کد خبر: ۶۱۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۳ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - 22 January 2016
رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه معتقد است، تا زمانی‌که نظام بانکی اصلاح نشود نمی‌توان کاری در کشور از پیش برد.
معراج محرابی در مراسم معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه اظهار کرد: به دلیل مشکلات فراوان داخلی و خارجی که در این سال‌ها رخ داد بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی دچار رکود شدند که خوشبختانه هم اکنون تعدادی از آنها دوباره شروع به کار کردند.

وی تحریم‌ها را یکی از عوامل مهم رکود صنایع دانست و ادامه داد: علاوه بر تحریم‌ها، خودتحریمی داخلی هم داشتیم که تاثیر آن از تحریم‌های بین‌المللی کمتر نبود.

به گفته این مسئول، وقتی که یک شبه ممنوعیت صادرات 54 قلم کالا اعلام شد، تلاش شش هفت ساله تجار برای جذب بازارها از بین رفت و مشابه چنین مواردی زیاد در کشور رخ داد.

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه با انتقاد از اینکه در یک بازه زمانی تمامی سرمایه کشور به سمت طرح‌های خانگی و بنگاه‌های زودبازده رفت، خاطرنشان کرد: این یک آفت برای اقتصاد کشور بود، زیرا می توانستیم با آن سرمایه‌ها طرح‌های بزرگی را ایجاد کنیم که سال‌ها واحدهای پایین دستی از آن ایجاد شود.

محرابی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تلاش‌هایی که صورت گرفت برجام به نتیجه رسید و امیدواریم با اجرای آن فضای اقتصادی کشور بهتر شود.

وی معتقد است، بهبود فضای اقتصادی کشور نیازمند اقداماتی در داخل هم هست که اصلاح نظام بانکی از مهم‌ترین آنها است.

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه با بیان اینکه تا نظام بانکی اصلاح نشود نمی‌توانیم کاری انجام دهیم، عنوان کرد: کجای دنیا با سود 44 درصد واحدها می‌توانند خود را سرپا نگه دارند و در تمام دنیا نرخ بهره‌های بانکی زیر پنج درصد است.

محرابی به وضعیت استان کرمانشاه هم اشاره کرد و از رکود 40 درصد واحدهای صنعتی استان خبر داد.

وی ادامه داد: کرمانشاه نسبت به استان‌های دیگر دچار عقب ماندگی صنعتی است و تمام اشتعال صنعتی ما به اندازه فولاد مبارکه هم نیست.

به گفته این مسئول 47 درصد جوانان استان بیکارند و صنایع بزرگی برای اشتغال جوانان ایجاد نشده است.

رئیس خانه صنعت و معدن استان، کرمانشاه را نیازمند توجه ویژه دانست و تاکید کرد: باید به سمت پروژه‌های کلان برویم که خود به خود صنایع پایین دستی ایجاد کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: