کد خبر: ۷۸۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - 10 August 2016
«پیشنهادهایی مانند تسویه بخشی از بدهی های بیمه سلامت این سوءتفاهم را ایجاد می کند که دولت به بازار بدهی به عنوان منبع جدیدی برای تامین کسری بودجه می نگرد. از همین رو نسبت به انحراف اهداف اصلی بازار بدهی هشدار می دهند.» این مطلب بخشی از خبر نخست روزنامه دنیای اقتصاد در شماره چهارشنبه 20 مرداد است.
 «پیشنهادهایی مانند تسویه بخشی از بدهی های بیمه سلامت این سوءتفاهم را ایجاد می کند که دولت به بازار بدهی به عنوان منبع جدیدی برای تامین کسری بودجه می نگرد. از همین رو نسبت به انحراف اهداف اصلی بازار بدهی هشدار می دهند.» این مطلب بخشی از خبر نخست روزنامه دنیای اقتصاد در شماره چهارشنبه 20 مرداد است.

این روزنامه با انتخاب عنوان دیـدار آشتی کنـان اردوغـان و پوتیـن، نوشت: رجب طیب اردوغان روز گذشته عازم سن پترزبورگ روسیه شد تا با تزار روس دیدار کند. این اولین دیدار اردوغان با همتای روس خود از نوامبر گذشته است. همچنین اولین دیدار خارجی رئیس جمهوری ترکیه پس از کودتای نافرجام اخیر است. به گزارش الجزیره، رئیس جمهور ترکیه سفر خود را با «درود و سلام به همتای روس و ملت روسیه» آغاز کرد که نشان می دهد اردوغان نه تنها به عذرخواهی کتبی بسنده نکرده بلکه در کلام هم به دنبال دلجویی از روس هاست. رسانه های روسی می نویسند: «این سفر در روابط دوجانبه بسیار تاثیرگذار است. از همین جا از صمیم قلب و به نمایندگی از ملت ترکیه درود خود را تقدیم ملت روسیه و رئیس جمهور این کشور می کنم.» 

روزنامه دنیای اقتصاد با بررسی عنوان تغییر روش انتخاب شهردا ر، آورد: نمایندگان پارلمان شهری تهران، ابعاد تصمیم در آستانه تصویب دولت درباره «تغییر نحوه انتخاب شهردار» را تشریح کردند. نتایج نظرسنجی «دنیای اقتصاد» از موافقت مشروط اکثریت اعضای شورا با «انتخاب مستقیم شهردار» و 10 پیامد مثبت آن حکایت دارد. مطابق لایحه مدیریت شهری، حق رای برای انتخاب شهردار در شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت، از شوراها به مردم منتقل می شود. پیش شرط این تغییر، الحاق «بسته مکمل» به متن لایحه عنوان شده است که پنج اختیار و مسوولیت جدید از جمله «انتصاب شهرداران مناطق با رای اعتماد شورا» برای شورای شهر ایجاد می کند.

این روزنامه با انتشار عنوان بازی «بورس بازان» در دو جبهه، نوشت: روز گذشته، شاخص بورس تهران در دوره استراحتی خود رشد اندک 43 واحدی را تجربه کرد. با توجه به رشد نسبتا پرشتاب و نبود محرکی عمومی برای افزایش قیمت ها، برخی سهامداران در دو جبهه اقدام به کسب سود کرده اند. گروه نخست در برخی نمادها که از طریق شایعات یا تحقق سودهای غیرعملیاتی رشد قیمت پیدا کرده اند، اقدام به سودگیری می کنند. گروه دیگر اما، با تقلید از معاملات سهامداران بزرگ به دنبال شناسایی فرصت های درآمدزا هستند. به عقیده کارشناسان، ریسک بالای هر دو روش، در بلندمدت به زیان سهامداران خُرد است.

روزنامه دنیای اقتصاد با درج عنوان سریال پیمان شکنی نفتی عربستان، آورد: روند نزولی قیمت نفت در هفته های اخیر، احتمال نشستی غیررسمی میان صادرکنندگان نفت برای مقابله با این روند را جدی کرده است. گرچه برخی فعالان نفتی نسبت به توافق آینده امیدوارند، اما عربستان که مقصر به شکست کشاندن جلسه طرح فریز تولید در آوریل امسال محسوب می شود، اخیرا نیز با وجود اینکه وزیر انرژی کشورش اعلام کرده به دنبال سهم در بازار نیستند، اقدام به کاهش بهای نفت خود کرد تا آل سعود در حوزه نفتی نیز عهدشکن باشد.
این روزنامه در ستون سرمقاله عنوان «چالش های یکسان سازی نرخ ارز» را به قلم احمد مجتهد منتشر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: