کد خبر: ۷۷۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۹ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - 31 July 2016
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر کرمان گفت: تعداد فوت شدگان در سیل روز گذشته (شنبه) در منطقه سیرچ و ساردوئیه به چهار نفر رسید.
 معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر کرمان گفت: تعداد فوت شدگان در سیل روز گذشته (شنبه) در منطقه سیرچ و ساردوئیه به چهار نفر رسید.

محمد حیدری پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بارش باران های رگباری در مناطق مختلف استان از جمله جنوب کرمان افزود: علاوه بر فوت سه گردشگر در منطقه سیرچ شهرستان کرمان، یک مرد نیز در شهرستان جیرفت بر اثر جاری شدن سیلاب جان خود را از دست داد.

وی ادامه داد: این مرد 60 تا 70 ساله در منطقه سربیژن ساردوئیه از توابع شهرستان جیرفت هنگام جاری شدن سیلاب کنار رودخانه بود که با خالی شدن زمین و سقوط وی به داخل آب جان باخت.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان افزود: 2 زن و یک مرد نیز روز گذشته در مسیر رودخانه سیرچ در مسیر کرمان - شهداد دچار سیلاب و فوت شدند.
وی بیان کرد: این افراد به منظور گردشگری به این منطقه سفر کرده بودند.

حیدری گفت: یکی از خانم هایی که در منطقه سیرچ در سیل غرق شد، باردار بود.

ناپایداری های جوی تحت تاثیر پدیده مانسون از هفته گذشته در قالب افزایش ابر، رعد و برق، بارش های رگباری و توفان در برخی مناطق استان کرمان شروع شد و براساس پیش بینی مرکز هواشناسی تا اواسط این هفته ادامه دارد.

بارش های رگباری و توفان طی روزهای اخیر موجب قطع شدن برق مناطق مختلف، بسته شدن راه های روستایی و خسارت به بخش راه و کشاورزی نیز شده است.

مانسون پدیده آب و هوایی است که از اواخر فصل بهار آغاز می شود و تا تابستان ادامه دارد. 
تحت تاثیر این پدیده بادهای باران آور از اقیانوس هند بلند می شود و زمانی که شدت فعالیت مانسون زیاد شود برخی از مناطق جنوب شرق کشور ایران را تحت تاثیر قرار می دهد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: