کد خبر: ۶۵۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۱ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - 08 March 2016
متاسفم که نوروز امسال «کلاه قرمزی» و «پایتخت» نیستند. امیدوارم فضایی ایجاد شود که دوستان حداقل بتوانند نوروز سال آینده یا در طول سال «کلاه قرمزی» را برای تلویزیون تولید کنند.
ایرج محمدی - تهیه‌کننده سریال نوروزی «زعفرانی» - نسبت به نبود «کلاه قرمزی» در عید امسال واکنش نشان داد و گفت: متاسفم که نوروز امسال «کلاه قرمزی» و «پایتخت» نیستند. امیدوارم فضایی ایجاد شود که دوستان حداقل بتوانند نوروز سال آینده یا در طول سال «کلاه قرمزی» را برای تلویزیون تولید کنند.

تهیه‌کننده سریال‌های طنز «خانه به دوش»، «متهم گریخت»، «بزنگاه» و «زن‌بابا» در گفت‌وگو با  ایسنا، درباره‌ی اینکه امسال هر سه مجموعه نوروزی، طنز هستند و با این اتفاق رقابت و شانس موفقیت مجموعه‌های نوروزی چطور می‌شود؟ خاطرنشان کرد: ناراحتم که عید امسال «کلاه قرمزی» را نداریم. من از دوران جوانی با آقای طهماسب همکاری کردم و معتقدم «کلاه قرمزی» جایگاه ویژه‌ای نزد مخاطبان بزرگسال و کودک دارد و در عین حال از یک حس نوستالژیک خوبی برخودار است و فضای مفرحی را به مخاطب می‌دهد. این اتفاق خیلی جذاب است که چندین سریال طنز در کنار یکدیگر باشند مهم نیست که ما اول، دوم یا سوم شویم، برای ما فرقی ندارد. مهم این است که تلویزیون فضای خوبی برای مخاطبانش ایجاد کند. با اطلاعی که دارم برای دو سریال‌ نوروزی دیگر هم کارگردانان خوبی انتخاب شده‌ و روی متن‌هایشان خوب کار شده است. امیدوارم امسال چند سریال خوب داشته باشیم.

وی سپس خاطرنشان کرد: زمانی ما باید نگران باشیم که سریال‌های ما ضعیف باشند. اینکه مردم بتوانند در ایام نوروز از این شبکه به آن شبکه بروند و پشت سر هم برنامه‌های خوب تماشا کنند باعث خوشبختی و افتخار ما در تلویزیون است.

تهیه‌کننده سریال در حال ساخت «زعفرانی» ضمن اعلام اینکه این پروژه روند تولید آرامی را سپری می‌کند، به دشواری‌های ساخت مجموعه‌های نوروزی اشاره کرد و گفت‌: خوشبختانه ما امسال موقعیت خوبی برای زمان تصویربرداری‌مان داشتیم. معمولا کارهای نوروز بهمن‌ ماه کلید می‌خورد، اما امسال ما کارمان را دی‌ ماه کلید زدیم و احتمالا با ریتم ضبطی که داریم تا دهم فروردین‌ ماه کارمان را به پایان خواهیم رساند تا احساس نکنیم با عجله و شتاب پیش می‌رویم. در حال حاضر بیش از 50 درصد از تصویربرداری «زعفرانی» به پایان رسیده و کم‌کم به قسمت‌های هشت الی 9 به بعد می‌رسیم.

این تهیه‌کننده باسابقه تلویزیون همچنین به بحث مالی سازمان صدا‌وسیما اشاره کرد.

محمدی اظهار کرد: خوشبختانه از لحاظ مالی مشکلی در پروژه «زعفرانی» حاکم نیست. تنگناهای مالی سازمان صدا‌وسیما بر همه آشکار است و صدا‌وسیما در عرصه‌ مالی واقعا تنهاست؛ اگرچه مسوولان رده‌بالای تلویزیون و تهیه‌کنندگان همواره این مشکل را بیان می‌کنند و کارمندان تلویزیون نیز این مساله را بیان می‌کنند اما متاسفانه بودجه‌ای که به تلویزیون اختصاص داده می‌شود، بودجه‌ای نیست که کفاف تولیدات خوب و گسترده را بدهد. ما تنها رسانه ملی این کشور هستیم و رسانه ملی هم وظایف خیلی سنگینی برعهده دارند. بارها این مساله گفته شده که ما در اطرافمان ماهواره‌ها و فضاهای مجازی گوناگونی داریم که نمی‌توانیم بگوییم این مسائل روی جامعه ما تاثیر نمی‌گذارند؛ چرا که قطعا تاثیر می‌گذارند.

وی در ادامه‌ صحبت‌هایش بیان کرد: بارها در مقاطع مختلف زمانی امتحان کردیم که وقتی سریال‌هایمان به خوبی ساخته می‌شود، تقریبا می‌توان گفت کانال‌های ماهواره تعطیل می‌شوند و تمرکز مخاطب به سمت سریال‌های ایرانی می‌آید اما این تنها میسر نمی‌شود و نیازمند پشتیبانی از رسانه ملی است. ما تهیه‌کنندگان و تمام ارکان سازمان صدا‌وسیما با سختی‌های موجود باز هم در خدمت مردم هستیم و سعی می‌کنیم به هر نحوی که شده کار کرده و آثار خوبی تولید کنیم.

تهیه‌کننده سریال طنز «زعفرانی» در پایان گفت‌وگوی خود با ایسنا به سابقه‌اش در حوزه تهیه‌کنندگی مجموعه‌های نوروزی اشاره کرد و گفت: من از سال 1373 کارهای نوروزی را شروع کردم. آن زمان با آقای مجتبی یاسینی و ساسان امیرپور سریال «روزهای تنهایی» را برای ایام نوروز که با ماه مبارک رمضان مقارن شده بود، ساختیم و در خدمت دوستان کارگردان بودیم. از آن به بعد این قرعه به نام من درآمد که در ایام نوروز در خدمت مردم باشم و سعی کنم لبخندی بر لبان آنها بیاورم. به هر حال کار در ایام نوروز سخت است ولی شیرین است؛ چراکه همین‌ قدر که احساس می‌کنیم خنده بر روی لبان مردم می‌آوریم، احساس نشاط به آدم دست می‌دهد. من هم این وظیفه را به نحو احسنت تا جایی که بلدم انجام می‌دهم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: