کد خبر: ۶۲۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - 09 February 2016
بعد از اجرايي شدن برجام شرکت‌های بيمه اروپايي براي سرمایه‌گذاری در ايران و ورود به شرکت‌های بیمه‌ای ايران، سفرهايي را انجام داده و با مديران ارشد بیمه‌ای، ديدار داشتند.
بیمه اتکایی بانکداری ایرانی – بعد از اجرايي شدن برجام شرکت‌های بيمه اروپايي براي سرمایه‌گذاری در ايران و ورود به شرکت‌های بیمه‌ای ايران،  سفرهايي را انجام داده و با مديران ارشد بیمه‌ای،  ديدار داشتند.

به همين منظور يك مقام ارشد اجرايي شركت بيمه اتكايي سوئيس(Echo Re) از اشتياق نمايندگان اين شركت به بازديد از بازار بيمه در ايران و گفت‌وگو با مقامات بیمه‌ای كشورمان خبر داد.

به گزارش بانكداري ایرانی اين مقام ارشد اجرايي شركت بيمه اتكايي سوئيس در نامه‌ای به معاون اتكايي بيمه مركزي گفته است: نمايندگان شركت اكوري در نظر دارند در سفر به ايران و بازديد از بازار بیمه اين كشور، منافع مشترك درزمینهٔ بیمه‌های اتكايي را با مقامات بیمه‌ای ايران موردبحث و بررسي قرار دهند.

در همين رابطه در روزهاي گذشته مديران ارشد سه شركت بيمه اروپايي با رئیس‌کل بيمه مركزي و معاون اتكايي اين سازمان، ديدار كردند. در اين ديدار محمدابراهيم امين، رییس‌کل بيمه مركزي، به مديران ارشد شركت بيمه اتكايي اسكور فرانسه، شركت كارگزاران بيمه (UIB)انگليس و كارگزاران بيمه اتكايي ناسكو فرانسه، به آخرين تغييرات در بازار بيمه در ايران و اخبار امیدوارکننده در مورد قوانين و مقررات اشاره و ابراز اميدواري كرد كه  در آینده‌ای نزديك اين قوانين براي سرمایه‌گذاری‌های خارجي تصويب و اجرا شود.

در اين ملاقات، رئیس‌کل UIB نسبت به چشم‌انداز همکاری‌های سازنده اظهار اميدواري كرد و گفت:  با رفع تحریم‌های بین‌المللی از سوي جامعه جهاني و بازگشت ايران به سيستم جهاني سوئيفت، نه‌تنها بانک‌های ايراني را قادر به انجام معاملات مالي در خارج از كشور می‌سازد، بلكه موجب  تسهيل تجارت سرمایه‌گذاران خارجي و شركاي بین‌المللی در بازار بيمه ايران می‌شود.

وي همچنين تأكيد كرد: تحریم‌ها در ايران منجر به خودكفايي  و نوآوري در توليد داخلي شده و ايران را به‌عنوان كشوري با صنعت قابل‌توجه نمايان می‌کند. همچنين گفته شد در ايران نيروي انساني متبحري درزمینهٔ مهندسي وجود دارد و این‌یک سرمايه ملي است، بر اين اساس، اميد آن می‌رود ايران چشم‌اندازی چشمگير با نقشي مثبت درصحنه بین‌المللی داشته و موجب اقتصاد پررونق آن شود.

رئیس‌کل ناسكو نيز گفت: نسل جوان ايران سرشار از شایستگی‌ها و قابلیت‌های برجسته در عرصه فني- تخصصي است. وي با تأکید بر ضرورت تعاملات گسترده‌تر ، برگزاري سمينارهاي آموزشي بيمه اتكايي داخل يا خارج از ايران را پيشنهاد كرد.

مقام ارشد اجرايي اسكور فرانسه(يكي از ۱۰ شركت برتر دنيا)  نيز نسبت به همكاري درزمینهٔ بيمه اتكايي - به‌ویژه در حوزه نفت و انرژي و همچنين حوادث فاجعه‌آمیز - ابراز تمايل كرد. اين در حالي است كه براثر بلاياي طبيعي به‌ویژه زلزله، مناطق زلزله‌خیز در ايران هرسال منجر به تلفات سنگين می‌شود و در همين راستا، معاون بیمه‌های اتكايي نيز نسبت به‌ضرورت اخذ مدل بین‌المللی مناسب براي تعيين نرخ حق بيمه خطرات فاجعه‌آمیز و مديريت اين ریسک‌ها در كشور تأکید ورزيد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: