کد خبر: ۷۹۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۷ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - 14 August 2016
بالاخره انتظارهای طولانی به سر رسید و نوبت ورزش اول ایران شد تا روی تشک، ایرانی ها را به وجد آورده و در جدول مدال های المپیک هم کاروان ایران را با جهشی چشمگیر مواجه سازد.
بالاخره انتظارهای طولانی به سر رسید و نوبت ورزش اول ایران شد تا روی تشک، ایرانی ها را به وجد آورده و در جدول مدال های المپیک هم کاروان ایران را با جهشی چشمگیر مواجه سازد. 

در نخستین کشتی حمید سوریان که با قرعه ای دشوار مواجه شده بود، مقابل شینوبو اوتا قرار گرفت و در حالی که سه دقیقه نخست را با چهار پوئن برتری برنده شد ، در سه دقیقه دوم بدنش خالی کرد و پنج امتیاز از دست داد تا برای شانس برنز، تنها به فینالیست شدن حریف ژاپنی دل ببندد . عبدولی هم از نیمساعت دیگر روی تشک می رود.
 

به گزارش تابناک، المپیک ریو در روز نهم با شروع به کار امیدهای طلای کاروان ایران در کشتی فرنگی آغاز شد اما در همان نخستین جدال، سوریان کاپیتان کم نفس تیم ملی فرنگی ایران به حریف ژاپنی باخت و تنها در صورت فینالیست شدن این کشتی گیر شرق آسیا، شانس برنز پیدا کند.

 

کاپیتان حمید سوریان ستاره 59 کیلوگرم کشتی فرنگی از ساعت 17:30 با کشتی مقابل اوتا شینوبو ژاپنی کار خود را آغاز کرد. سوریان که در لندن طلسم ناکامی هایش در المپیک را با طلای ناب شکست، قصدداشت با فتح سکوی ریو خود را در تاریخ ورزش ایران دست نیافتنی کند و تلافی سهمیه دشواری که بدست آورد را دربیاورد.

 

دیگر کشتی گیر سرشناس فرنگی ایران که در روز نهم بر روی تشک خواهد رفت، سعید عبدولی فرنگی کار 75 کیلوگرم است . وی در دور اول استراحت خواهد داشت و در دور دوم از ساعت 18:05 مقابل مارک اورگارد دانمارکی قرار می گیرد. سعید که در لندن مقابل چشم تماشاگران سالن و بینندگان تلویزیونی حقش را خوردند این بار نمی خواهد هیچ حرف و حدیثی برای رقبا و داوران باقی بگذارد.

شکست کاپیتان سوریان در کشتی اول

حمید سوریان نماینده وزن اول کشتی فرنگی ایران در نخستین دیدارش مقابل حریف ژاپنی با نتیجه 5 بر 4 مغلوب شد. سوریان چند ماه پیش در مسابقات گزینشی قزاقستان هم مغلوب این کشتی‌گیر شده بود.

سوریان در سه دقیقه نخست با اجرای یک بارانداز بی نقص در خاک ، و همچنین یک پیش انداز و خاک حریف چغر، چهار امتیاز گرفت اما در سه دقیقه دوم از نفس افتاد و کیلوهای زیادی که در کاهش وزن از دست داده بود، باعث رو آوردن به دفاع صرف و دریافت اخطارهای متعدد شد. با اینحال حریف ژاپنی در سرپا نتوانسته بود کار خاصی انجام دهد و سرانجام با هل دادن و خراب کردن سوریان روی تابلوی امتیازات ، دو پوئن گرفت تا کار در 10 ثانیه مانده به پایان 5 بر 4 به سود ژاپنی شود. 

سوریان 10 ثانیه از لحاظ بدنی کم آورد تا نشان دهد المپیک را باناآمدگی اش باخت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: