کد خبر: ۸۴۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۷ - ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - 22 October 2016
«علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران در آخرین روز اقامت در مکزیک به دعوت « گابریلا کوئباس بارون» رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس سنای مکزیک، در نشستی با جمعی از سناتورها دیدار و گفت وگو کرد.
 ربیعی در این نشست با بیان قدمت بیش از یکصد سال روابط ایران و مکزیک ، بر لزوم افزایش تبادل هیات های پارلمانی و نقش دیپلماسی پارلمانی در توسعه روابط دو کشور، تاکید و ابراز امیدواری کرد که رئیس مجلس سنا در آینده به ایران سفر کند. 
وی همچنین بر افزایش مناسبات پارلمانی تاکید و از گشایش دفاتر نهادهای تجاری دو کشور استقبال کرد. 

در این نشست سناتور کوئباس ضمن قدردانی از نقش سفیر جمهوری اسلامی در ایجاد پویایی در ارتباطات پارلمانی میان دو کشور، اظهار کرد ، دیپلماسی پارلمانی میان دو کشور عملکرد خوبی داشته و ما در این خصوص دو سند همکاری پارلمانی امضا کرده ایم. 
وی گفت که مکزیک خواهان دوستی با ایران به عنوان کشوری بزرگ و با قدمت تاریخی و فرهنگی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود توافق هسته ای میان ایران و قدرت های جهانی را تاریخی توصیف کرد و افزود که این توافق نشانگر اهمیت و نقش دیپلماسی و مذاکره در حل و فصل مشکلات و چالش های بزرگ است.
وی گفت ما در مکزیک تلاش داریم که سیاست خارجی فرا حزبی و ملی را سرلوحه اقدامات خود قرار دهیم. 

در ادامه سناتور «تئوفیلیو تورس» رئیس کمیسیون آسیا و اقیانوسیه مجلس سنا ، ضمن تشکر از حضور ربیعی در این نشست ، ایران را یک قدرت منطقه ای و دارای دومین اقتصاد بزرگ خاورمیانه با ذخائر غنی نفت و گاز توصیف کرد که توانسته است طی سال های اخیر در عرصه تولید ناخالص داخلی رشد قابل توجهی داشته باشد.
وی سند برنامه عمل امضاء شده میان وزارت خانه های کار دو کشور را برای ارتقاء روابط مهم توصیف کرد. 

به گزارش ایرنا ، سناتور «میگل آنخل چیگو»، «خوزه آسنسیون اورهوئلو» ، «کاواسوس لماس» و «مارسلا گرا» نکاتی درباره تلاش مکزیک در جهت ایفای نقش مهم در جهان ، ارتباطات و امور مالی ، توان مکزیک در بخش انرژی های تجدیدی پذیر، توسعه روابط دو جانبه ، سابقه تاریخی و ادبی ایران در جهان بویژه نقش برجسته شعرای پارسی گو، شیوه های امحاء فقر و روابط پارلمانی بیان داشتند. 
ربیعی پیش از این با وزاری کارو رفاه اجتماعی، وزیراقتصاد، وزیر انرژی، رئیس سازمان تامین اجتماعی، معاون وزیر توسعه اجتماعی ملاقات و از موسسه خدمات اشتغال مکزیک بازید کرده بود. 

ربیعی 26 مهر ماه با دعوت رسمی طرف مکزیکی وارد مکزیکو سیتی شد. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: