کد خبر: ۸۲۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۳ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - 21 September 2016
یک هفته پس از طرح نخستین زمزمه ها درباره احتمال یک هفته تعطیلی در پاییز به دلیل آلودگی هوا، نه تنها این پرونده بسته و موضوع منتفی نشده بلکه معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گزینه های «3 هفته» یا حتی «یک ماه» تعطیلی را هم مطرح کرده است.
  روزنامه همشهری در شماره چهارشنبه 31 شهریور در تیتر یک با اشاره به تعطیلی مدرسه ها در هفته نخست مهر؛ نوشت: یک هفته پس از طرح نخستین زمزمه ها درباره احتمال یک هفته تعطیلی در پاییز به دلیل آلودگی هوا، نه تنها این پرونده بسته و موضوع منتفی نشده بلکه معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گزینه های «3 هفته» یا حتی «یک ماه» تعطیلی را هم مطرح کرده است.

این روزنامه با انتشار عنوان به آینده خوشبینم، نوشت: همزمان با عید سعید غدیر خم عید امامت و ولایت و عید الله الاکبر، صبح روز گذشته هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم با حضرت آیت الله خامنه ای، در حسینیه امام خمینی(ره) دیدار کردند. رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار ضمن تبریک عید سعید غدیر خم، مهم ترین پیام ماجرای غدیر را تعیین «امامت» به عنوان ضابطه و قاعده حکومت در اسلام بیان کردند. حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: «علت اینکه مکرر در صحبت های خود، نسبت به آینده اظهار خوش بینی می کنم، وجود همین واقعیت های خوب است که می تواند کشور را به پیش براند». ایشان، جوانان مؤمن، با انگیزه بالا و آماده حضور در میدان های مجاهدت و دفاع از کشور را فراوان خواندند و تأکید کردند: «این، همان انگیزه ای است که کشور را نجات خواهد داد و باید آن را تقویت کرد».

روزنامه همشهری با اشاره به عنوان سهم مسکن در هزینه زندگی ایرانی رکورد زد، آورد: تازه ترین گزارش بانک مرکزی از وضعیت دخل و خرج خانوارهای شهری ایران در سالی که گذشت نشان می دهد که میانگین هزینه سالانه هر خانوار شهری ایرانی براساس روش خوداظهاری 35 میلیون و 265 هزار و 100 تومان بوده در حالی که میانگین درآمد سالانه خانوارهای ایرانی 35 میلیون و 259 هزار و 500 تومان برآورد شده که با این حساب متوسط هزینه خانوارهای شهری کشور 5هزار و 600 تومان از متوسط درآمد اعلام شده بیشتر است. این نتیجه آمارگیری بانک مرکزی از هزینه و درآمد خانوارهای شهری ایران در سال 1394 است که با مراجعه به حدود 12هزار و 700خانوار به صورت نمونه انجام گرفته است. یافته های این گزارش حکایت از رشد 7.3درصدی کل هزینه ناخالص خانوار شهری دارد در شرایطی که میانگین رشد درآمد ناخالص خانوارهای شهری در سالی که گذشت 12.3درصد برآورد شده است. این در حالی است که احتمال داده می شود در موقع مراجعه مأموران آمارگیر بانک مرکزی و مرکز آمار، همواره پرسش شوندگان درخصوص میزان درآمد اقدام به کم اظهاری و درباره میزان هزینه به بیش اظهاری روی آورند.

این روزنامه با انتخاب عنوان الزام معاینه فنی برای سرویس مدارس، نوشت: سرویس مدارس پایتخت به دلیل اهمیت موضوع ایمنی در حمل و نقل دانش آموزان شاهد کنترل های مضاعف ویژه خواهند بود. یکی از این کنترل ها مربوط به معاینه فنی است که در مراکز مکانیزه شهر تهران انجام خواهد شد. سیدنواب حسینی منش، مدیرعامل ستاد مرکز معاینه فنی تهران در خصوص طرح استقبال از مهر و اقدامات این مجموعه برای خودروهای سرویس مدارس در آغاز سال تحصیلی جدید گفت: امسال نیز همچون سنوات گذشته داشتن معاینه فنی برای این خودروها الزامی است. وی با اشاره به این مسئله که بنا بر گزارشات در 3 سال گذشته هیچ گونه تصادف یا حادثه ای ناشی از نقص فنی در خودروهای سرویس مدارس اتفاق نیفتاده اظهار داشت: بدون تردید برنامه ریزی مدیریت شهری به الزام دریافت معاینه فنی توسط رانندگان سرویس مدارس در کنار آموزش ها و فرهنگسازی هایی که در این راستا انجام شده عامل اصلی ارتقای سطح ایمنی تردد و کاهش تصادفات بوده است.

آمادگی تهران برای 18 میلیون سفر شهری در آغاز مهر؛ عنوان دیگر روزنامه همشهری به شمار می رود، در این مطلب می خوانیم: بزرگ ترین رویداد ترافیکی سال تهران از 4 روز دیگر(سوم مهر) با افزایش 5 میلیون سفر شهری روزانه آغاز می شود. سفرهای شهری بدین ترتیب از مرز 18میلیون سفر روزانه عبور می کند و شهر پذیرای رخدادهای جدیدی می شود که زندگی شهروندان را در برمی گیرد. نهادهای مختلف مدیریت شهری برای آسان شدن مشکلات آغاز سال تحصیلی از ماه ها پیش تلاش کرده اند اما باید دید این تمهیدات در برابر ترافیک و آلودگی هوا چقدر می تواند مفید باشد. مهم ترین گام ترافیکی که در روزهای اخیر در تهران برداشته شد، همان 58 دستگاه واگن جدید مترو بود که در آستانه بازگشایی مدارس وارد ناوگان پایتخت شد. برای ورود این 58واگن، رقمی حدود 200میلیارد تومان هزینه شده است اما وقتی متوجه فایده این واگن ها در افزایش ظرفیت مترو می شویم، هزینه میلیاردی ناچیز می شود.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «پایان آتش بس سوریه»، «قانون ممنوعیت مصرف سیگار در اماکن عمومی اجرایی می شود»، «60 درصد افغان های مقیم ایران در آرزوی اروپا»، «قالیباف: افرادی که کم کاری کردند امروز قضاوت های غیرمنصفانه می کنند»، «پرونده ای برای هفته دفاع مقدس»، «تاریخ به روایت دلاوران» و «مهم ترین دیدار هفته هفتم لیگ» را برجسته کرد و در ستون یادداشت عنوان «اولویت های دیپلماسی در نیویورک» به قلم سیدجلال دهقانی فیروزآبادی استاد دانشگاه» را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: