کد خبر: ۷۰۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 16 May 2016
مدیریت اشرافی دولت تدبیر و امید طی 3 سال اخیر و دلبستگی تام و تمام بسیاری از دولتمردان به غرب، نتیجه‌ای جز رکود شدید اقتصادی و بیکاری هزاران کارگر و تولیدکننده دربرنداشته است.
 روزنامه کیهان در شماره دوشنبه 27 اردیبهشت در یک گزارش خبری- تحلیلی، آورد: مدیریت اشرافی دولت تدبیر و امید طی 3 سال اخیر و دلبستگی تام و تمام بسیاری از دولتمردان به غرب، نتیجه‌ای جز رکود شدید اقتصادی و بیکاری هزاران کارگر و تولیدکننده دربرنداشته است.
\
این روزنامه با درج عنوان سرزمین‌های اشغالی فلسطین در روز جهانی نکبت پادگان نظامی شد، نوشت: رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از برگزاری هرگونه تظاهرات فلسطینیان در شصت و هشتمین سالگرد روز نکبت (تشکیل این رژیم)، سراسر مناطق کرانه باختری و شهر «قدس» را به پادگان نظامی تبدیل کرد. با این حال، فلسطینی‌ها به خیابان‌ها آمدند و با اشغالگران تا دندان مسلح درگیر شدند. دیروز فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی و حامیان فلسطین در سایر کشورها به خیابان‌ها آمدند تا به اشغالگران اسرائیلی و آمریکا بگویند که هیچ چیز نمی‌تواند واقعیت کشور فلسطین را از خاطره‌ها محو و مسئله فلسطین را به امری حاشیه‌ای تبدیل کند.
روزنامه کیهان با بررسی عنوان سیف باز هم تک نرخی کردن ارز را به تعویق انداخت، آورد: علی‌رغم اینکه رئیس کل بانک مرکزی از سال 93 تاکنون به صورت مدام وعده یکسان‌سازی نرخ ارز را داده اما اخیراً و برای چندمین بار عمل به این وعده را به تعویق انداخت. با عدم تحقق آن وعده در سال 93، سال گذشته وعده جدید برای یکسان‌سازی نرخ ارز داده شد که آن هم محقق نشد. همچنین تا پیش از اجرای برجام رئیس کل بانک مرکزی بارها وعده داده بود که تا شش ماه پس از اجرایی شدن برجام، ارز تک نرخی خواهد شد که براساس این اعلام سیف، ‌باید ارز تا قبل از نیمه اول سال جاری تک نرخی می‌شد که با وجود گذشت بیش از نیمی از این مدت اتفاق خاصی رخ نداده است. تازه‌ترین اظهارات رئیس کل بانک مرکزی، حاوی وعده‌ای تازه برای این هدف ارزی بوده و وی اعلام کرده که این بانک تا پایان سال 1395 براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده به هدف تک نرخی کردن قیمت ارز خواهد رسید!
این روزنامه با انتشار عنوان قلیچدار‌ اوغلو: دستان اردوغان به خون ملت‌های منطقه آلوده است، نوشت: رئیس بزرگترین حزب اپوزیسیون ترکیه یعنی حزب «جمهوری‌خواه خلق» اعلام کرده، دستان رئیس‌جمهوری این کشور و همراهانش به خون ملت‌های ترکیه، سوریه و دیگر کشورهای منطقه آلوده است. به گزارش تسنیم، «کمال قلیچدار اوغلو» در جریان سفرش به آلمان، «رجب طیب اردوغان» را عامل کشتار و خونریزی در این کشور و کشورهای منطقه غرب آسیا دانست و گفت: «اردوغان مسئول مستقیم کشته شدن 500 تن از افراد ارتش و نیروهای امنیتی (ترکیه) از ماه ژوئن (خرداد) تاکنون است و باید به اتهام حمایت از تروریست‌ها و خیانت ملی محاکمه شود.»
روزنامه کیهان با انتخاب عنوان مشتی از خروارها جنایت بهائیت /فائزه هاشمی با کدام باند صهیونیستی پیوند خورده است؟، آورد: دیدار اخیر فائزه هاشمی با یکی از سرکردگان فرقه انگلیسی صهیونیستی بهائیت در ایران واکنش‌های گسترده‌ای در ایران و محافل خارجی داشته است، از سویی پیام این دیدار از سوی مقامات آمریکایی به خوبی دریافت شد و وزارت خارجه این کشور در بیانیه‌ای خواستار آزادی دیگر زندانیان بهایی در ایران شد و از طرف دیگر نیز بهائیان و برخی شخصیت‌ها و گروه‌های ضدانقلاب نیز به حمایت از فائزه هاشمی پرداختند. در این میان علمای اعلام و مراجع عظام تقلید به انتقاد شدید از این رفتار فائزه هاشمی پرداختند و از هاشمی رفسنجانی خواستند تا نسبت به این عملکرد قبیح فرزند خود واکنش نشان دهد، چرا که اصل برای یک مسلمان اعتقادات دینی او است نه منافع سیاسی.
این روزنامه در ستون یادداشت میهمان عنوان «نکته مغفول در مدیریت رسانه ملی» را منتشر کرد و ستون خبر ویژه را به عنوان «بهائیت از همان انگلیسی نازل شد که مامن فائزه و مهدی هاشمی بود» اختصاص داد.
«اصلاح نظام بانکی آخرین آزمون مجلس نهم» دیگر عنوان صفحه نخست روزنامه کیهان است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: