کد خبر: ۸۰۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۷ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - 02 September 2016
دبیر انجمن ریخته‌گری گفت: عدم درج تاریخ در صفحات مربوط به استعلام شرکت‌های معتبر در سایت سازمان امور مالیاتی باعث ایجاد مشکلاتی برای صنعتگران شده و جرایم زیادی را به آنها تحمیل کرده است.
دبیر انجمن ریخته‌گری گفت: عدم درج تاریخ در صفحات مربوط به استعلام شرکت‌های معتبر در سایت سازمان امور مالیاتی باعث ایجاد مشکلاتی برای صنعتگران شده و جرایم زیادی را به آنها تحمیل کرده است.

عبدالحمید قدیمی در گفت‌ و گو با  فارس با اشاره به مشکلات صنعتگران در ارتباط با پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، اظهار داشت: تولیدکنندگان برای معامله با شرکت‌های دیگر باید به سایت سازمان امور مالیاتی مراجعه کنند تا ببینند آیا شرکت طرف معامله آنها مورد تائید این سازمان هست یا خیر.

وی ادامه داد: در سایت سازمان امور مالیاتی تائیدیه مربوط به شرکت‌ها ارائه می‌شود،اما تائیدیه‌های فوق فاقد تاریخ هستند و اصولاً تاریخی در صفحه مربوطه درج نمی‌شود.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان برای اینکه در زمینه پرداخت مالیات و ارائه فاکتور دچار مشکل نشوند باید فقط با شرکت‌های تائید شده توسط سازمان امور مالیاتی معامله کنند، گفت: این در حالی است که به دلیل عدم درج تاریخ در استعلام ارائه شده توسط سازمان امور مالیاتی، ممکن است بعد از گذشت 2 سال تولیدکنندگان با مشکلاتی روبرو شوند.

قدیمی‌ توضیح داد: به این ترتیب ممکن است سازمان امور مالیاتی اعلام کند که شرکت طرف معامله مورد تائید این سازمان نیست و در چنین وضعیتی صنعتگر نمی‌تواند استعلام دریافتی را به این سازمان ارائه کند و ثابت کند که در زمان معامله و اخذ فاکتور، نام این شرکت به عنوان یک شرکت مورد قبول بر روی سایت سازمان امور مالیاتی درج شده بود.

وی همچنین با اشاره به مشکل تولیدکنندگان در رابطه با مسائل مربوط به سازمان تامین اجتماعی، گفت: این سازمان دفاتر 10 سال گذشته تولیدکنندگان را مطالبه می‌کند و با اعلام ایرادات مختلف، سعی در جذب منابع مالی برای دولت و جبران ورشکستگی شرکت‌های زیرمجموعه خود دارد.

دبیر انجمن ریخته گری ادامه داد: به عنوان مثال سازمان تامین اجتماعی عنوان می‌کند که وانتی را که چند سال پیش برای یک کارخانه باری را آورده باید 30 درصد حق بیمه پرداخت می‌کرده است اما به دلیل عدم این پرداخت، حالا تولیدکننده باید جرایم مربوطه را پرداخت کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: