کد خبر: ۸۲۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۵ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - 18 September 2016
اگر وضع فعلی مصرف آب در بخش کشاورزی ادامه داشته باشد، در کمتر از 25 سال دیگر شرق و جنوب کشور کاملا خالی از سکنه خواهند شد.
 روزنامه اطلاعات در شماره یکشنبه 28 شهریور به نقل از عیسی کلانتری مشاور معاون اول رییس جمهوری در امور آب، کشاورزی و محیط زیست، نوشت: اگر وضع فعلی مصرف آب در بخش کشاورزی ادامه داشته باشد، در کمتر از 25 سال دیگر شرق و جنوب کشور کاملا خالی از سکنه خواهند شد.

این روزنامه با اشاره به عنوان قدرت های مداخله گر راهی جز تسلیم در برابر ملت ها ندارند، در تشریح تیتر یک، از قول حسن روحانی رییس جمهوری، آورد: قدرت های بزرگ نه تنها کمکی به رفع این آلام نکرده اند بلکه سهم بسزایی در استمرار فقر، خشونت،کشتار، جنگ و آوارگی میلیون ها نفر درکشورهای درحال توسعه دارند. تمام این رویدادها، شاهدی است بر اینکه نباید برای کسب امنیت، توسعه و پیشرفت به قدرت های بزرگ امید بست. نتیجه این سیاست های غلط ، چیزی جز نابودی و بدنامی تاریخی برای این کشورها و گروه های تروریستی مورد حمایت آنان نبوده است. سنت الهی و تجربه تاریخی ، مؤید این واقعیت است که ایستادگی در مقابل خواسته های مشروع ملت ها ، چیزی جز هزینه و بدنامی به همراه ندارد و قدرت های مداخله کننده و تجاوزگر، نهایتاً راهی جز تسلیم شدن در مقابل خواست مردم نخواهند داشت.

نیروهای یمنی تا عمق 150 کیلومتری خاک عربستان پیشروی کردند، از دیگر عنوان های روزنامه اطلاعات است، در تشریح این خبر می خوانیم: «علی الهمذانی» فرمانده کمیته های انقلابی یمن از ادامه پیروزی های میدانی نیروهای ویژه یمنی در جنوب عربستان خبر داد و گفت: نیروهای یمنی تا عمق 150 کیلومتری در استان «جیزان» عربستان پیشروی کرده اند. این فرمانده یمنی افزود: هواپیماهای نظامی عربستان با بمباران کور مناطق مرزی درصدد ممانعت از پیشروی یمنی ها هستند .وی همچنین گفت: مقامات سعودی از نظامیان بحرینی برای ورود به جیزان و جلوگیری از پیشروی بیشتر نیروهای یمنی در جنوب عربستان درخواست کمک کرده اند. الهمذانی ادامه داد: صفوف ارتش دشمن سعودی در این منطقه کاملا از هم پاشیده است.

این روزنامه با انتخاب عنوان «فروشنده» فرهادی، نماینده ایران در اسکار شد، می نویسد: فیلم سینمایی «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی سینمای ایران را در هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار نمایندگی خواهد کرد. امیر اسفندیاری سخنگوی هیات معرفی فیلم ایرانی اعلام کرد: «پس از بحث های همه جانبه و بررسی های تکمیلی در خصوص پنج فیلمی که در فهرست کوتاه دوم قید شده بود، این هیات با اکثریت قوی آراء، فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی را برای معرفی به فرهنگستان و رقابت از سوی کشورمان در رشته بهترین فیلم خارجی زبان برگزید.» اسفندیاری افزود: «اعضاء هیات ضمن تشکر از سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و خانه سینما که در تعاملی مطلوب هماهنگی های لازم را برای برگزاری جلسات انجام داده اند، امید دارند فیلم برگزیده با اتکاء به پشتیبانی کلیه مراکز تاثیرگذار فرهنگی کشور، ظرفیت های سینمای ایران را در این رقابت بزرگ جهانی به خوبی نمایندگی کند.»

روزنامه اطلاعات با درج عنوان موافقت رهبرمعظم انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات582 نفر از محکومان، نوشت: به مناسبت فرا رسیدن اعیاد سعید قربان و غدیر خم، رهبر معظم انقلاب اسلامی با پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات 582 نفرازمحکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی موافقت کردند. آیت الله آملی لاریجانی -رئیس قوه قضائیه- درنامه ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات 582 نفر از محکومانی که در کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی قوه قضائیه واجد شرایط لازم تشخیص داده شده اند را ارائه کرد که این پیشنهاد در اجرای بند 11 اصل 110 قانون اساسی، مورد موافقت حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی قرار گرفت.
این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان «مسکو: محبوبیت بشار اسد بر خلاف ادعای غرب در حال افزایش است» پرداخت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: