کد خبر: ۸۱۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - 14 September 2016
در پی ابهامات و نگرانی هایی که درباره وضع جسمانی هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا به وجود آمده، اکنون این سوال مطرح شده است که در صورت کناره گیری وی از رقابت های انتخاباتی، دموکرات ها چه کسی را به عنوان نامزد خود در انتخابات نوامبر آینده معرفی خواهند کرد.
 روزنامه همدلی در صفحه بین الملل نوشت: در پی ابهامات و نگرانی هایی که درباره وضع جسمانی هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا به وجود آمده، اکنون این سوال مطرح شده است که در صورت کناره گیری وی از رقابت های انتخاباتی، دموکرات ها چه کسی را به عنوان نامزد خود در انتخابات نوامبر آینده معرفی خواهند کرد.

در این گزارش که در شماره چهارشنبه 24 شهریور 1395 خورشیدی انتشار یافته است، می خوانیم: در حالی که گمانه زنی هایی درباره کناره گیری هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در محافل سیاسی این کشور مطرح شده بود و حتی صحبت از جانشین احتمالی وی نیز به میان آمده بود،وی( کلینتون) اعلام کرده است که حالش رو به بهبود است و به زودی فعالیت ها و سفرهای انتخاباتی اش را مجددا آغاز خواهد کرد.

این شایعات زمانی قوت گرفت که سفر انتخاباتی کلینتون به ایالت کالیفرنیا به دلیل ابتلا به عفونت ریه لغو شده است.اصحاب رسانه از احتمال جانشینی جو بایدن معاون اوباما در صورت ادامه بیماری کلینتون خبر داده بودند.

کلینتون به شبکه سی ان ان گفته است که «توصیه خردمندانه» پزشک خصوصی خود مبنی بر پنج روز استراحت را نادیده گرفته بود.او روز یک شنبه در نیویورک پس از ناخوشی در مراسم سالگرد حملات 11 سپتامبر 2001 به خاطر عفونت ریه تحت معالجه قرار گرفته است.

نامزد حزب دموکرات همچنین ابراز امیدواری کرد که بتواند در ظرف چند روز آینده به کارزار انتخاباتی برگردد.هنوز اما بازار شایعات درباره کناره گیری کلینتون از انتخابات داغ است و سرنوشت انتخاباتی این نامزد پرطرفدار در آمریکا به سلامتی شکننده اش گره خورده است. روز یکشنبه تصاویر ویدئویی نشان داد که کلینتون تعادلش را از دست داد و با کمک دستیارانش وارد خودروی خود شد.

او در این مورد به سی ان ان گفت: «حس کردم سرم گیج می رود و حدود یک دقیقه تعادلم را از دست دادم اما وقتی وارد خودرو شدم توانستم بنشینم و بعد از این که آب نوشیدم و خنک تر شدم فورا احساس کردم که حالم بهتر شده است.”

از طرف دیگر، دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه، گفته است که سلامت نامزدها یک «مساله» انتخاباتی شده و به زودی نتایج آزمایش های پزشکی اخیر خود را «با ارقام خیلی خیلی مشخص» منتشر خواهد کرد.

او به شبکه فاکس نیوز گفت: «امیدوارم که نتایج خوب باشند. فکر کنم که خوب خواهند بود. من حالم عالیه.»
آقای ترامپ تا به حال یک گواهی از پزشک خصوصی خود منتشر کرده است که در آن آمده مشکل جسمانی جدی ندارد و در صورت پیروزی، سالم ترین نامزدی است که رئیس جمهور خواهد شد.
برایان فالون، یکی از سخنگویان ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون، هم گفت که نامزد دموکرات ها مدارک پزشکی تازه ای منتشر خواهد کرد.او به شبکه ام اس ان بی سی گفت: «بیماری اعلام نشده دیگری وجود ندارد. همه اش ذات الریه است».

دکتر لیزا بارداک، پزشک هیلاری کلینتون پیشتر اعلام کرده بود که ذات الریه کلینتون روز جمعه تشخیص داده شد و با آنتی بیوتیک تحت درمان قرار گرفت.

او افزود که کلینتون یکشنبه دچار گرمازدگی و کم آبی بدن شد و به همین خاطر مجبور شد پیش از موعد مقرر مراسم یابود قربانیان حملات 11 سپتامبر در نیویورک را ترک کند.
کلینتون ساعاتی بعد از انتقال به آپارتمان دخترش در نیویورک مقابل خبرنگاران ظاهر شد و حال خود را «عالی» توصیف کرد.مخالفان کلینتون سلامت جسمی او را زیر سوال برده و این مساله را مطرح کرده اند که شاید توان ادامه کارزار انتخاباتی را نداشته باشد.

اما جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید، گفت که باراک اوباما همچنان هیلاری کلینتون را بهترین فرد برای ریاست جمهوری آمریکا می داند.آقای ارنست افزود که موضوع اطلاع مردم از وضع سلامت جسمانی رئیس جمهوری آیند خواسته ای «کاملا مشروع» است اما تصمیم درباره انتشار مدارک پزشکی شخصی نهایتا به خود کاندیدا مربوط می شود. 

کلینتون که 68 سال دارد در سال 2012 به دلیل لخته شدن خون در یکی از وریدهای سرش تحت درمان قرار گرفته بود اما به گفته پزشک معالجش کاملا بهبود یافته است.
دونالد ترامپ که دو سال از او بزرگتر است بارها درباره سلامت کلینتون ابراز نگرانی کرده بود.
ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون دونالد ترامپ را متهم کرد که در تلاش است وضعیت سلامت کلینتون را نامناسب نشان دهد.

**ابهام در ماندن یا کناره گیری !
به گزارش اسپوتنیک، در پی ابهامات و نگرانی هایی که درباره وضع جسمانی هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا به وجود آمده، اکنون این سوال مطرح شده است که در صورت کناره گیری وی از رقابت های انتخاباتی، دموکرات ها چه کسی را به عنوان نامزد خود در انتخابات نوامبر آینده معرفی خواهند کرد.

نشریه انگلیسی تلگراف در شماره اخیر خود نوشت ظاهرا مشکلات جسمانی هیلاری کلینتون مسئولان حزب دموکرات آمریکا را به طور جدی آشفته کرده و اخبار و گزارش های مربوط به وضع جسمانی بانوی اول پیشین آمریکا، حزب دموکرات را با یک دوره سیاسی مبهم روبرو کرده است.
به گفته پزشک معالج هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات ها در انتخابات آینده به ذات الریه مبتلا است. به رغم این که پزشک به هیلاری کلینتون توصیه کرده بود تا بهبود شرایط جسمانی اش از شرکت در نشست ها خودداری کند، وی در مراسمی که به مناسبت سالگرد حملات 11سپتامبر سال دو هزار و یک برگزار شد حضور یافت اما دچار ضعف شد و از هوش رفت.

پیش از این حادثه نیز شایعاتی در رسانه های آمریکایی منتشر شده بود دال بر این که هیلاری کلینتون شصت و هشت ساله که هدایت دستگاه دیپلماسی آمریکا را در فاصله سال های دو هزار و نه تا دو هزار و سیزده بر عهده داشت، از مشکلات جسمی رنج می برد اما طرفدارانش این مسئله را به شدت انکار می کردند و آن را «تئوری های توطئه» علیه نامزد محبوب خود می دانستند.

** سلامت شکننده !
مسئله شوک مغزی و لخته خون در سر هیلاری کلینتون پیش از این نیز در رسانه ها منتشر شده بود. اما اذعان هیلاری کلینتون به ضعف حافظه موضوع بحث برانگیزی است که بهانه های خوبی به دونالد ترامپ رقیب جمهوری خواه وی داده تا ضمن تمرکز بر موضوع سلامت شکننده هیلاری کلینتون، جبهه جدیدی برای حمله به وی باز کند.

دیوید شاستر روزنامه نگار که درباره وضع هیلاری کلینتون از منابع آگاه در داخل حزب دموکرات اطلاعاتی کسب کرده است، می گوید ممکن است مقامات حزب دموکرات در صورت نیاز برای بررسی امکان جایگزینی هیلاری کلینتون یک نشست اضطراری تشکیل دهند. اما چنین سناریویی تنها زمانی مدنظر قرار می گیرد که وزیر امور خارجه پیشین آمریکا از نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا انصراف دهد.

در حال حاضر وزیر امور خارجه پیشین آمریکا به چنین گزینه ای فکر نمی کند. کمی پس از اتفاقی که روز یکشنبه برای کلینتون افتاد، وی در گفتگو با روزنامه نگاران تاکید کرد حالش کاملا خوب است و جای نگرانی نیست. اما اگر هیلاری کلینتون تصمیم بگیرد در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نکند، دو نامزد بالقوه برای جایگزینی وی وجود دارد: جو بایدن معاون ریاست جمهوری فعلی آمریکا و برنی ساندرز که در انتخابات مقدماتی دموکرات ها از کلینتون شکست خورد.

طبق اساسنامه حزب دموکرات، نامزد جدید حزب برای انتخابات ریاست جمهوری آینده باید در نشست ویژه کمیته ملی دموکرات با رای اکثریت آرا انتخاب شود.
*منبع: روزنامه همدلی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: