کد خبر: ۸۱۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - 14 September 2016
دو قطعه اول از آزادراه بتنی اصفهان- شیراز هم اکنون به طور میانگین 33 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: دو قطعه اول از آزادراه بتنی اصفهان- شیراز هم اکنون به طور میانگین 33 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی نورزاد افزود: این دو قطعه از تنگ خیاره تا سده آغاز شده و از سده تا ایزدخواست ادامه می یابد و برای اجرای قطعه سوم این آزاد راه نیز به زودی فراخوان جذب سرمایه گذار برگزار می شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل اظهارداشت: طول هرکدام از قطعات 105 کیلومتر است و پیشرفت کنونی قطعه سده تا خیاره 38 درصد و از ایزد خواست تا سده 27 درصد است که بر این اساس، میزان پیشرفت این دو قطعه به طور میانگین 33 درصد خواهد بود.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: منابع مالی لازم به پروژه آزاد راه اصفهان - شیراز تزریق شده و پیمانکار هم فعال است البته این پروژه با مشکلاتی همچون موانع ارزیابی، تملک اراضی و بهره گیری از تکنولوژی جدید (رویه بتن به جای آسفالت) مواجه بوده و همین موضوع پیشرفت پروژه را با تاخیر مواجه کرده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور گفت: علاوه بر ساخت این دو قطعه، یک قطعه 117 کیلومتری هم در این مسیر در حال بررسی و مطالعه است که ایزدخواست را به اصفهان متصل می کند. 
نورزاد با اشاره به آغاز ساخت قطعه سوم در ماه های آتی گفت: براساس برنامه قرار است در آینده نزدیک، فراخوانی برای جذب سرمایه گذار برگزار شود که این موضوع نیازمند مصوبه هیات وزیران است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت پروژه آزادراه اصفهان- شیراز از سمت شیراز آغاز شده است و با اجرای 117 کیلومتر قطعه سوم به اصفهان متصل می شود.

به گزارش ایرنا، ساخت نخستین آزادراه بتنی ایران (اصفهان - شیراز) با 6 باند رفت و برگشت به طول 105 کیلومتر آغاز شده است و با اجرای این پروژه علاوه بر کوتاه کردن 2.5 ساعته مسیر تهران به شیراز و کوتاه شدن یک ساعته مسیر تهران به اصفهان، هزینه نگهداری از راه ها نیز کاهش می یابد و از سیمان مازاد تولید کشور نیز در رویه بتنی استفاده می شود.
اقتصام**1108 **1561
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: