کد خبر: ۸۱۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۲ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - 13 September 2016
دونالد ترامپ جمهوریخواه با انتقاد شدید از اظهارات تند و توهین آمیز هیلاری کلینتون علیه حامیان خود، آن را نشانه عدم صلاحیت وی برای تصدی مقام ریاست جمهوری آمریکا دانست.
«دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز دوشنبه با انتقاد شدید از اظهارات تند و توهین آمیز «هیلاری کلینتون» علیه حامیان خود، این اظهارات را نشانه عدم صلاحیت این نامزد دموکرات برای تصدی مقام ریاست جمهوری آمریکا دانست. 

دونالد ترامپ در سخنرانی خود در «کنفرانس سالانه انجمن گارد ملی» خواستار عذرخواهی هیلاری کلینتون و رد صلاحیت وی به خاطر این اظهارات شد و تأکید کرد که هیلاری کلینتون به میلیونها آمریکایی «تهمت زده است».

اظهارات سرشار از خشم و غضب دونالد ترامپ در روز دوشنبه یک بیانیه سیاسی قابل توجه از جانب نامزدی بود که بطور پیوسته احساسات میلیونها آمریکایی را در جریان مبارزات انتخاباتی خود جریحه دار کرده است.

با این حال ترامپ می گوید: «تحقیر و اهانتی که هیلاری کلینتون نسبت به میلیونها آمریکایی ابراز داشت؛ وی را برای کسب مناصب دولتی فاقد صلاحیت می سازد».

وی در ادامه خطاب به هیلاری کلینتون گفت: «چنانچه شما در قلب خود نسبت به رأی دهندگان آمریکایی یک چنین نفرت و انزجاری را احساس می کنید، نمی توانید برای کسب ریاست جمهوری رقابت کنید. اگر شما دارای یک چنین عقاید سطح پایینی نسبت به شهروندان آمریکایی هستید، نمی توانید این ملت را رهبری کنید».

نکته جالب آن است که این نامزد جمهوریخواه که خود تاکنون برای هیچ یک از اظهارات اهانت آمیزش در جریان مبارزات انتخاباتی عذرخواهی نکرده است؛ از عدم عذرخواهی هیلاری کلینتون بابت اظهاراتش، ابراز تعجب می کند.

گفتنی است که هیلاری کلینتون روز شنبه بابت اینکه نیمی از حامیان ترامپ را نفرت انگیز خواند- آنها را نژادپرست، بیگانه هراس و اسلام هراس نامید- ابراز تأسف و پشیمانی کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: