیا، برای نتیجه انتخابات آمریکا، عزا گرفته‌اند یا عده دیگری که شادی می‌کنند ما نه عزا می‌گیریم و نه شادی می‌کنیم زیرا برای ما فرقی نمی‌کند و هیچ نگرانی هم نداریم و به لطف الهی، برای مواجهه با هر حادثه محتملی نیز آماده‌ایم». ایشان افزودند: «موضوعی که ما باید الان بر آن متمرکز شویم، راه عبور از مشکلات فعلی و آینده کشور است که تنها راه نیز حفظ و ارتقای استحکام داخلی نظام است».

ما دولت شعار نیستیم، از دیگر عنوان های روزنامه شرق است، در تشریح این خبر می خوانیم: رئیس‌جمهوری در آخرین سفر از دور اول سفرهای استانی، روز گذشته راهی استان البرز شد. به گزارش ایسنا، حسن روحانی در جمع مردم کرج گفت: «ما همان‌طور که رهبر انقلاب گفتند، به عهدمان در روابط خارجی عمل می‌کنیم، اما کسی فکر نکند که می‌شود با ملت، رهبری یا نیروهای مسلح شوخی کرد. همه پیروزی‌های ما در عرصه روابط خارجی در سایه مقاومت، حمایت، انسجام، وحدت مردم و رهنمودهای رهبری بوده است. من به عهدهای خود که از روز اول اعلام کردم پایبندم. یکی از این عهدها این بوده که در هر مسئله‌ای با نظر کارشناسان متخصص عمل کنم که این کار را انجام می‌دهیم. ما دولت شعار نیستیم، بلکه دولت عملیم».

این روزنامه با انتخاب عنوان ترامپ هم‌پیمان ایران، روسیه و سوریه خواهد بود، می نویسد: بعد از ایران و برجام، سوریه یکی از اصلی‌ترین موضوعات مطرح‌شده در انتخابات آمریکا بود. اکنون بشار اسد رئیس‌جمهوری این کشور درباره انتخاب ترامپ می‌گوید «‌آمریکا هم‌پیمان سوریه، روسیه و ایران خواهد شد». البته بشار اسد برای این پیشگویی یک شرط هم تعیین کرده «اگر دولت ترامپ به مبارزه با تروریست‌ها بپردازد». بشار اسد به یک شبکه تلویزیونی پرتغالی گفت: «اگر ترامپ با تروریست‌ها مبارزه کند، سوریه، روسیه و ایران و بسیاری از کشورهای دیگر که خواهان نابودی تروریست‌ها هستند، هم‌پیمانان او خواهند شد».

روزنامه شرق همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «انحلال اصولگرایی»، «محسن میردامادی: روحانی اتاق فکر ندارد»، «پرونده حمله به مطهری در دادسرای نظامی شیراز»، «چه شد که نشد» و «فلسفه انتقادی یا جنجالی؟» پرداخت و در ستون سرمقاله عنوان «باروری اندیشه حقوق ارتباطات در عمل مسئولانه» نوشته کامبیز نوروزی حقوق ‌دان را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: