کد خبر: ۸۳۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۹ - ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - 02 October 2016
در این اطلاعیه که به امضای آیت الله محمد یزدی، رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رسیده و در اختیار رسانه ها قرار گرفته، به برگزاری کنسرت در شهر قم اعتراض و تاکید کرده است: «اقدام موهن و غیرمنطقی مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در برگزاری کنسرت غیرقابل پذیرش و حرکتی به دور از شأن شهر مقدس قم بوده است.»
 روزنامه اعتماد در شماره یکشنبه 11 مهر در تیتر یک به بررسی بیانیه جامعه مدرسین درباره کنسرت ها پرداخت و نوشت: در این اطلاعیه که به امضای آیت الله محمد یزدی، رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رسیده و در اختیار رسانه ها قرار گرفته، به برگزاری کنسرت در شهر قم اعتراض و تاکید کرده است: «اقدام موهن و غیرمنطقی مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در برگزاری کنسرت غیرقابل پذیرش و حرکتی به دور از شأن شهر مقدس قم بوده است.»

این روزنامه با انتخاب عنوان ذهن روحانی درگیر انتخابات٩٦ نیست، در گفت و گو با اکبر ترکان می نویسد: برای آقای روحانی زود است که درباره انتخابات ٩٦ فکر کنند چرا که چند ماه بسیار پرکار را در پیش دارد. آقای روحانی در این مدت زمان باقیمانده از عمر دولتش، تاکید و تصریح کرده که حواس مدیران، مسوولان و دست اندرکاران کشور هرگز نباید به سمت انتخابات برود. آقای روحانی تاکید دارد که مسائل کشور و حل مشکلات بسیار مهم تر از حرف و حدیث های انتخاباتی است و مدیران کشور نباید حواس شان به مسائل فرعی پرت شود. آقای روحانی به دنبال این است تا کشور و مردم کشور از کوشش های انجام شده بهترین نتیجه را بگیرند. بر این اساس نه شخص آقای روحانی و نه همکاران آقای روحانی در دولت، فعلا ذهن شان انتخاباتی نیست. با توجه به شناختی که از آقای روحانی دارم ایشان به دنبال آن است تا کشور پس از برجام بهترین استفاده را ببرد و گره اقتصادی باز شود.

روزنامه اعتماد با انتشار عنوان تحملم بدنیست، آورد: «ابعاد ظریف مذاکرات» نام کتابی بود شامل کاریکتاتور و شعر طنز درباره مذاکرات هسته ای که رونمایی از آن بهانه ای شد تا تیم مذاکره کننده هسته ای بار دیگر همراه با هم در میان اهالی رسانه حاضر شوند. در این مراسم که در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی اعضای ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای و علی مرادخانی معاون وزیر ارشاد و اعضای خانواده شهدای هسته ای حضور داشتند. به گزارش فارس، ظریف در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه همه انتقادها باید به سمت بهبود شرایط و سازندگی حرکت کند و ان شاءالله در انتقاد روشی استفاده شود که منافع کشور حفظ شود، افزود: من تحملم بد نیست، زمانی که تصویر دوگانگی در کشور یا عدم انسجام سیاسی را برخی دوستان می خواهند با انتقاد در کشور مطرح کنند نه تنها خلاف واقع مطرح می کنند بلکه به کسانی که علاقه ای به انقلاب و کشور ما ندارند زمینه هایی را ارایه می دهند که آنها در بد عهدی و بدخیالی خود نسبت به ما جری تر می شوند. اما اینکه انتقاد شود و مردم را با انتقاد بخندانیم، خوب است.

این روزنامه با انتشار عنوان پاداش شیرین شجاعان آسیا، می نویسد: رسانه های جهان به پسران فوتسال ایران لقب شگفتی ساز و جاه طلب های دوست داشتنی را داده بودند. در ایران اما همه از آنها به عنوان بهترین نسل طلایی تاریخ فوتسال کشور یاد می کردند. نسلی که با بدترین امکانات وبرنامه ریزی و لباس های پاره و وصله دار به جام جهانی رفت و تاریخ سازی کرد. از آنجایی که تاریخ را همیشه برنده ها می نویسند ،پسران دوست داشتنی فوتسال ایران با برتری مقابل پرتغال در ضربات پنالتی و کسب مقام سومی جام جهانی، نام خود را در تاریخ ورزش ایران ثبت کردند تا برای همیشه در یاد وخاطر مردم ایران ماندگار باشند. از این پس هیچ ایرانی فراموش نخواهد کرد که تیم ملی فوتسال ایران، اولین تیمی بود که توانست در یک رشته گروهی در جام جهانی به جمع چهار تیم برتر راه پیدا کند و در نهایت سوم جهان شود.

روزنامه اعتماد با درج عنوان پاییز با «ریزگرد» آمد، نوشت: هنوز ١٠ روز از بازگشایی مدارس در کشور نگذشته است که بار دیگر همچون سال های گذشته سریال تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا و گرد و غبار کلید خورد؛ روز گذشته کلیه مدارس و دانشگاه های شهرهای مختلف استان خوزستان در نوبت عصر باتوجه به بیش از ١٠ برابر بودن گرد و غبار نسبت به حد مجاز تعطیل شدند. علاوه بر این روز گذشته تصاویرزیادی هم از هجوم ریزگردها به استان های اراک و اصفهان منتشر شد که نشان دهنده شرایط بد آب و هوایی در این استان ها بود.هاشم بالدی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: «به دلیل شدت پدیده گرد و غبار در اهواز و دیگر شهرستان های استان خوزستان بنا بر تصمیم شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، کلیه مدارس در مقاطع ابتدایی و متوسطه و همچنین دانشگاه های استان خوزستان در نوبت بعدازظهر تعطیل شد. البته ادارات شهرستان های خوزستان در ساعت اداری عادی فعال هستند.»
این روزنامه در ستون نگاه روز عنوان «روز سالمند و سه نکته اساسی» را به قلم محسن ایزدخواه کارشناس تامین اجتماعی و فعال سیاسی اختصاص داد.

روزنامه اعتماد همچنین عنوان های «رونمایی از «صاعقه» جدیدترین پهپاد رزمی»، «باید حضور بشار در انتخابات را بپذیرید»، «سفر ٣ میلیارد یورویی وزیر اقتصاد آلمان به ایران»، «٢٥درصد جامعه سالمند خواهند شد» و «دیکتاتوری نقدینگی» را در صفحه نخست به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: