کد خبر: ۸۵۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۹ - ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - 05 November 2016
روزنامه دنیای اقتصاد در شماره شنبه ۱۵ آبان در گزارشی از چهار مولفه «حجم بالای اقتصاد دولتی»، «تعرفه‌ها، موانع تجاری و روندهای بوروکراتیک»، «وجود شکاف بین نرخ‌های سود در اقتصاد» و «شکاف بین نرخ رسمی و غیررسمی ارز» به عنوان عواملی نام برد که به سودآوری فعالیت‌های رانت‌جویانه دامن زده اند.
 روزنامه دنیای اقتصاد در شماره شنبه ۱۵ آبان در گزارشی از چهار مولفه «حجم بالای اقتصاد دولتی»، «تعرفه‌ها، موانع تجاری و روندهای بوروکراتیک»، «وجود شکاف بین نرخ‌های سود در اقتصاد» و «شکاف بین نرخ رسمی و غیررسمی ارز» به عنوان عواملی نام برد که به سودآوری فعالیت‌های رانت‌جویانه دامن زده اند.

این روزنامه با انتشار عنوان معمای اتحاد آل‌سعود و صهیونیست‌ها، نوشت: وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه برجام قدرت استراتژیک ایران را آزاد کرد، از دلایل اتحاد عربستان با رژیم صهیونیستی پرده برداشت و آن‌را به‌خاطر شکست پروژه ایران‌هراسی و ترس از رها شدن ریاض از سوی آمریکا دانست. محمدجواد ظریف، یکشنبه ۹ آبان در جمع وابستگان نظامی و نمایندگان دفاعی و انتظامی کشور در ستاد کل نیروهای مسلح، با اشاره به این موضوع که طرح پرونده هسته‌ای با هدف تخلیه توان استراتژیک ایران بود، افزود: «آنچه دنیا را وادار کرد در مقابل جمهوری اسلامی ایران پای میز مذاکره بنشیند و خواسته‌‏های ایران را بپذیرند، چیزی نبوده جز اینکه مردم ما نشان دادند که با فشار، تحمیل، تحریم و حتی با جنگ نمی‏‌توانند آنها را به زیر سلطه بکشانند و این یکی از بزرگ‌ترین ابزارهای قدرت ما است.»

روزنامه دنیای اقتصاد با انتخاب عنوان خیز ترامپ در دقیقه 90، آورد: به جریان انداختن پرونده ایمیل‌های هیلاری تاثیر خود را بر آرای او بر جای گذاشته است. به‌طوری‌که ترامپ در برخی از ایالت‌های مردد که سرنوشت انتخابات را تعیین می‌کنند، گوی سبقت را از هیلاری کلینتون ربوده است. در کارولینای شمالی، کلرادو و آیووا ترامپ پیش افتاده است؛ درحالی‌که در دو ایالت کلیدی دیگر یعنی اوهایو و فلوریدا دو رقیب شانه به شانه یکدیگر حرکت می‌کنند. درصورت پیروزی ترامپ در ایالت‌های فلوریدا، اوهایو، کارولینای شمالی و آیووا این نامزد جمهوری‌خواه می‌تواند 260 رای الکترال خود را حتمی و قطعی کند و در صورت پیروزی در دو ایالت دیگر مردد، ترامپ مجوز ورود به کاخ سفید را دریافت خواهد کرد.

جاذبه فرانسوی شهرهای جدید، عنوان دیگر این روزنامه است در این مطلب می خوانیم: شهرداری پاریس با همکاری دولت فرانسه، اولین سری از نسل نو شهرهای جدید جهان را احداث کرد. «بتیگنولز»، شهر جدید 10 منظوره با 3500 واحد مسکونی است که مطالعه و ساخت آن 13 سال به طول انجامید و اوایل 2017 بهره‌برداری می‌شود. پیش‌فروش نیمی از آپارتمان‌ها در مراحل میانی ساخت، از موفقیت طراحان این شهر در «مرکززدایی از پایتخت فرانسه» و «تامین مسکن در حاشیه پاریس» حکایت دارد. «کاربری ترکیبی» برج‌های مسکونی و «زیاده‌روی» در احداث ایستگاه مترو، مزیت بتیگنولز مقابل پاریس است. نیمی از واحدها، به مسکن اجتماعی تبدیل می‌شود.

روزنامه دنیای اقتصاد با درج عنوان ایران به روایت وزیر تجارت بریتانیا، نوشت: انگلیسی‌ها که این روزها و در جریان همه‌پرسی خروج از اتحادیه اروپا، گسترش روابط اقتصادی خود با جهان را در دستور کار قرار داده‌اند، ایران را فرصتی بی‌همتا برای سرمایه‌گذاری می‌دانند. در کنفرانس چشم‌انداز تجارت و سرمایه‌گذاری انگلیس و ایران، وزیر تجارت خارجی بریتانیا معتقد است بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، ایران بزرگ‌ترین اقتصادی است که به تجارت جهانی بازمی‌گردد. مصداق این موضوع این است که شرکت‌های آنها به آرامی، اما با اشتیاق فزاینده، تجارت با ایران را از سر می‌گیرند.

این روزنامه در ستون سرمقاله عنوان «بازگشت به دوگانگی کلاسیکی» را به قلم پویا جبل عاملی منتشر کرد و در ستون رویداد به عنوان «پدر استقلال درگذشت» پرداخت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: