کد خبر: ۸۶۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۴ - ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - 10 November 2016
روز گذشته، هیجان انتخاب ناگهانی ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهوری جدید ایالات‌متحده، بازارهای داخلی کشورمان را نیز شوکه کرد. هر چند این روند در اواخر معاملات بازارها تا حدودی تعدیل شد، اما بورس تهران با کاهش 1460 واحدی بیشترین افت روزانه از اواخر فروردین را تجربه کرد.
 روزنامه دنیای اقتصاد در شماره پنجشنبه 20 آبان نوشت: روز گذشته، هیجان انتخاب ناگهانی ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهوری جدید ایالات‌متحده، بازارهای داخلی کشورمان را نیز شوکه کرد. هر چند این روند در اواخر معاملات بازارها تا حدودی تعدیل شد، اما بورس تهران با کاهش 1460 واحدی بیشترین افت روزانه از اواخر فروردین را تجربه کرد.

این روزنامه در تیتر یک با اشاره به عنوان آغاز عصر غافلگیری؟ در تشریح تیتر یک، آورد: رخدادی که یک سال پیش کمتر کسی تصورش را می‌کرد، به وقوع پیوست. نظرسنجی‌های انتخاباتی که نتوانسته بودند نتیجه همه‌پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را درست پیش‌بینی کنند، بار دیگر در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هم خطا کردند. در‌حالی‌که آخرین نظرسنجی‌های انتخاباتی نشانه‌هایی از بخت نیرومند هیلاری کلینتون دموکرات برای پیروزی در انتخابات 8 نوامبر را در خود داشتند، برآیند آرای آمریکایی‌ها، گزینش دونالد ترامپ جمهوری‌خواه به ریاست‌جمهوری بزرگ‌ترین اقتصاد جهان بود. حالا برخی از آغاز عصر غافلگیری می‌گویند.

هفت روزنه فساد در شهرداری‌ها، از دیگر عنوان های روزنامه دنیای اقتصاد است، در تشریح این خبر می خوانیم: 7 روزنه فساد در شهرداری‌ها، تصمیم‌‌گیری در مدیریت شهری را تحت‌تاثیر قرار داده و باعث شده برخی مجوزها به جای عبور از فیلترهای نظارتی شورای شهر، از مسیرهای نامتعارف برای ذی‌نفعان صادر شود. عدم دسترسی شورا به سامانه برخط مجوزها و مصوبات شهرداری‌ها - از جمله پروانه‌های ساختمانی - اولین بستر برای تجاوز از ضوابط بالادست محسوب می‌شود. در این میان، کمیسیون‌های تخصصی شورا از دستیابی به کارنامه فعالیت مدیران شهری به‌خاطر آنچه «دخالت در کار شهرداری» عنوان می‌شود، محروم می‌مانند. پنج عضو شورای شهر تهران خواستار اصلاح نظام اداره شهر شدند.

این روزنامه همچنین در ستون سرمقاله عنوان «تبارشناسی پدیده ترامپ» را به قلم هادی خسرو شاهین و در ستون یادداشت عنوان «ترامپ و سیاست خارجی ایران» را به قلم احسان ابطحی منتشر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: