کد خبر: ۸۰۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۳ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - 29 August 2016
در رابطه با رئیس جمهور تخلف او از قانون در دیوان عالی کشور بررسی می شود و اگر احراز شود او تخلف کرده می تواند رای به عدم صلاحیت او بدهد. اگر جرمی انجام داده باشد به دادسرا نمی رود و مستقیما به دادگاه می رود در بعضی موارد شکایت های او دارای شاکی خصوصی بوده است.
روزنامه آرمان در شماره دوشنبه هشتم شهریور در توضیح تیتر یک، با اشاره به سخنان حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در صدویکمین نشست خبری نوشت: در رابطه با رئیس جمهور تخلف او از قانون در دیوان عالی کشور بررسی می شود و اگر احراز شود او تخلف کرده می تواند رای به عدم صلاحیت او بدهد. اگر جرمی انجام داده باشد به دادسرا نمی رود و مستقیما به دادگاه می رود در بعضی موارد شکایت های او دارای شاکی خصوصی بوده است.

این روزنامه با انتخاب عنوان شهرداری یک «دولت» در «دولت»دیگر است، به نقل از عبدالحسین مختاباد آورد: در شهرداری تهران ولنگاری مالی وجود داشته و هم اکنون نیز وجود دارد. ما در شورای شهر به صورت جدی تخلفات مالی شهرداری را مورد بررسی قرار داده ایم. با این وجود تخلفات مالی در شهرداری تهران به اندازه ای بالاست که باید عنوان کرد شهرداری تهران یک «دولت» در «دولت» دیگر است. بودجه سالانه شهرداری تهران در حدود 20هزار میلیارد تومان است که از بودجه برخی وزراتخانه ها و همچنین برخی از استان های کشور بیشتر است. نکته دیگر اینکه شهردار تهران درباره بدهی های خود یک رقم را اعلام می کند در حالی که بررسی های ما در شورای شهر نشان می دهد که رقمی که شهرداری اعلام می کند با رقم واقعی تفاوت بسیار زیادی دارد.

روزنامه آرمان با انتشار عنوان در مذاکرات قطعنامه 598 کلاه سرمان رفت! ، نوشت: «برخی معتقدند مذاکره کنندگان ما اوایل انقلاب در جریان مذاکرات لاهه سر قطعنامه 598 و دعوایی که با آمریکا داشتیم، خیانت کردند. بنده این اعتقاد را ندارم؛ واقعاً مذاکرات حقوقی بین المللی را بلد نبودند! کلاه سرمان رفت!» اینها بخشی از اظهارات محمدرضا باهنر، سیاستمدار اصولگرا و دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین است. اگرچه این اظهارت در تایید قدرت و توان تخصصی تیم دیپلماسی هسته ای در مذاکرات موسوم به توافق ایران با 1+5 بیان شده است اما باید توجه داشت که مقایسه شرایط دوران جنگی با شرایطی که یک کشور در صلح به سر می برد از اساس ناصحیح است.

20 نماینده از مطهری شکایت کردند، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: بیش از 20 نماینده مجلس در جلسه علنی صبح دیروز مجلس با امضای نامه ای از علی مطهری نایب رئیس مجلس به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت کردند. این شکایت درباره نوع اظهارنظرهای اخیر علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس درباره مسائل جاری کشور است. نمایندگان در این نامه آورده اند: این شکایت براساس تخلفاتی است که نایب رئیس مجلس در این جایگاه مرتکب شده است. این 20 نماینده در این نامه خواستار تغییر رویه علی مطهری شده و تصریح کردند اگر این اتفاق رخ ندهد، مطهری باید از جایگاه نایب رئیسی خود کناره گیری کند. مجلس خبرگان رهبری نیز دیروز با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن انتشار فایل صوتی آیت ا... منتظری که با هدف تطهیر منافقین جنایتکار که به دنبال مخالفت با نظام اسلامی و کسب وجهه برای خود هستند، انجام شده است اعلام انزجار کرد.

روزنامه آرمان با درج مجرد ها در رویای مادری، آورد: سال گذشته با تصویب قانونی جدید تحولی جدید در زمینه شرایط فرزندخواندگی در کشور ایجاد شد؛ قانونی که البته کامل اجرایی نشد. با تصویب این قانون، دختران مجرد، ایرانیان مقیم خارج و خانواده های دارای فرزند هم می توانند فرزندخوانده داشته باشند و بنابراین انتظار می رود با اجرای این طرح حدود 50 درصد از کودکان بهزیستی به فرزندخواندگی گرفته شوند، اما در عمل این اتفاق نیفتاده و هنوز در حالی که یک سال از تصویب این طرح گذشته عنوان می شود فقط 62 دختر مجرد در کل کشور متقاضی فرزندخواندگی شده اند و فقط به پنج نفر آنها فرزند داده شده است.

«وزیر کشور: خانه نشینی 11روزه را قبل از سال92 دیدیم»، «مقام معظم رهبری: دشمن اگر تهاجم کند ضربه محکمی می خورد»، «بهزاد نبوی: رجایی دنبال جلب رای مردم نبود» و «داوود رشیدی عاشقانه بدرقه شد» از دیگر عنوان های نیم صفحه نخست این روزنامه به شمار می رود.
روزنامه آرمان در ستون یادداشت های اختصاصی عنوان «نگاه تکمیلی مجلس به قراردادهای نفتی» را به قلم اسدالله قره خانی و در ستون سرمقاله عنوان «شکستن تابوی انفعال در دولت روحانی» را به قلم عبدالله ناصری به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: