کد خبر: ۸۰۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۴ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - 28 August 2016
گر فضاسازی های رسانه ای که توسط گروه های مخالف توافق هسته ای در امریکا دوستان را نگران کرده ما این آمادگی را داریم که از بخش کنترل دارایی های خارجی (OFEC) وزارت خزانه داری ایالات متحده برای بانک هایی که تمایل به همکاری با ایران دارند، نامه آرامش بخش تهیه کنیم که بدون نگرانی بتوانند با ایران ارتباط داشته باشند.
 «اگر فضاسازی های رسانه ای که توسط گروه های مخالف توافق هسته ای در امریکا دوستان را نگران کرده ما این آمادگی را داریم که از بخش کنترل دارایی های خارجی (OFEC) وزارت خزانه داری ایالات متحده برای بانک هایی که تمایل به همکاری با ایران دارند، نامه آرامش بخش تهیه کنیم که بدون نگرانی بتوانند با ایران ارتباط داشته باشند.» این مطلب بخشی از سخنان وزیر امور خارجه در همایش بررسی فرصت های اقتصادی مشترک ایران و شیلی است که روزنامه جوان در شماره شنبه ششم شهریور در تشریح تیتر نخست به آن پرداخت.

این روزنامه با انتخاب عنوان واردات هزاران تن برنج با مصوبه خاص در فصل ممنوعه!، آورد: اخبار رسیده به «جوان» حکایت از واردات هزاران تن برنج دارد که بر خلاف دستور وزیر جهاد کشاورزی وارد شده است. وی گفته بود از آخرین روز تیرماه حتی یک کیلوگرم برنج به کشور وارد نخواهد شد.

بر اساس اخبار به دست آمده حجم زیادی واردات برنج به رغم ادعای وزیر جهاد کشاورزی انجام شده که بخش قابل توجه آن در مناطق آزاد است و بنا است با استفاده از یک بخشنامه گمرکی وارد بازار مصرف شود. ظاهراً چند برند معروف و معدود به ثبت دهها هزار تنی سفارش برنج موفق شده اند و به رغم ممنوعیت واردات برنج از اول مرداد ماه اقدام به واردات این محصول کرده اند. این واردات با تناژ بالا به غیر از واردات قاچاق و ملوانی و تعاونی های مرزی است که ضرورت ورود نهادهای بازرسی به این موضوع را گوشزد می کند. 

روزنامه جوان با بررسی عنوان آمد، دیده شد، رفت، نوشت: داوود رشیدی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون و یکی از پنج بازیگر مقاوم سینما دیروز پس از تحمل مدت ها بیماری در منزلش ایست قلبی کرد و از دنیای فانی رفت. او گفته بود اگر قرار باشد خودم نوشته سنگ قبرم را انتخاب کنم روی آن می نویسم: «آمدم، دیدم و رفتم». حالا باید درباره او گفت: «آمد، دیده شد، رفت». رشیدی در سال 1312 در تهران متولد شد. او از خاندان علامه ابن الشیخ حائری از روحانیان مشروطه خواه و جدش آیت الله زین العابدین حائری مازندرانی از مراجع تقلید عصر قاجار بود.

طناب امریکایی نجات ریاض از باتلاق یمن، دیگر عنوان این روزنامه محسوب می شود، در تشریح این مطلب می خوانیم: نبود هیچ چشم انداز نظامی قابل توجیه برای ادامه حملات عربستان سعودی به یمن، هزینه های سرسام آور جنگ همزمان با کاهش قیمت نفت و افزایش انتقادهای حقوق بشری از نقش تسلیحات امریکایی در جرائم جنگی سعودی در یمن باعث شده واشنگتن به صورت جدی به دنبال یافتن راهی دیپلماتیک برای نجات ریاض از باتلاق باشد و وزیر خارجه امریکا از طرح جدید صلح در یمن بگوید، هرچند فعالان یمنی نسبت به موفقیت طرح جدید واشنگتن همانند مذاکرات قبلی بدبین هستند. جان کری، وزیر خارجه امریکا روز پنج شنبه پس از دیدار با همتای عربستانی خود در جده با تأکید بر اینکه «هیچ راه حل نظامی برای بحران یمن وجود ندارد» از طرح جدید برای حل این بحران گفت.

روزنامه جوان با درج عنوان وام های کلان در انحصار 500 فرد حقیقی و حقوقی، نوشت: کل شبکه بانکی و وام های کلان تحت سیطره 400 تا 500 فرد حقیقی و حقوقی است که همین امر ریسک تبدیل شدن تسهیلات به مطالبات معوق را در شبکه بانکی بالا برده است. بدین ترتیب باید برای خروج از رکود اقتصادی فکری برای توزیع عادلانه تسهیلات و تأمین مالی بخش تولید در کشور کرد. به گزارش «جوان» مطالبات غیر جاری بانک ها به یکی از معضلات بخش پولی کشور تبدیل شده است، این در حالی است که عمده تسهیلات بانکی به واحدهایی ارائه شده است که ذی نفع واحد اشخاص حقیقی و حقوقی بودند و اساساً تعداد شرکت های ثبت شده در ایران بدین منظور است که بتوان برای هر یک از این شرکت ها تسهیلات قابل ملاحظه ای را از شبکه بانکی دریافت کرد. 

«حقوق 20 میلیونی مردم تهران به متکدیان میانماری» دیگر عنوان صفحه نخست این روزنامه است.
روزنامه جوان در ستون یادداشت های امروز عنوان های «حقوق بین الملل و ناوگان های دریایی و تنگه هرمز» به قلم محمد اسماعیلی، «نعل وارونه امریکایی در یمن» نوشته رحمان نعیمی، «فراموشی «جریمه» برای شرکت های غربی خاطی!» به قلم وحید حاجی پور و «درس گرفتن از تجربه تلخ فرنگی نقشه راه المپیک آینده» نوشته سعید احمدیان را منتشر کرد.

این روزنامه همچنین در ستون سرمقاله عنوان «ریشه ضعف ها درعرصه فرهنگ کجاست؟» به قلم عباس حاجی نجاری کارشناس سیاسی را برجسته کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: