کد خبر: ۶۵۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - 07 March 2016
نرخ دیه سال 95برای ماه های غیرحرام 190میلیون تومان است که این مبلغ با بررسی های صورت گرفته و لحاظ کردن نتایج بررسی های میدانی و تورم موجود در کشور تعیین شده است.
 روزنامه همشهری در شماره دوشنبه 17 اسفند در تشریح تیتر یک به نقل از غلامحسین محسنی اژه ای، نوشت: نرخ دیه سال 95برای ماه های غیرحرام 190میلیون تومان است که این مبلغ با بررسی های صورت گرفته و لحاظ کردن نتایج بررسی های میدانی و تورم موجود در کشور تعیین شده است.

این روزنامه با اشاره به عنوان حکم اعدام برای بابک زنجانی و شرکا، آورد: غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه گفت: بابک زنجانی و 2 بدهکار بزرگ دیگر نفتی کشور به اعدام محکوم شدند. دادگاه بابک زنجانی و 2 متهم دیگر پرونده که به عنوان معاونان وی شناخته می شدند کمتر از یک ماه پس از پایان محاکمه برای آنان حکم اعدام صادر کرد؛ حکمی که بدوی است و دیوان عالی کشور باید آن را تایید کند.

روزنامه همشهری با انتشار عنوان رئیس جمهور: مردم برجام را قدم به قدم لمس می کنند، نوشت: 49 روز پس از آخرین نشست رئیس جمهور، دیروز دوباره حسن روحانی در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی حاضر شد. روحانی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه اقتصاد آنقدر که توسط دولت پویا جلوه داده می شود نیست و در میان مردم حس نمی شود و طرف آمریکایی و اروپایی در اجرای برجام آنقدر همراهی نمی کنند، گفت: هرکس در صادرات کالا و واردات مواد اولیه است برجام را حس می کند، مسافرانی که امروز سوار هواپیما یا قطار می شوند، این از اثرات برجام است. مردم به خوبی قدم به قدم برجام را لمس می کنند. برجام مثل آفتاب تابان است و اگر چشم ها را باز کنید می بینید آفتاب هست.

سهمیه بندی آب با کد ملی، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از آغاز طرح جدید دولت برای سهمیه بندی آب با کد ملی تا 3سال آینده خبر داد و گفت: پیشنهاد جریمه پرمصرف کنندگان آب به تصویب نرسیده است. 

حمیدرضا جانباز روز گذشته در یک نشست خبری درباره جزئیات ایده این وزارتخانه برای تعیین میزان استفاده هر نفر از آب شرب خبر داد و گفت: طرح جدیدی را با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز کرده ایم که آب مورد نیاز هر فرد را در هر اشتراک تعیین کرده و با استفاده از کد ملی، این سهم را مشخص کرده و به فرد اعلام کنیم. 

روزنامه همشهری در ستون یادداشت با انتخاب عنوان «خواندن یا نخواندن» به قلم عباس پژمان پزشک، نویسنده و مترجم، می نویسد: در چند هفته اخیر این شعار را زیاد شنیده ام یا در رسانه ها دیده ام: بیایید عید امسال کتاب عیدی بدهیم. بعضی ها هم گفته اند شرکت ها و موسسات به جای سررسیدها و تقویم ها که به این و آن عیدی می دهند، کتاب بدهند. نمی دانم چقدر از این شعارها استقبال شده است یا خواهد شد.

شکی نیست که چندان بی پاسخ هم نخواهد بود و حتما عده ای به آنها عمل خواهند کرد. اما من فکر می کنم این نوع شعارها و عمل کردن به آنها در صورتی موثر واقع خواهد شد که کتابخوان در میان ملت زیاد باشد.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «خط و نشان پلیس برای متخلفان چهارشنبه آخر سال»، «میوه های قاچاق چهارشنبه نابود می شود»، «رئیس قوه قضاییه: شکار حرام است»، «مجتمع تجاری متخلف در آستانه پلمب»، «بهترین گزینه برای نوروز»، «تداوم سیاست حذف یارانه نقدی در سال آینده» و «تساوی پرسپولیس با تراکتور» را منتشر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: