کد خبر: ۸۱۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - 07 September 2016
مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم یکی از گام های ضروری مبارزه با فساد مالی در هر کشور است و استانداردهای گروه اقدام مالی موازینی هستند که هر کشوری در راستای مبارزه با فساد باید آنها را اعمال کند تا شفافیت لازم در فضای اقتصادی کشور ایجاد شود.
روزنامه اطلاعات در شماره چهارشنبه 17 شهریور بیانیه شورای عالی مبارزه با پولشویی درباره اقدامات انجام شده در زمینه FATF را بازتاب داد، در بخشی از این بیانیه آمده است: مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم یکی از گام های ضروری مبارزه با فساد مالی در هر کشور است و استانداردهای گروه اقدام مالی موازینی هستند که هر کشوری در راستای مبارزه با فساد باید آنها را اعمال کند تا شفافیت لازم در فضای اقتصادی کشور ایجاد شود.

این روزنامه با اشاره به عنوان مهمترین وظیفه روحانیون مقابله با دین زدایی و عفت زدایی است، در تشریح تیتر یک، آورد: آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح دیروزدر ابتدای جلسه درس خارج فقه در سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه، با اشاره به وجود برنامه های گسترده برای انحراف ذهن و دل مردم و جوانان از اصل دین، اولین و مهمترین وظیفه روحانیون را «مقابله با نقشه دین زدایی و عفت زدایی» خواندند و تأکید کردند: حوزه های علمیه و روحانیون باید با شناخت فضای مجازی و استفاده از فرصت های آن، معارف و مفاهیم اسلامی را تبیین کنند. حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اهمیت «وظیفه شناسی» و «موقعیت شناسی» در کار تبلیغ و بیان مسائل دینی خاطرنشان کردند: اگر وظیفه به درستی شناخته نشود، علم، تقوا و حتی شجاعت نیز اثر مثبت و مورد انتظاری نخواهد داشت.

جدیت وزارت امورخارجه برای احقاق حقوق قربانیان فاجعه منا، از دیگر عنوان های روزنامه اطلاعات است، در تشریح این خبر می خوانیم: فاجعه منا به عنوان یک حادثه تلخ در تاریخ ثبت شده است و می توان از آن به عنوان نماد بی کفایتی عربستان در ساماندهی برگزاری مناسک حج یاد کرد. سال گذشته در این حادثه تاسف بار، شمار زیادی از حجاج بیت الله الحرام، قربانی نبود نظارت ماموران سعودی در مراسم حج شدند اما مسئولان برگزاری مناسک حج و دولت سعودی به جای عذرخواهی از ملل مختلف و پذیرفتن مسئولیت این حادثه، متهم کردن زائران را در دستور کار خود قرار دادند و با فرافکنی و بهانه های مختلف سعی کردند از زیر بار مسئولیت شهادت زائران فرار کنند. مسئولان کشورمان و به ویژه وزارت خارجه در پی این رفتار ناصحیح دولت عربستان ،پیگیری موضوع و احقاق حقوق شهدا و مجروحان این فاجعه را در ابعاد حقوقی- بین المللی آغاز کردند.

این روزنامه با انتخاب عنوان یک چهارم جمعیت کشور در محلات کمتر برخوردار زندگی می کنند، می نویسد: عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: ظرفیت های زیادی در حاشیه شهرها وجود دارد که باید به نیازهای اجتماعی آنها توجه شود. در محلات حاشیه شهرها و کمتر برخوردار شهروندان را مورد هدف قرار داده ایم و به ثروت اجتماعی که در این محلات زیست می کنند، واقف هستیم. این عضو کابینه دولت تعداد جمعیت محلات کمتر برخوردار را 19میلیون نفر ذکر کرد و گفت: به طور تقریبی یک چهارم جمعیت کشور در این مناطق زندگی می کنند. باید به این جمعیت به عنوان ثروت اجتماعی نه به عنوان مشکل نگاه کرد. باید به دنبال افزایش بهره وری در این مناطق باشیم. آموزش باید در این مناطق پیگیری و شرایطی فراهم شود که فرصت بالندگی را برای مردم این مناطق ایجاد کنیم.

روزنامه اطلاعات با درج عنوان رئیس جمهوری: اجرای کامل تعهدات برجام، معیاری برای اعتماد است، نوشت: رئیس جمهوری دیروز در دیدار رئیس مجلس ملی فرانسه، با اشاره به نقش فرانسه در طول دوران مذاکرات هسته ای تأکید کرد: اجرای کامل و سریع تعهدات در توافق هسته ای یک معیار و پایه مهم برای اعتمادآفرینی بیشتر میان ایران، کشورهای طرف مذاکره و توسعه روابط است. رئیس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به این که ایران به تمامی تعهدات خود در برجام به طور کامل عمل کرده است، بر ضرورت اجرای هر چه سریعتر و دقیق تعهدات برجام از سوی همه طرفین تأکید کرد.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «وزیر اطلاعات: ایجاد گسل سیاسی در جامعه امنیت را به خطر می اندازد» پرداخت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: