کد خبر: ۸۰۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - 03 September 2016
این رسانه ها در مورد فیش های حقوقی نامتعارف با ارتباط دادن آن به نحوه عملکرد دولت تدبیر و امید اقدام به بزرگنمایی کردند اما درباره گزارش احتمال وجود فساد اقتصادی در شهرداری موضع سکوت را اتخاذ کردند.
 روزنامه ابتکار در شماره شنبه 13 شهریور در تیتر یک در گفت و گو با کارشناسان سیاسی به بررسی برخورد دوگانه رسانه های اصولگرا با مفاسد اقصادی پرداخت و نوشت: این رسانه ها در مورد فیش های حقوقی نامتعارف با ارتباط دادن آن به نحوه عملکرد دولت تدبیر و امید اقدام به بزرگنمایی کردند اما درباره گزارش احتمال وجود فساد اقتصادی در شهرداری موضع سکوت را اتخاذ کردند.

این روزنامه با انتخاب عنوان این گزارش ترش است، می نویسد: امسال اولین جشنواره زغال اخته با تبلیغاتی در سطح ملی در روستای هیر برگزار شد. در شرایطی که قرار بود این جشنواره اولین جمعه شهریورماه برگزار شود، به دلایلی به دومین جمعه ماه آخر تابستان افتاد و البته در نهایت به دلیل تقارن با سالگرد شهادت امام دهم شیعیان، روز پنجشنبه، 11 شهریورماه برگزار شد. شبکه های اجتماعی و اینترنت هم به کمک تبلیغات انجام شده آمد و باعث شد حتی برخی عاملین تورهای گردشگری نیز علاقمند به برگزاری تورهای جشنواره زغال اخته شوند. این در حالی است که مسیر رسیدن به هیر برای اتوبوس تقریبا ناممکن و برای میدل باس نیز سخت تر و دشوارتر از سواری ها بود. به گفته برگزارکنندگان جشنواره، هیچ نهاد رسمی در برگزاری این جشنواره عاملیت نداشته و تنها برخی نهادها در هماهنگی های لازم مشارکت داشته اند. با این حال تمهیداتی مثل حضور اورژانس هلال احمر، آتش نشانی و نیروی انتظامی برای این جشنواره تدارک دیده شده بود. هزینه های برگزاری جشنواره نیز بخشی از طریق بلیط فروشی و بخشی از سوی اهالی تامین شده بود که امیدوار بودند با فروش محصولات خود در این جشنواره بازگشت هزینه داشته باشند. برای این جشنواره بلیت های 20 هزارتومانی تعیین شده بود که علاوه بر ورودی، پکیج پذیرایی، جشن شامل اجرای موسیقی و تئاتر محلی و البته ناهار را شامل می شد.

روزنامه ابتکار با انتشار عنوان از افراد ترسو ملت شجاع زاییده نمی شود، آورد: سیدحسن خمینی در مراسم اختتامیه اولین اردوی آموزشی و فرهنگی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی که در پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی برگزار شد، با اشاره به عنصر «شجاعت» به عنوان یکی از نقاط تمایز میان انسان ها، اظهار کرد: گرچه اموری چون علم و دانش انسان ها نیز در کارهای آنها اثر دارد، اما اغلب افعال ما ریشه های شخصی دارد و شناخت یک شخصیت جز از طریق درک علل اصلی پدیدآورنده رفتار او غلط است.این شجاعت به رابطه روحی امام با خدا برمی گردد. یادگار امام به دانشجویان توصیه کرد که در راستای تقویت شجاعت، ارتباط خود با خدا را تقویت کنند و تصریح کرد: وقتی این ارتباط برقرار شد جوهره شجاعت در وجود انسان ها پیدا می شود. شجاعت را در محیط دانشگاهی و خانواده خود بارور کنید. ایستادن در مقابل ظلم و تحمیل در دنیای استکباری، به شرطی ممکن است که تک تک ما شجاع باشیم، چرا که از افراد ترسو ملت شجاع زاییده نمی شود و ملت شجاع مولود تک تک افراد شجاع است.

این روزنامه با درج عنوان رییس جمهوری آینده ازبکستان چه کسی خواهد شد؟، نوشت: روز گذشته کریم اف تنها رئیس جمهور ازبکستان که از زمان استقلال این کشور در سمت رئیس جمهوری بود، درگذشت. این حالی است که طی هفته گذشته پس از اعلام خبر سکته کریم اف، اخبار ضد و نقیض درباره مرگ او منتشر می شد. حال که ازبکستان آماده برگزاری مراسم خاکسپاری مهمترین مقام رسمی این کشور می شود، گمانه زنی ها برای رئیس جمهور آینده و انتخاب جانشین احتمالی هم آغاز شده است. درحالی که در داخل این کشور همه نگاه ها به سمت گزینه های احتمالی جایگزین رئیس جمهوری است، نگرانی هایی درباره شیوع اسلام گرایی افراطی و هم چنین تروریسم در این کشور وجود دارد، چرا که این کشور هم مانند سایر کشورهای آسیای میانه خاستگاه افراطی گری بوده و زمینه های بروز آن را دارد. زمینه هایی که کریم اف در طول این سالها سعی در سرکوب آن داشت.

روزنامه ابتکار با بررسی عنوان «فروشنده» در بازار سیاه، می نویسد: فیلم فروشنده در اولین روز نمایشش (صبح روز دهم شهریور) از ساعت 6:45 صبح که اتفاقی بی سابقه در سینمای سال های اخیر است نمایشش را آغاز کرد و تا ساعاتی پس از 12 شب نیز در برخی پردیس های سینمایی برای مخاطبان اکران شد. «فروشنده» با فروشی که در ١٨ سینمای تهران داشت توانست در اولین روز اکرانش بیش از ٢5٠ میلیون تومان فروش کند. با این رقم رکورد فروش روز اول یک فیلم در تاریخ سینمای ایران شکسته شد. ظاهراً این بلیت ها با توجه به روز و ساعت اکران بین 20 تا 50 هزار تومان در بازار سیاه خرید و فروش شده اند. در واقع اگرچه 260 میلیون تومان در افتتاحیه «فروشنده» از گیشه های سینمای ایران بلیت خریداری شد اما در واقع این رقم با در نظر گرفتن میزبان تبادل مالی فروش دوباره همین بلیت ها در بازار آزاد، میلیون ها تومان بیشتر است.

این روزنامه سرمقاله را به عنوان «اصولگرایان و سه راهی انتخابات 96» به قلم محمدعلی وکیلی اختصاص داد.
««قطعه خوب» «خودروی بده»» دیگر عنوان روزنامه ابتکار است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: